Flashback bygger pepparkakshus!
2018-04-09, 19:50
Medlem
Denne reportasje burde dere alle titte på og dere ser likheten med lyoness / lyconett er der og det så det skinner som sola en varm sommer. Den er riktignok noen år men veldig bra laget. lotteritilsynet sier til slutt Norge er en sterk pådriver til dra med seg svenskene.

https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/p...004/23-11-2004
Citera
2018-04-10, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dandarabilla
Har du länk till detta? Vem fan är Käfer? Ska de sluta sälja moln? Fattar jag inte varför!
Käfer är CL 8 och är väldigt aktiv inom de svenska kretsarna, även fast han är ifrån Österrike.
Jag kan tyvärr inte hitta videoklippet igen. Han kanske har tagit ner det. Du får ta det här med en nypa salt om du vill.

Det finns flera anledningar till att sluta sälja moln. En anledning kan vara för att tillfredställa Lotteritilsynets dom och bemöta den lagstiftning som finns i Norge.
Citera
2018-04-10, 10:49
Medlem
Citat:
Nänä, men då är det ju lugnt....tänkte inte på att man kan resonera så

Jag vet inte var du står. Och jag har lite svårt att bedöma om du försöker vara ironisk.
Var ställer du dig ang. Lyoness?
Citera
2018-04-10, 11:21
Medlem
Citat:
Nänä, men då är det ju lugnt....tänkte inte på att man kan resonera så
Det er flere hundre stk i Norge som har hoppet av og krever få igjen sine penger ..mange har også fått tilbake sine penger ..Dette gjør de selvsagt for slippe søksmål i Norge nå i disse tider lotteritilsynet gransker de og snart stenger ned skitten
Citera
2018-04-10, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klapppmongo
Käfer är CL 8 och är väldigt aktiv inom de svenska kretsarna, även fast han är ifrån Österrike.
Jag kan tyvärr inte hitta videoklippet igen. Han kanske har tagit ner det. Du får ta det här med en nypa salt om du vill.

Det finns flera anledningar till att sluta sälja moln. En anledning kan vara för att tillfredställa Lotteritilsynets dom och bemöta den lagstiftning som finns i Norge.

Slutte selge moln når moln snart er utsolgt
Citera
2018-04-10, 15:00
Medlem
lyconett Norge er Duesund på toppen med nå level 8.2 . Denne fyren har drevet flere pyramide selskap før og lurt tusenvis av naive nordmenn. Hvorfor skulle vi ha tilit til lyoness / lyconett med en slik kriminell på toppen. Dere måste kjøpe moln og støtte mannen så han får sin bonus i juni på 150 millioner kr

http://www.hegnar.no/Nyheter/Naering...elig-mageplask
Senast redigerad av Petter100 2018-04-10 kl. 15:14.
Citera
2018-04-14, 08:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klapppmongo
Jag vet inte var du står. Och jag har lite svårt att bedöma om du försöker vara ironisk.
Var ställer du dig ang. Lyoness?
Är helt neutral, varken för eller mot. Vad har det för betydelse i sammanhanget?
Måste man välja sida A eller B i denna tråd?
Som jag ser det finns det ju både positiva sidor och mindre positiva!
Citera
2018-04-14, 11:16
Medlem
Citat:
Är helt neutral, varken för eller mot. Vad har det för betydelse i sammanhanget?

Helt neutral till ett dömt bolag med affärsidé att blåsa den lilla individen på pengar.
Ganska tragiskt!
Citera
2018-04-14, 21:15
Medlem
Citat:
Du burde bli med og husk kjøpe masse moln og ESP inte stilla frogor om noget.
Citera
2018-04-14, 21:40
Medlem
Citat:

Positiva - Inga som helst positiva saker finns med detta...
Mindre Positiva är heller inte många...
Däremot ett flertal saker som visar att det är komplett värdelöst och definitivt är ett Ponzi (i.e. scam)

Samtliga är redan behandlade i tråden flertalet gånger - men du kan ju också försöka komma med en positiv sak med denna bluff å båg....

Hittils har klappmongona i tråden ännu inte lyckas med det - då skall du tänka på att tråden startade 2011-06 , så snart har denna tråd funnits i sju år....
Citera
2018-04-14, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Petter100
Du burde bli med og husk kjøpe masse moln og ESP inte stilla frogor om noget.
Varför skulle jag göra det! Det är väl exakt det du gjort om jag fatta det hela rätt?
Citera
2018-04-14, 23:57
Medlem
Citat:
Varför skulle jag göra det! Det är väl exakt det du gjort om jag fatta det hela rätt?
Om jag var dum i 2016 så behøver inte du være det i 2018 . jag har lest hele den her tråden og nogon i Norge ..Du skulle nok ha godt av lese den . Jag er inte med mer i svindel og bedrag skitten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in