2017-10-15, 18:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mickell
Ni gör allt annat än att hålla er till ämnet. Ämnet är lyoness och dess företrädare..
Förklara då varför ni själva nämner oskyldiga personer vid deras rätta namn och antyder dessa sysslar med olagligheter? Är inte det att tappa tråden så vet jag inte.

"-What goes up must come down!"

1. Varför ansluter nya storklubbar om nu det är så olagligt som ni påstår?
2. Kompensationsplanen beskriver vad du får och vad som krävs. Vad är problemet?
3. T&C ändrades däremot så att du måste intyga du läst och förstått innan du går med i Lyconet!

Det är där problemet ligger, folk tar inte reda på vad som gäller innan de ansluter sig.
T&C var luddiga tidigare! Men det är ändrat och korrigerat.

Du hatar Lyoness pga du dumpades av en kvinna med stark anknytning till Lyoness!

Sjuk är du!
Citera
2017-10-15, 18:30
Bannlyst
Citat:
Varför visar inte lyo statistik på hur många som använder kortet AKTIVT istället för att berätta hur många kort som ligger och dammar bortglömda uppe på vinden?
Fråga dem!
Korten ligger inte och dammar, de finns i deras mobiltelefoner! Behövs inget kort!
Citera
2017-10-15, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteQlimax
Förklara då varför ni själva nämner oskyldiga personer vid deras rätta namn och antyder dessa sysslar med olagligheter? Är inte det att tappa tråden så vet jag inte.

"-What goes up must come down!"

1. Varför ansluter nya storklubbar om nu det är så olagligt som ni påstår?
2. Kompensationsplanen beskriver vad du får och vad som krävs. Vad är problemet?
3. T&C ändrades däremot så att du måste intyga du läst och förstått innan du går med i Lyconet!

Det är där problemet ligger, folk tar inte reda på vad som gäller innan de ansluter sig.
T&C var luddiga tidigare! Men det är ändrat och korrigerat.

Vart har jag nämn en oskyldig människa vid sitt rätta namn i denna tråd?

Klubbar skiter i regel fullständigt i vilka som sponsrar dom. Det finns det många fler bevis utöver lyo...

2-3 ja kompensationsplanen beskriver att den är ett snöbolls system och även om du intygar att du har förstått att du ingår i ett olagligt avtal så blir det inte mer lagligt för det.
Citera
2017-10-15, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteQlimax
Fråga dem!
Korten ligger inte och dammar, de finns i deras mobiltelefoner! Behövs inget kort!

Nej det behövs inget kort för princip dom ända som använder lyo är kopplade till lyco... och vi vet alla vid det här laget hur smarta ni är...
Citera
2017-10-15, 19:03
Medlem
ParkLane66s avatar
Jag har inte orkat läsa hela tråden men Lyoness är ju dömt för att vara ett olagligt pyramidprogram så sent som i våras. Dom granskas av ett flertal länder. Dömda i Ungern för vilseledande marknadsföring.
För mig tänder det varenda varningslampa som finns.
Citera
2017-10-15, 20:11
Bannlyst
Citat:
Nej det behövs inget kort för princip dom ända som använder lyo är kopplade till lyco... och vi vet alla vid det här laget hur smarta ni är...
Kan du utveckla hur du tänker här för vad har Lyconet marketers med fysiska kort vs en mobilapp att göra?

Sen är det ju precis tvärtom, att merparten är vanliga Lyoness kunder. Det tillkommer ständigt nya kunder nu genom framförallt de olika sponsringssystemen. Dessa förblir vanliga Lyoness kunder.
Precis som det är menat och avsett!

Österrikiska systemet börjar vid årsskiftet återbetala sin andelsägare. Ett litet system som var först ut.
Har själv inget i de första systemen men det kommer bli intressant att se vad övriga system kommer ge framöver.

Att du själv inte har en del i detta känns riktigt bra faktiskt! Av ren skadeglädje känns det skönt att veta vad du missar!
Citera
2017-10-15, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ParkLane66
Jag har inte orkat läsa hela tråden men....
För mig tänder det varenda varningslampa som finns.
Du har inte orkat? Nä, säger ju en del om vad du är för en!
Många som inte orkar och förbannar dem som faktiskt gör så!

Men låt dem vara påslagna då! Inget tvång detta! Tack för info!
Citera
2017-10-15, 20:52
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonwill85

2017 dömde Obergericht des Kantons Zug, Zug, Zug, Schweiz, i ett beslut den 28 februari 2017 i andra instans i dom BZ 2016 78 att et av Lyoness ska betraktas som ett orättvist pyramidprogram I den mening som avses i art. 3 Abs 1 lit UWG. (Schweizisk federal lag mot illojal konkurrens) och att Lyoness distributionssystem och premiummedlemskapet bedrivs så att systemet som helhet ska betraktas som orättvist.

Bezirksgericht i Vöcklabruck, Österrike, har den 9 mars 2017 beslutat i sin dom 45C 527 / 16k-16 att affärsmodellen Lyoness Europe AG, Buchs, Schweiz skall betraktas som ett orättvist pyramidprogram inom Mening av Art. Z 14 i bilaga till § 2 UWG (österrikisk lag mot illojal konkurrens). Domen i Bezirksgericht, Vöcklabruck, gjordes på grundval av rättsliga åtgärder som vidtagits av en österrikisk pensionär.

Och ovanstående en hel del om företaget
Citera
2017-10-15, 21:02
Medlem
ParkLane66s avatar
Citat:

Men jag kollade upp företaget på nätet och jag fick en klar känsla av pensionsbolaget Allra. Många länder som har företaget under lupp och som varnar. Har du kanske nån tanke om varför eller varför dom är dömda i flera länder?
Citera
2017-10-15, 21:59
Bannlyst
Citat:
2017 dömde Obergericht des Kantons Zug, Zug, Zug, Schweiz, i ett beslut den 28 februari 2017 i andra instans i dom BZ 2016 78 att et av Lyoness ska betraktas som ett orättvist pyramidprogram I den mening som avses i art. 3 Abs 1 lit UWG. (Schweizisk federal lag mot illojal konkurrens) och att Lyoness distributionssystem och premiummedlemskapet bedrivs så att systemet som helhet ska betraktas som orättvist.

Bezirksgericht i Vöcklabruck, Österrike, har den 9 mars 2017 beslutat i sin dom 45C 527 / 16k-16 att affärsmodellen Lyoness Europe AG, Buchs, Schweiz skall betraktas som ett orättvist pyramidprogram inom Mening av Art. Z 14 i bilaga till § 2 UWG (österrikisk lag mot illojal konkurrens). Domen i Bezirksgericht, Vöcklabruck, gjordes på grundval av rättsliga åtgärder som vidtagits av en österrikisk pensionär.

Och ovanstående en hel del om företaget
Ja du, hade du lagt lite tid på att läsa tråden som du inte orkar så hade du fått förklaringen till dessa domar!
Långdragna processer som startade före 2015 innan delningen av Lyoness / Lyconet.
Dessutom så är det 7 st olika personer som tilldömdes ersättning i dessa två processer.
Dessa personer hade inte "förstått" att dåvarande upplägg faktiskt krävde en hel del arbete för att bygga personliga nätverk som genererade shoppingvolym.

Det orättvisa i dessa domar ansågs vara det faktum att "inte alla kan eller vill" arbeta aktivt med nätverksutbyggnad.
Citera
2017-10-15, 22:05
Bannlyst
Citat:
Många länder som har företaget under lupp och som varnar. Har du kanske nån tanke om varför eller varför dom är dömda i flera länder?
Om de finns i 47 länder vore det väl konstigt om de inte var under lupp i mer än ett land! Eller?
Tror du inte IKEA eller H&M är under luppen ständigt?

Enda skälet jag kan se att en del länder drivit genom processerna är deras uppbyggnad av sitt rättsystem. Enskilda åklagare kan livnära sig privat på att driva processer i civilrättsliga mål, om och om igen!
De har därmed ett egenintresse av att uppmana personer till att driva sina mål.
Detta har jag endast fått berättat för mig (av en jurist) så jag vet inte i detalj exakt hur det fungerar där!
Citera
2017-10-15, 22:06
Medlem
Citat:
Ja du, hade du lagt lite tid på att läsa tråden som du inte orkar så hade du fått förklaringen till dessa domar!
Långdragna processer som startade före 2015 innan delningen av Lyoness / Lyconet.
Dessutom så är det 7 st olika personer som tilldömdes ersättning i dessa två processer.
Dessa personer hade inte "förstått" att dåvarande upplägg faktiskt krävde en hel del arbete för att bygga personliga nätverk som genererade shoppingvolym.

Det orättvisa i dessa domar ansågs vara det faktum att "inte alla kan eller vill" arbeta aktivt med nätverksutbyggnad.

Helt fel! Det där är skitsnack ren jävla dynga!
Lyo dömdes att betala tillbaka alla pengar för att hela upplägget sågades pga att det var ett snöbolls system.
Samma kompplan idag = samma snöbolls system!

Ni kan lägga ner era lögner... bara patetiskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in