2017-07-26, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mickell
I din första uträkning påstod du klart och tydligt att butikerna stod för 10% men nu har du ändrat dej till drygt 20% rabatt. För du kan inte räkna bort delar bara för att du vill. det måste i slutändan stämma på sista raden.
Det är fortfarande 10% i exemplet som jag gav! Inte 20%!

Påpekandet om "REA 10%" har inget med just detta exempel att göra!
Det var endast en jämförelse mot att butiken står för kostnaden när dessa SP löses in! Precis som andra butiker står för kostnaden vid tex "REA 70%".
Båda sätten är endast ett sätt att locka kunder till sig!

Mickell... kom igen nu!

/J
Citera
2017-07-26, 18:07
Medlem
Citat:
I din första uträkning påstod du klart och tydligt att butikerna stod för 10% men nu har du ändrat dej till drygt 20% rabatt. För du kan inte räkna bort delar bara för att du vill. det måste i slutändan stämma på sista raden.

Det var drygt 20% rabatt som butikerna får ge men då hade jag glömt den lilla detaljen att j faktiskt kan köpa extra sp direkt av lyoness till ett förmånligt pris och nu stiger helt plötsligt % avsevärt mycket i rabatt för butikerna...

Vore lite skojsigt att se vad affärerna egentligen får betala...
Man kan kallt räkna med att den där lilla delen låna ut/låsa pengar har en ganska så stor betydelse i att det inte har brakat ihop för länge sedan.
Citera
2017-07-26, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonwill85
Det är fortfarande 10% i exemplet som jag gav! Inte 20%!

Påpekandet om "REA 10%" har inget med just detta exempel att göra!
Det var endast en jämförelse mot att butiken står för kostnaden när dessa SP löses in! Precis som andra butiker står för kostnaden vid tex "REA 70%".
Båda sätten är endast ett sätt att locka kunder till sig!

Mickell... kom igen nu!

/J
Men snälla du sp är en del av rabatten du kan inte räkna bort den biten ur matematiken.
Citera
2017-07-26, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
7% i cashback?
Inte konstigt att det är svårt för er klappmongon att hitta affärer med klappmongon. För att betala 7% av sålda varor till Bluff å Båg är rent utsagt ocker....

För en vara på 100kr till konsument skall alltså 7kr till Lyoness.

Snacka om att behöva höja priserna om man som butiksinnehavare går med i detta skojeri.
7%? Hur exakt tänker du nu Pellets?
Visa exakt hur du räknade ut detta med en uppställning!

För jag skrev att 2% går till Lyoness + deras två projekt!

/J
Citera
2017-07-26, 18:10
Bannlyst
Citat:
Men snälla du sp är en del av rabatten du kan inte räkna bort den biten ur matematiken.
Förklara för mig hur en klädbutik finasierar REA 70% och VARFÖR de har en sådan REA först innan du påstår detta!

Du har kört fast fullständigt!!!

/J
Citera
2017-07-26, 18:16
Medlem
Citat:
Förklara för mig hur en klädbutik finasierar REA 70% och VARFÖR de har en sådan REA först innan du påstår detta!

Du har kört fast fullständigt!!!

/J
Butiker har 70% rea för att dom vill bli av med produkterna och få in dom nya. Dom går således oftast back på dessa sista varor ur ett sortiment dom ska sluta sälja.
Citera
2017-07-26, 18:34
Medlem
J
Nu när vi har räknat ut att rabatten som en butik ska betala för att få systemet att inte braka ihop är drygt 20% och det innan parametern att du även kan köpa sp direkt av lyo som gör att den stiger avsevärt.
Nu är ju frågan då om du gjort din due diligence och besökt någon av dessa butiker för att få se att siffrorna stämmer?
För ger dom inte typ 30-50% (svävande siffra då vi inte vet hur många klappmongon som köper sp direkt av lyo) i rabatt så går inte matematiken ihop.
Vi har ju redan kommit överens om att lyo inte är en centralbank med rätt att trycka upp pengar....
Citera
2017-07-26, 18:48
Bannlyst
Citat:
Butiker har 70% rea för att dom vill bli av med produkterna och få in dom nya. Dom går således oftast back på dessa sista varor ur ett sortiment dom ska sluta sälja.
Tack! Då kan vi alltså konstatera att butiker "väljer gå back" på vissa varor för att locka till sig kunder. Om det är utgående sortiment eller ej spelar ingen roll eftersom butiken likväl behöver räkna denna "kostnad" till sin balansräkning.

Incitamentet är fortfarande att "locka" kunder vilket dessa SP syftar till att göra och kostnaden för dessa tar företaget som en "medveten " förlust för att använda ditt resonemang!

/J
Citera
2017-07-26, 18:49
Bannlyst
Citat:
J
Nu när vi har räknat ut att rabatten som en butik ska betala för att få systemet att inte braka ihop är drygt 20% och det innan parametern att du även kan köpa sp direkt av lyo som gör att den stiger avsevärt.
Nu är ju frågan då om du gjort din due diligence och besökt någon av dessa butiker för att få se att siffrorna stämmer?
För ger dom inte typ 30-50% (svävande siffra då vi inte vet hur många klappmongon som köper sp direkt av lyo) i rabatt så går inte matematiken ihop.
Vi har ju redan kommit överens om att lyo inte är en centralbank med rätt att trycka upp pengar....
Räkna om! Inte 20%! Du väljer nu att totalt köra runt ALLA siffror i en matematik som bara du själv förstår!

Ett råd, gå på ett möte och få allt klarlagt sen kan du återkomma!

/J
Citera
2017-07-26, 18:54
Medlem
Citat:
Räkna om! Inte 20%! Du väljer nu att totalt köra runt ALLA siffror i en matematik som bara du själv förstår!

Ett råd, gå på ett möte och få allt klarlagt sen kan du återkomma!

/J
% är baserat på dina siffror och stämmer iaf så långt som dina siffror stämmer.
Antar att du inte gjorde din due diligence innan du kastade pengarna i sjön!
Har du några pengar kvar så snälla sätt in dom på jak!
Citera
2017-07-26, 20:28
Bannlyst
Citat:
% är baserat på dina siffror och stämmer iaf så långt som dina siffror stämmer.
Mina siffror i mitt exempel:

CB 3%
VB 1% (0,5+0,5)
Lyo + välgör 2%
Recash 4 %

Summa: 10%

Blanda inte in fler % i mina siffror (för SP for Deals är en helt annan sak som företagen väljer att ta utanför denna summa vid tillfällen då de vill ge speciella erbjudande).

Nu tjatar du bara för att fylla ut tråden med tröttsamma inlägg!

/J
Citera
2017-07-26, 20:40
Bannlyst
Citat:
Min DD består i detta fall i att lyssna på personer jag har i min närhet som jag kunnat följa under ett antal år. Deras pengar är inte kastade i sjön så jag räknar med att få min del! Någon djupare DD behövs inte då algoritmen stämmer och Lyoness, trots era påståenden, växer.

Sen kan ni fortsätta köra era spekulationer och skrämmselteorier som ni vill. Ni lyckas säkerligen skrämma bort en och annan som hellre väljer tro på ett par "anonyma retoriska sopåkare" än att lyssna på sina vänner och gå på ett par infoträffar som komplement.

Därefter kan man ta ett riktigt beslut i hur man väljer göra med sin ekonomiska framtid.

Hoppas du är nöjd med ditt val!

/J
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in