2017-09-02, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickell
Dom är indragna i tvister för dom är ett pyramidspel och snöbolls system.
Esp ligger under samma kompensationsplan och den lilla upphöjda handel som den kan bidra med är inte på långa vägar den konsumtionshöjning som krävs. Det är nämligen omöjligt att ni ska 70dubbla omsättning gång efter gång inom rimliga tidsramar.
Det handlar inte om att 70 dubbla konsumtionen. All konsumtion skapar enheter så det är bara att hålla igång konsumtionen så rullar det på per automatik. Konsumtionen ökar nu markant och kommer att göra i några år sen planar ökningen ut men konsumtionen fortsätter då på en hög nivå. Du som engagerar dig så hårt i Lyoness borde ju se det.
Om Lyoness var obetydligt skulle detta engagemang inte finnas, då skulle man garva åt det som det gjordes för 10 år sedan. Idag växer Lyoness oerhört och det stör en hel del människor. Därav allt detta motarbetande. Men Mickell engagera dig och gör någonting konstruktivt av Lyoness, det finns några år kvar att göra något, sen är det för stort. Det är nu det gäller och du har redan tappat 5 år i ditt engagerade motarbetande.
Du vet hur det är, jobbar du enbart negativt skapar du enbart negativism i ditt liv, det speglar visserligen ditt liv. En bitter kåkfarare, men ändra på ditt liv, försök göra något positivt. Du vet det du strålar ut kommer tillbaka. Tankens kraft.
Citera
2017-09-02, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farrs
Det handlar inte om att 70 dubbla konsumtionen. All konsumtion skapar enheter så det är bara att hålla igång konsumtionen så rullar det på per automatik. Konsumtionen ökar nu markant och kommer att göra i några år sen planar ökningen ut men konsumtionen fortsätter då på en hög nivå. Du som engagerar dig så hårt i Lyoness borde ju se det.
Om Lyoness var obetydligt skulle detta engagemang inte finnas, då skulle man garva åt det som det gjordes för 10 år sedan. Idag växer Lyoness oerhört och det stör en hel del människor. Därav allt detta motarbetande. Men Mickell engagera dig och gör någonting konstruktivt av Lyoness, det finns några år kvar att göra något, sen är det för stort. Det är nu det gäller och du har redan tappat 5 år i ditt engagerade motarbetande.
Du vet hur det är, jobbar du enbart negativt skapar du enbart negativism i ditt liv, det speglar visserligen ditt liv. En bitter kåkfarare, men ändra på ditt liv, försök göra något positivt. Du vet det du strålar ut kommer tillbaka. Tankens kraft.

Ska ni bibehålla tiden 3-5 år så ska det 70 dubblas konsumtionen vart 3-5 år.
Lyoness är obetydligt när det kommer till att tjäna/spara pengar. Men inte obetydligt när det kommer till ekonomisk brottslighet och där av mitt engagemang.
Vi garvar ännu mer idag åt dom som går med idag trotts att lyoness är ett bolag dömt för att bedriva pyramidspel och snöbolls system.

Jag som person är för hundra elfte gången inte relevant i denna diskussion så håll dej till ämnet.
Citera
2017-09-02, 17:39
Medlem
Att konsumtionen skulle öka kan inte jag se. Skulle den öka så skulle även lyos globala omsättning öka och den har stått still sedan 2012 vad jag kan se..
Nu efter årets domar så lär den kraftigt minska. så biten med att tjäna pengar var bara en dröm som inte blev något annat mer än förlorat kapital.
Citera
2017-09-02, 17:45
Medlem
Citat:
Att konsumtionen skulle öka kan inte jag se. Skulle den öka så skulle även lyos globala omsättning öka och den har stått still sedan 2012 vad jag kan se..
Nu efter årets domar så lär den kraftigt minska. så biten med att tjäna pengar var bara en dröm som inte blev något annat mer än förlorat kapital.
Kör du ditt race så kör jag mitt.
Du håller dig ju uppdaterad så du blir pinsamt varse vad som händer.
Vilka som väljer att börja samarbeta med Lyoness.
Fortsätt du ditt irrelevanta liv.
Det är ju patetiskt när kriminella personer ska försöka motarbeta i deras tycke kriminalitet.
Lycka till önskar jag dig.
Citera
2017-09-02, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farrs
Kör du ditt race så kör jag mitt.
Du håller dig ju uppdaterad så du blir pinsamt varse vad som händer.
Vilka som väljer att börja samarbeta med Lyoness.
Fortsätt du ditt irrelevanta liv.
Det är ju patetiskt när kriminella personer ska försöka motarbeta i deras tycke kriminalitet.
Lycka till önskar jag dig.

Det är inte mitt tycke som dömt lyo till att vara pyramidspel och snöbolls system. Det är flera domstolar som slagit fast detta.
Du påstod nyss att handeln inom lyoness ökade just nu samtidigt som deras globala omsättning bevisar att du ljuger.
Konstigt du som aldrig ljuger
Citera
2017-09-02, 21:19
Medlem
Hahaha

Håller ni fortfarnade på att diskutera Lyones/lyconect/cashbackworld, kallar det Lyoness för enkelhetens skull, variationerna har endast att göra med kompplaner och compliance för att blåsa nytt syre på den brinnande sophögen man byggde för en massa år sedan.

Ska göra det simpelt för ni tycks snöa in er på kompplaner och bolagets (psudo)compliance, "bolaget" har och förbehållersig rätten att ändra dessa närhelst de önskar, så även om ni tror att ni förstår dem så hjälper det er föga, tro mig ni fattar ingenting.

-Lyoness är en usel affärside för alla utom "toppen" av pyramiden.
-Det krävs En STOOOR marknad för att det i praktiken ska lönas sig för flertalet att pyssla med lyoness öht, Jordens befolkning räcker ingenstans, så jag skulle skippa att beblanda mig med lyones på någon nivå tills man funnit lite nya marknader...i Jymnde...eller i underjorden kanske...eller varför inte på havets botten.
-MLM ,och dit räknas även skummisbolag som tex lyoness. för många domar, för mycket dålig publicitet, för absurd affärside. är överlag en dålig ide för det stora flertalet. Ni kommer inte tjäna bra, om ni nu tjänar nått öht
- Ni blir rikare och har avsevärt mycket högre odds att bli ekonomisktoberoende/passiva inkomsttagare (oavsett inställning,tro,positivt tänk,coching osv) om ni tar ett 9-5 jobb i 3år och därefter köper trisslotter för det sparade kapitalet.

Här har ni lite info hur det ser ut för lyonessklappmongon på en avsevärt mycket större marknad änden svenska, (från 2013, det finns fler att titta på)
http://cdnlarge.lyoness.net/download...lyo-ids-us.pdf

i usa finns där fler av er klappmongon än i sverige, så där tvingas "mlm skummis bolagen" svart på vitt visa halvidioter vilken dålig ide det är att gå full retard och bli ett lyoness-klappmongo.

Det finns goda skäl till att det i USA står, Dont touch chain/blade while operating chainsaw.....
När jag ser vissa av er klappmongon desperat blåsa på den svagt glödande sophögen som är lyoness så känns det som även vi snart är där .
Citera
2017-09-02, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Hahaha
Håller ni fortfarnade på att diskutera Lyones/lyconect/cashbackworld,
Som om detta inlägg skulle ge något nytt till diskussionen!

Citat:
Ska göra det simpelt för ni tycks snöa in er på kompplaner och bolagets (psudo)compliance, "bolaget" har och förbehållersig rätten att ändra dessa närhelst de önskar, så även om ni tror att ni förstår dem så hjälper det er föga, tro mig ni fattar ingenting.
Vet inte riktigt vad detta skulle tillföra? Inge känsla av att "äntligen någon som förstår"!?
Snöa in oss på Kompensationsplanen? Vad annars ska vi diskutera? Tänk om en bank kunde lämna samma möjlighet till avkastningsplan på sina fonder! Kompensationsplanen beskriver exakt hur mycket var och en får, ingen skillnad! Dock inte när!

Citat:
-Lyoness är en usel affärside för alla utom "toppen" av pyramiden.
Finns ingen topp i någon pyramid! När ska ni begripa detta?

Lyoness CashbackWorld = Cashback på inköp

Lyconet = Units och/eller Karriärstege
1. Units/ Enheter är vad som placeras i ett system, inte personer. En senare ansluten Lyconetare kan ha bra många fler Units i de olika systemen före en tidigt ansluten.
2. Karriärdelen kan vem som helst ta del av om de vill. Klättrar du har du jobbat.

Du behöver INTE jobba med Karriären för att få utdelning av dina Units. Du behöver inget personligt nätverk för detta.

USA? Du fokuserar på Karriärdelen! Det är inte det primära med Lyconet att alla ska bygga ut Lyoness och klättra i Karriären. Men vill du så kan du, om du har förmågan. Inte alla lyckas tex i den akademiska världen och blir läkare eller advokat.

Fokusera rätt: Kolla utvecklingen av själva Cashback marknaden i Italien istället som ligger mitt i Europa!
Citera
2017-09-03, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonwill85
Det är inte det primära med Lyconet att alla ska bygga ut Lyoness och klättra i Karriären. Men vill du så kan du, om du har förmågan. Inte alla lyckas tex i den akademiska världen och blir läkare eller advokat.

Vilken lågbegåvad kommentar! Tyckte du skrev tidigare att du hade akademisk bakgrund. Du gör inte karriär inom den "akademiska världen" genom att bli läkare eller advokat. Du har uppenbarligen aldrig satt din fot på en högskola eller ett universitet.
Citera
2017-09-03, 10:11
Medlem
Citat:
Som om detta inlägg skulle ge något nytt till diskussionen!

Vet inte riktigt vad detta skulle tillföra? Inge känsla av att "äntligen någon som förstår"!?
Snöa in oss på Kompensationsplanen? Vad annars ska vi diskutera? Tänk om en bank kunde lämna samma möjlighet till avkastningsplan på sina fonder! Kompensationsplanen beskriver exakt hur mycket var och en får, ingen skillnad! Dock inte när!

Finns ingen topp i någon pyramid! När ska ni begripa detta?

Lyoness CashbackWorld = Cashback på inköp

Lyconet = Units och/eller Karriärstege
1. Units/ Enheter är vad som placeras i ett system, inte personer. En senare ansluten Lyconetare kan ha bra många fler Units i de olika systemen före en tidigt ansluten.
2. Karriärdelen kan vem som helst ta del av om de vill. Klättrar du har du jobbat.

Du behöver INTE jobba med Karriären för att få utdelning av dina Units. Du behöver inget personligt nätverk för detta.

USA? Du fokuserar på Karriärdelen! Det är inte det primära med Lyconet att alla ska bygga ut Lyoness och klättra i Karriären. Men vill du så kan du, om du har förmågan. Inte alla lyckas tex i den akademiska världen och blir läkare eller advokat.

Fokusera rätt: Kolla utvecklingen av själva Cashback marknaden i Italien istället som ligger mitt i Europa!

Fokusera rätt skriver du så ja kolla domarna!
Kolla hur mycket karriär du som du kan göra i den så kallade karriärdelen. Du lär inte komma upp i samma lön som en diskpojke även om du satsar miljoner för att nå dit.

Pyramidspel och snöboll dömt och klart.
Samma kompensationsplan nu som då.
Bara rassia och näringsförbud kvar innan vi får lugn och ro i denna tråd.
Citera
2017-09-03, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Vilken lågbegåvad kommentar! Tyckte du skrev tidigare att du hade akademisk bakgrund. Du gör inte karriär inom den "akademiska världen" genom att bli läkare eller advokat. Du har uppenbarligen aldrig satt din fot på en högskola eller ett universitet.
För att bli läkare och jurist behöver du akademiska studier. Målet med studierna är att avlägga din examen och det anser jag vara att lyckas i den akademiska världen. Om du menar göra karriär i den akademiska världen genom en forskartjänst och senare bl.a disputera pratar vi om helt andra saker.
Vill du diskutera mina akademiska studier och min examen/ yrke gör vi det bäst via PM då de inte hör hemma i denna tråd.

Citat:
Fokusera rätt skriver du så ja kolla domarna!
Kolla hur mycket karriär du som du kan göra i den så kallade karriärdelen. Du lär inte komma upp i samma lön som en diskpojke även om du satsar miljoner för att nå dit.

Pyramidspel och snöboll dömt och klart.
Samma kompensationsplan nu som då.
Bara rassia och näringsförbud kvar innan vi får lugn och ro i denna tråd.
Har redan nått karriär nivå 3. Målet är att hålla mig i Karriär 4 för högre nivå kräver mer tid vilket jag inte har möjlighet just nu att avsätta.
För din information så behöver du faktiskt inte satsa mer än 459 kr (aktivera Lyconet) och sedan lägga ner tid. Det är skillnad på Karriärstegen och Balans systemen (Units).

Sedan stavas det RAZZIA och inte RASSIA.
Citera
2017-09-03, 12:29
Medlem
Citat:
För att bli läkare och jurist behöver du akademiska studier. Målet med studierna är att avlägga din examen och det anser jag vara att lyckas i den akademiska världen. Om du menar göra karriär i den akademiska världen genom en forskartjänst och senare bl.a disputera pratar vi om helt andra saker.
Vill du diskutera mina akademiska studier och min examen/ yrke gör vi det bäst via PM då de inte hör hemma i denna tråd.

Har redan nått karriär nivå 3. Målet är att hålla mig i Karriär 4 för högre nivå kräver mer tid vilket jag inte har möjlighet just nu att avsätta.
För din information så behöver du faktiskt inte satsa mer än 459 kr (aktivera Lyconet) och sedan lägga ner tid. Det är skillnad på Karriärstegen och Balans systemen (Units).

Sedan stavas det RAZZIA och inte RASSIA.

Du kanske ska googla ordet karriär, för någon karriär kan du inte få inom lyo om du inte jobbar på hk.

Dömt pyramidspelsbolag håll dej borta.
Citera
2017-09-03, 12:52
Medlem
Citat:
Har åsså vänner som håller på med detta intensivt. Är väl som med det mesta när man hittar något man tror på. Ärvde pengar efter farsan och har nu tänkt så att säga förvalta dessa för framtiden. Kollar runt på aktier och fonder och är nyfiken på allt som är långsiktigt. Fattar att insatta pengar i Lyoness är "låsta" men har inga problem med det om det ger bra avkastning på lång sikt. Vad jag inte fattar är snacket om pyramidspel och lurendrejeri. Förklara gärna för jag fattar inte hur det kan vara ett pyramidspel. Vem är det som "luras" och på vilket sätt? Vilka länder har fått upp ögonen och hur då? Hittar nada om detta! Bra ni "gräver" men vill ju ha riktig aktuell fakta.
Länka gärna tack!
/Jonas

Citat:

Du känner inte själv att din trovärdighet skadas av att du skapar en profil och ger dig in i diskussionen under förespeglingen att du är ny och vill ha information om Lyoness/Lyconet/mm där det sedan visar sig att du är rejält insyltad i denna sörja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in