2017-07-30, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Hittade en video på YouTube som ESP. Nu var den på spanska så viss risk finns att jag missuppfattat någon detalj men:
Mmmm....då får du nog be någon hjälpa dig med Spanskan eller så är den videon inte rätt!

En hel del missuppfattningar!

Zzzzz

/J
Citera
2017-07-30, 23:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Och det är du själv som sagt "Bli medlem så kan du läsa dokumenten själv" -> vilket är helt hål i huvudet som jag skrivit flera gånger i tråden.
Ett seriöst företag ser till att ALL dokumentation finns tillgänglig för allmänheten INNAN man blir medlem.
Du förstod inte den enkla meningen: Innan du godkänner så läser du igenom avtalen. Du får dem dessutom i PDF, bara att ladda ner! Var det svårt att förstå?

F80.2A ?

/J
Senast redigerad av jonwill85 2017-07-30 kl. 23:34.
Citera
2017-07-30, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonwill85
Du förstod inte den enkla meningen: Innan du godkänner så läser du igenom avtalen. Du får dem dessutom i PDF, bara att ladda ner! Var det svårt att förstå?

F80.2A ?

/J
Då är frågan, om jag vill läsa esp avtalet kan jag få göra det innan jag godkänner steg ett?
Citera
2017-07-31, 00:10
Medlem
Citat:
Pellets, nu är jag riktigt less på ditt svammel!
Du skriver i ditt inlägg ovan att "allt detta beskrivs i den länkade engelska kompensationsplanen"!

Nu är det alltså ok att ljuga? För där står inget om kostnader etc!
Har inte sagt att något kring ESP beskrivs i Kompensationsplanen!

Du har missat en väsentlig del och det är framsidan! Där står det att Kompensationsplanen är en bilag till Lyconet Avtalet!

Och ska vi prata om Lyconet avtalet så står bla följande:

5 Marketers rättigheter och skyldigheter

5.2 Marketern är skyldig att endast göra uttalanden om Lyconet, företag i Lyoness-koncernen, Lyconets affärsmodell och distributionen och
marknadsföringen av denna som överensstämmer med Lyconets officiella underlag.

Vad jag skriver är förklaring av hur det fungerar. Sen får du kalla mig lögnare bäst du vill.

Har skrivit det tidigare och gör det igen:

Vill du få deras officiella avtal får du vända dig till dem, det är inte min skyldighet att lämna ut dem.

Sen kan du läsa om Kompensationsplanen och fundera över vad det är du ser på de olika sidorna!

Sid 3 beskriver de olika medlemsnivåerna i ett Lyoness nätverk OM du skapar dig ett!
Sid 9, där blandar du ihop Coachlevels mm
Sid 11 beskriver vad en Unit ger när den fått ett visst antal nya Units efter sig! Inte personer!.

Du förstår inget av vad du läser för du plockar här och där utan få ihop helheten!

/J
Du är helt imbecill ditt stackars klappmongo - tur att de flesta har mer IQ än dig.....

https://www.scribd.com/document/2501...sation-Plan-Us

Sidan 1 = LYCONET COMPENSATION PLAN
Vad som står är att det är "Exhibit 1 to the Lyconet Independent Marketer Agreement. Version 11/08/14" -> http://www.mycashback.ca/files/lyo-l...ract-ca-en.pdf

Sidan 3 i engelska kompensationsplanen förklarar hur pyramiden under dig ser ut
Sidan 9 - likadant när det gäller shopping points och hur det beräknas - med folk under dig och INTE slumpmässigt utplacerade.
"A Marketer’s Units in Coaching Level 1 (i.e. the Marketer is the Coach) are generated from Shopping Points obtained from personal purchases and/or orders made by the Marketer in Coaching Level 1, as well as purchases and/or orders made by his Customers."
Sidan 11 är en fortsättning på detta och vilken bonus du kan generera med hjälp av den pyramid du byggt up enligt sid 3 eller 9

Vi kan ju fortsätta på - vad du ditt stackars indoktrinerade klappmongo kallar "Marketers rättigheter och skyldigheter" enligt följande dokument
http://www.mycashback.ca/files/lyo-l...ract-ca-en.pdf

"Upon fulfillment of the requirements in Section 4 below, Marketer shall be entitled to promote and use the Lyoness Loyalty Program as well as the Lyconet
Marketing Program:
(a) by acquiring new Members and providing support to existing Members;
(b) by acquiring new Marketers and providing support for existing Marketers; and
(c) by acquiring new SME Loyalty Merchants and providing support to existing SME Loyalty Merchants"

- Jaha , så då betyder det att klappmongon som du - som inte ens begriper avtalstext skall försöka kränga på detta bluff å båg till både butiker och privatpersoner.
Inte konstigt att det går så dåligt....

Nu tar vi den tunga biten ditt stackars klappmongo från detta dokument...

7. Lifeline
7.1. The following terms have the following definitions:
(a) the “Lifeline” (also called the “Downline”) of Marketer consists of the Members acquired by Marketer (first level Members), the Members acquired in turn by
these Members (second level Members), and the Members acquired by these second level Members, continuing to an infinite number of levels. The Lifeline thus consists
of all Members whose membership can be attributed to Marketer;
(b) the “Upline” of Marketer consists of the Member who acquired Marketer, the Member who acquired that Member, continuing to an infinite number of levels;
(c) the “Coach” is the closest Marketer in the Upline; and
(d) the “Senior Coach” is the next Marketer in the Upline of the Marketer’s Coach.

7.2. The calculation of Marketer’s compensation pursuant to the Lyconet Compensation Plan, attached hereto as Exhibit 1, is based on all purchases made by
Members in Marketer’s Lifeline, as set out in the Lyconet Compensation Plan.
A purchase made by a Member who is not in Marketer’s Lifeline shall not be credited to
Marketer, even if Marketer contributed to the conclusion of the Lyoness GTCs or Lyconet Agreement with that Member.

7.3. The position of Members and Marketers in the Lifeline cannot be changed, except as provided in Section 11 of the Lyoness GTCs. A change of Lifeline pursuant
to Section 11 of the Lyoness GTCs requires and shall constitute termination of this Lyconet Agreement.

Så - enligt det officiella - och länken du nu fått - så framgår det klart och tydligt...

- NEJ! Du blir aldrig slumpmässigt placerad
- JA! DU måste ragga klappmongon under dig - det är det enda som genererar bonus!

Till och med ett klappmongo som du borde förstå nu att du inte kan köpa en "värdecheck för 475:- och tro att det kommer att komma en bonus utan att DU raggar upp fler klappmongon

Citat:

F80.2A ?

/J
Eftersom ni klappmongon tvärvägrar inse verkligheten - varsågod
http://www.mycashback.ca/files/lyo-l...ract-ca-en.pdf

Läs paragraf 7 ordentligt...

"A purchase made by a Member who is not in Marketer’s Lifeline shall not be credited to
Marketer, even if Marketer contributed to the conclusion of the Lyoness GTCs or Lyconet Agreement with that Member."

Det vill säga - ett klappmongo du aldrig haft kontakt med från Gällivare kan ALDRIG någonsin ge dig någon form av bonus.
Citera
2017-07-31, 00:45
Bannlyst
Citat:
Så - enligt det officiella - och länken du nu fått - så framgår det klart och tydligt...

- NEJ! Du blir aldrig slumpmässigt placerad
- JA! DU måste ragga klappmongon under dig - det är det enda som genererar bonus!
Pellets: när ska du börja läsa vad som skrivs?

Ingen har någonsin skrivit att DU blir slumpmässigt placerad under någon!!!
Skilj på person och Unit!

Med ESP kan du välja att din Unit du får AUTOMATISKT placeras i något av de 47 nationella systemen istället för att manuellt själv placera den i din Personliga Balans.

Du är så oerhört trög så klockorna stannar!!!

Citat:
Till och med ett klappmongo som du borde förstå nu att du inte kan köpa en "värdecheck för 475:- och tro att det kommer att komma en bonus utan att DU raggar upp fler klappmongon
Du förstår fortfarande inte...

Citat:
Läs paragraf 7 ordentligt...

"A purchase made by a Member who is not in Marketer’s Lifeline shall not be credited to
Marketer, even if Marketer contributed to the conclusion of the Lyoness GTCs or Lyconet Agreement with that Member."

Det vill säga - ett klappmongo du aldrig haft kontakt med från Gällivare kan ALDRIG någonsin ge dig någon form av bonus.
Nä, jag kan ALDRIG få Vänskapsbonus och Recash från någon som inte är i mitt nätverk. Men du blandar ihop det som vanligt. ESP ger dig möjligheten att få dina Units placerade tillsammans med andra helt oberoende personers Units och därmed utvecklas fortare så du får din Bonus!

Det är här du tappat bort dig fullständigt. Sid 3 + 9 + 11 ger dig delar av sammanhanget som du inte får ihop korrekt....

By the way...du lyckades få fram ett Lyconet Avtal....alltid en början!
Fortsätt så!

/J
Citera
2017-07-31, 00:55
Medlem
chimichurris avatar
Lyoness i Sverige omsätter endast 18 miljoner kronor och då finns det inte mycket att dela ut till sina anhängare. Grundaren i Sverige ligger på 370 000 kr och detta är alltså toppen av toppen och underhuggaren på 270 000 kr. Nej det finns inga pengar på att tjäna på detta. Värdelös skit idé enligt mig.

http://www.allabolag.se/5568519481/lyoness-sweden-ab
Senast redigerad av chimichurri 2017-07-31 kl. 01:03.
Citera
2017-07-31, 07:12
Medlem
Jonwill85
Så din random plaserade unit går tillbaka till dej när den mognat?
Är det så och du hamnar i ett system där ni fyller 25/25 ben så blir din utdelning 0.96 dollar.
Men hamnar du i ett system där ni fyller 3/3 Så får du 1.5 dollar?
Senast redigerad av mickell 2017-07-31 kl. 07:31. Anledning: Autokorr
Citera
2017-07-31, 08:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chimichurri
Lyoness i Sverige omsätter endast 18 miljoner kronor och då finns det inte mycket att dela ut till sina anhängare. Grundaren i Sverige ligger på 370 000 kr och detta är alltså toppen av toppen och underhuggaren på 270 000 kr. Nej det finns inga pengar på att tjäna på detta. Värdelös skit idé enligt mig.

http://www.allabolag.se/5568519481/lyoness-sweden-ab
Du har verkligen förstått detta med vad ESP syftar till och att det finns 46 länder till med 75000 anslutna butiker (fysiskt och online) att omsätta sin bonus i....!

/J
Citera
2017-07-31, 08:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mickell
Jonwill85
Så din random plaserade unit går tillbaka till dej när den mognat?
Är det så och du hamnar i ett system där ni fyller 25/25 ben så blir din utdelning 0.96 dollar.
Men hamnar du i ett system där ni fyller 3/3 Så får du 1.5 dollar?
Du behöver göra din läxa märker jag! Eller sitta ner med någon som kan förklara ALLT från början till slut! (ni är några stycken som behöver det)

Läs igen! Tills du förstår!

/J
Citera
2017-07-31, 08:19
Medlem
Citat:
Du behöver göra din läxa märker jag! Eller sitta ner med någon som kan förklara ALLT från början till slut! (ni är några stycken som behöver det)

Läs igen! Tills du förstår!

/J
Fram till dess att du kan förklara istället för att vara nedlåtande så är det 1.5 dollar du får när din investering a 475 har mognat i 3/3 ben i något nationellt systrm.
Citera
2017-07-31, 08:25
Bannlyst
Citat:
Du är helt imbecill ditt stackars klappmongo - tur att de flesta har mer IQ än dig.....

https://www.scribd.com/document/2501...sation-Plan-Us

Sidan 1 = LYCONET COMPENSATION PLAN
Vad som står är att det är "Exhibit 1 to the Lyconet Independent Marketer Agreement. Version 11/08/14" -> http://www.mycashback.ca/files/lyo-l...ract-ca-en.pdf
Ja! Vad är det vill ha sagt? Detta är ju exakt vad jag skrev, dock översatte jag till dig vad meningen betyder!

Citat:
Du har missat en väsentlig del och det är framsidan! Där står det att Kompensationsplanen är en bilag till Lyconet Avtalet!
Vad jag menar är att Kompensationsplanen endast är en BILAGA och inte innehåller allt du frågar efter.
Att ESP inte står beskrivet i den bilagan beror på att det är ett tillval du kan göra efter du registrerat dig till Lyconet. OM du vill dvs!

/J
Citera
2017-07-31, 08:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mickell
Fram till dess att du kan förklara istället för att vara nedlåtande
Nu skämtar du va?
Den dagen ni samtliga slutar med era invektiv i var annan mening så kan du återkomma med de orden du precis skrev!

Har FÖRKLARAT åtskilliga gånger men Pellets & du gör allt för att röra till det med era "frågor"!

Gå tillbaka i tråden och läs och sen kollar du igenom Kompensationsplanen utan Pellets vid din sida!

/J
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in