Citat:
Ursprungligen postat av
Xema
farrs, nej det svider inte att någon tjänar pengar. Poängen är att det är ett gäng i toppen av er pyramid som tjänar grisigt med pengar precis som det ska vara i ett pyramidspel. Det sjuka är att alla småföretagare som göder er.
jonwill85, Pellets har gång på gång på gång tydligt visat hur snett ert upplägg är. Ni har inte en enda gång lyckats motbevisa.
Domstolsutfallen som nu börjar bli några stycken och de olika föreningarna som inte längre vill ha med er att göra visar tydligt att det börja knaka i pyramiden.
Du visar ju med all tydlighet att du ogillar att någon tjänar pengar.
Om dom tjänar pengar beror det på att dom har fört konsumtion till företagen.
Företagen betalar en liten procent på försäljningen dom gör. Till skillnad från traditionell merknadsföring så betalar du i förskott för den, oberoende om det blir något resultat eller inte. Så konsumtionen omfördelas bara till dom som har anslutit sig, och lyckas du omfördela den så har du som gjort jobbet också en liten del av den procenten som företagen betalar in.
Jag skulle säga att det är ett helt rättvist system.
Sen det här med att det knakar i samarbetet med klubbarna vet jag inte, ser bara att den ena efter den andra stora föreningen ansluter sig. Nu har ju dom samarbetena dryga 2 år bakom sig och i dec börjar det första molnet betala ut, blir en spännande tid och dom summor det surras om betyder att Rapid Wien har gjort en bra slant på sitt klubbkort. Så att det knakar vet jag inte.
Fortfarande har inte pellets och gänget lyckats bevisa någonting. Kan vara att det låter så för någon som inte begriper hur det funkar, men för den som är insatt är det bara rappakalja. Pellets enda uppgift är att förvilla så mycket det går utan att det syns för tydligt.