2017-10-02, 09:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mickell
Varför sitter ante och försvarar ett system som är olagligt?
Var är det genom en rättsprocess klassat som olagligt och därmed förbjudet?
Citera
2017-10-02, 13:21
Medlem
Citat:
Kompplanen är ett utdömt snöbolls system av domstol! Att försöka bagatellisera detta till att folk inte förstod och så vidare visar bara på hur korkad du är!

Varför fortsätter lyoness att använda en kompplan som är ett utdömt snöbolls system? Varför väljer lyoness att totalt skita i domarens bedömning och fortsätter med en olaglig kompplan?
Varför sitter ante och försvarar ett system som är olagligt?
Förutsättningarna har radikalt förändrats.
Som du är väl medveten om. Du håller bara på i ren desperation.
Jag känner ingen oro. Var någonstans har ledningen för lyoness betett sig kriminellt.
Den gamla kompplanen har blivit prövad med både positivt och negativt resultat.
Det är ju beroende på att det sitter folk som på alla sätt försöker komma åt lyoness. Något som alla snabbväxande bolag råkar ut för.
Inget konstigt.
Det är ju du som på alla sätt försöker sprida dynga.
Med den nya kompplanen är ju dom nya medlemmarna tvungna att intyga att dom vet vad dom gör. Så blir intressant att följa fortsättningen. Det är ju i princip bara du och pellets som jobbar emot och ni har ju eran agenda.
Citera
2017-10-02, 14:43
Medlem
farrs och anteQlimax och jonwill85, Pellets har gång på gång smulat sönder er och visat dokument som stödjer att ni är skit. Ni visar inget av det ni påstår.
Hur är det möjligt att fullt friska entreprenörer och småföretagare frisörer, restauranger, dataföretag göder detta sjuka företag och matar deras representanter med pengar? Ett företag som gång på gång anmäls och döms.
Till ex. lyokungen Millerfors drar in mer än 100 tkr per månad och flashar på FB och insta med klockor och bilar som finansierats av småföretagare. Herregud.
Citera
2017-10-02, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farrs
Förutsättningarna har radikalt förändrats.
Som du är väl medveten om. Du håller bara på i ren desperation.
Jag känner ingen oro. Var någonstans har ledningen för lyoness betett sig kriminellt.
Den gamla kompplanen har blivit prövad med både positivt och negativt resultat.
Det är ju beroende på att det sitter folk som på alla sätt försöker komma åt lyoness. Något som alla snabbväxande bolag råkar ut för.
Inget konstigt.
Det är ju du som på alla sätt försöker sprida dynga.
Med den nya kompplanen är ju dom nya medlemmarna tvungna att intyga att dom vet vad dom gör. Så blir intressant att följa fortsättningen. Det är ju i princip bara du och pellets som jobbar emot och ni har ju eran agenda.

Härmed godkänner och intygar jag att jag har förstått det avtal där jag godkänner att farrs mördar mej på valfritt vis.
Så nu är mord lagligt!

Farrs i sin tur har intygar att han förstått innebörden av det snöbolls system han gått med i. Han har förstått att pengarna kommer fastna i detta system. Så det är helt ok att behålla hans kapital...

Alla nöjda och glada.
Senast redigerad av mickell 2017-10-02 kl. 14:50.
Citera
2017-10-02, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xema
farrs och anteQlimax och jonwill85, Pellets har gång på gång smulat sönder er och visat dokument som stödjer att ni är skit. Ni visar inget av det ni påstår.
Hur är det möjligt att fullt friska entreprenörer och småföretagare frisörer, restauranger, dataföretag göder detta sjuka företag och matar deras representanter med pengar? Ett företag som gång på gång anmäls och döms.
Till ex. lyokungen Millerfors drar in mer än 100 tkr per månad och flashar på FB och insta med klockor och bilar som finansierats av småföretagare. Herregud.
Ah, nu förstår jag er frustration. Det svider alltså i ögonen när någon tjänar pengar. Men enligt alla kunniga här inne finns det ju ingen som tjänar några pengar på lyoness.
Får bara inte ihop det.
Citera
2017-10-02, 16:36
Medlem
Citat:
Ah, nu förstår jag er frustration. Det svider alltså i ögonen när någon tjänar pengar. Men enligt alla kunniga här inne finns det ju ingen som tjänar några pengar på lyoness.
Får bara inte ihop det.

Det klart att du inte får ihop det med din lilla ensamma stackars hjärncell..
Finns ingen som förnekar att ledarna som tar dina pengar tjänar på det..
Minns jag rätt så togs det ut ca 5,5 miljoner i löner inom lys swe ifjol... där försvinner dina enheter....
Citera
2017-10-02, 17:28
Medlem
Citat:
Det klart att du inte får ihop det med din lilla ensamma stackars hjärncell..
Finns ingen som förnekar att ledarna som tar dina pengar tjänar på det..
Minns jag rätt så togs det ut ca 5,5 miljoner i löner inom lys swe ifjol... där försvinner dina enheter....
Det kommer ju fortfarande från faktureringen som lyoness gör för sina tjänster.
Men då förstår jag dig också bättre mickell. Du är ju bara frustrerad då du är en odugling själv och inte har förmåga att göra lite stålar.
Du uttryckte ju tidigare när jag sa att du skulle ta in lyoness i ditt företag att det fanns inte dom marginalerna.
Är det inte bättre att du försöker få fart på din egen verksamhet än att sitta som en jäkla looser och slänga bort tid i suspekta forum.
Bättre att ägna sig åt sånt som genererar intäkter.
Citera
2017-10-02, 17:45
Medlem
Citat:
Det kommer ju fortfarande från faktureringen som lyoness gör för sina tjänster.
Men då förstår jag dig också bättre mickell. Du är ju bara frustrerad då du är en odugling själv och inte har förmåga att göra lite stålar.
Du uttryckte ju tidigare när jag sa att du skulle ta in lyoness i ditt företag att det fanns inte dom marginalerna.
Är det inte bättre att du försöker få fart på din egen verksamhet än att sitta som en jäkla looser och slänga bort tid i suspekta forum.
Bättre att ägna sig åt sånt som genererar intäkter.

Lyoness är dömda att betala tillbaka alla pengar för att deras kompplan var ett snöbolls system. Då väljer lyo att överklaga in i det längsta och flytta medlemmarna till ett nytt bolag där dom kör på med samma kompplan..

Jag skulle aldrig ge bort 10% av min omsättning för att får vara en del av detta spektakel... riktig urusel idé. Att förknippas med ekonomiska brottslingar är inte speciellt bra marknadsföring även om jag fick betalt!

En snabb uträkning säger att det lyo fakturerar dessa 400 bolag inte riktigt räcker till... så du kan nog räkna med att dina låsta förköp försvinner lika snabbt som dom kommer in.
Citera
2017-10-02, 17:55
Medlem
Citat:
Lyoness är dömda att betala tillbaka alla pengar för att deras kompplan var ett snöbolls system. Då väljer lyo att överklaga in i det längsta och flytta medlemmarna till ett nytt bolag där dom kör på med samma kompplan..

Jag skulle aldrig ge bort 10% av min omsättning för att får vara en del av detta spektakel... riktig urusel idé. Att förknippas med ekonomiska brottslingar är inte speciellt bra marknadsföring även om jag fick betalt!

En snabb uträkning säger att det lyo fakturerar dessa 400 bolag inte riktigt räcker till... så du kan nog räkna med att dina låsta förköp försvinner lika snabbt som dom kommer in.
Ja nu har du ju aldrig kunna presentera ett underlag på det.
Citera
2017-10-02, 21:58
Bannlyst
Citat:
farrs och anteQlimax och jonwill85, Pellets har gång på gång smulat sönder er och visat dokument som stödjer att ni är skit.
Tillåt mig småle! Har Pellets gjort annat än varvat uttrycken Klappmongo, tokrunka och bajs med länkar till diverse andra MLM hatande forum, domstolsutfall han själv analyserar och sina egna hemmasnickrade tolkningar av en Kompensationsplan han inte har en sekunds verklig erfarenhet av?

Killen blåljuger ju om ganska mycket, är ju tydligt i tråden. Efterkonstruerar så det står härliga till! Tjatar om bevis och när han får ett bevis på att hans tolkningar är fel så är det i hans ögon bara påhittat! Sen undrar han varför ingen länkar upp bevis?

Han är ju riktigt vingklippt den!
Citera
2017-10-03, 08:17
Medlem
farrs, nej det svider inte att någon tjänar pengar. Poängen är att det är ett gäng i toppen av er pyramid som tjänar grisigt med pengar precis som det ska vara i ett pyramidspel. Det sjuka är att alla småföretagare som göder er.
jonwill85, Pellets har gång på gång på gång tydligt visat hur snett ert upplägg är. Ni har inte en enda gång lyckats motbevisa.
Domstolsutfallen som nu börjar bli några stycken och de olika föreningarna som inte längre vill ha med er att göra visar tydligt att det börja knaka i pyramiden.
Citera
2017-10-03, 09:01
Medlem
Citat:
farrs, nej det svider inte att någon tjänar pengar. Poängen är att det är ett gäng i toppen av er pyramid som tjänar grisigt med pengar precis som det ska vara i ett pyramidspel. Det sjuka är att alla småföretagare som göder er.
jonwill85, Pellets har gång på gång på gång tydligt visat hur snett ert upplägg är. Ni har inte en enda gång lyckats motbevisa.
Domstolsutfallen som nu börjar bli några stycken och de olika föreningarna som inte längre vill ha med er att göra visar tydligt att det börja knaka i pyramiden.
Du visar ju med all tydlighet att du ogillar att någon tjänar pengar.
Om dom tjänar pengar beror det på att dom har fört konsumtion till företagen.
Företagen betalar en liten procent på försäljningen dom gör. Till skillnad från traditionell merknadsföring så betalar du i förskott för den, oberoende om det blir något resultat eller inte. Så konsumtionen omfördelas bara till dom som har anslutit sig, och lyckas du omfördela den så har du som gjort jobbet också en liten del av den procenten som företagen betalar in.
Jag skulle säga att det är ett helt rättvist system.
Sen det här med att det knakar i samarbetet med klubbarna vet jag inte, ser bara att den ena efter den andra stora föreningen ansluter sig. Nu har ju dom samarbetena dryga 2 år bakom sig och i dec börjar det första molnet betala ut, blir en spännande tid och dom summor det surras om betyder att Rapid Wien har gjort en bra slant på sitt klubbkort. Så att det knakar vet jag inte.
Fortfarande har inte pellets och gänget lyckats bevisa någonting. Kan vara att det låter så för någon som inte begriper hur det funkar, men för den som är insatt är det bara rappakalja. Pellets enda uppgift är att förvilla så mycket det går utan att det syns för tydligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in