2017-09-13, 21:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Hursomhelst, och jag skriver detta som någon som letar efter cashback-alternativ som komplement till de etablerade aktörerna, för att fatta det hela kort. Rätta mig om jag har fel men har jag förstått saken rätt att jag som konsument först måste lägga ut nästan 10.000:- SEK innan jag kan få ta del av själva cashback-kortet som bonusarna sedan skall ticka in från? Jag skriver av anledning att ett återkommande tema från de som använder korten jämför systemet med aktier vilket ju är hårresande i sig iom att det är i bästa fall olika sorters värde på att handla 10.000 SEK i aktier och 10.000 i "shopping". Man kan säga att jag gör en i sammanhanget ren brakförlust redan innan jag kan börja få cashbacks eller bonusar. Sedan är bonusarna avhängda att jag trummar ihop ett gäng för att shoppa loss på exempelvis Krokslätt livs (och givetvis också att jag själv reser de 9-10 milen för att handla där)?

Det är så jag uppfattat huvudbitarna ur tråden. Försökte läsa lyoness femsidiga villkorsmanual men fick bara huvudvärk.
Nej, du har missuppfattat det hela!
CashbackWorld kortet är gratis, bara registrera dig själv eller via inbjudan!
Handla online eller i butik, välj själv!
Här i tråden har det lagts mycket på fokus på vad man INTE kan istället för vad du kan.
Affiliate eller ej, skitsamma, du får din Cashback what so ever!

Lyconet är också gratis, behöver inte betala en spänn för att få dina Units om du skapar dig ett nätverk av anslutna personer som också fått det gratis. När ditt nätverk eller du själv konsumerar ONLINE eller i BUTIK genereras det Shoppingpoints som blir Units!
Citera
2017-09-13, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det är ett ett sundhetstecken att få ont i huvudet av psudocompliance och kompplaner (som inte sällan hinner förändras innan du hinnit igenom halvägs)

Det är bara att gratulera , dina kromosoner är hela och du är inget klappmongo
Hela? Han förstod ju inte!
Citat:
Ursprungligen postat av slö
I och med att du inte är ett klappmongo, de lider allt som oftast av en strulig bakgrund med både prickar i brottsregistret såväl som taskig kredit, smslånen de tog och inte kunde betala tillbaks när den förra "investeringen" i en ponzi/cykler/pyramid inte föll ut,
Appropå prickar i brottsregistret så satt ju Mickell i fängelse för hotat en annan person!
Klappmongo så det visslar om det!

Appropå personerna som tog dyra SMS lån för att finansiera en investering så är det knappast Lyoness fel!
Kanske tipsa Lyxfällan istället?
Citera
2017-09-13, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteQlimax
Tycker du ska ringa till Lyoness HK i Stockholm, 08-50906888, be att få prata med Terese. Hon kan förklara för dig varför du nu precis cementerade din lögn fullständigt:

Du har alltid kunnat registrera dig själv utan ange någon annan som rekommendatiosgivare (refferal member), då har du blivit en Lyoness medlem utan ingå i någons nätverk.
Däremot så krävs det att en annan medlem (refferal member) antingen registrerar dig eller att du fått en inbjudan för att kunna ingå i dennes nätverk.
Du kan inte (och kunde inte 2014 heller) få genom en registrering så som du beskriver det här!
Påhittat trams!

Återigen, ring till HK och be dem bekräfta vad jag nu skriver:
Ditt ID nr har sedan begynnelsen alltid haft ditt landsprefix framför sig = du ljög alltså om dina "refferal members".

Pellets: varför skrev du 2017-02-06

när du nu påstår allt hände 2014?

Sedan tar vi nästa lögn:
2017-09-11 skrev du följande:

Idag skriver du helt andra siffror:

Börjar lögnerna bli för många för dig nu? Svårt hålla isär siffrorna förstår jag!
Kom inte med "-jag har deletat två till sedan dess...." för det blir bara fånigare!

Tillåt mig småle men det blir bara värre för varje försök du ger dig på!

Du är en lögnare! För hade du kunnat få stopp på "skitsnacket om dina lögner" genom att skriva ETT (1) enda ID nr så skulle du gjort det för länge sedan! Detta handlar nämligen INTE om principer från din sida att "du frågade först" utan helt enkelt om att du faktiskt inte kan motbevisa mig med en oerhört harmlös liten angivelse av ett "fejkat" Lyoness ID! Du "outar" dig inte eftersom det är omöjligt att spåra dig om du nu "fejkat" som du skriver!

Allt är lögn från början till slut och dina efterkonstruktioner blir bara värre för varje försök!
Nej - jag har inte ljugit - Lyoness krävde att man hade ett "Referal medlemsnummer" när jag registerarde 2014.

Så hur du än försöker få mig att kontakta "Terese" eller annat klappmongo så kan du fortfarande tvärglömma det.

Du har redan sett vad jag skriver och så är det..

Men du missar som vanligt faktan...

1) Det står ingenstans i Kompensationsplanen att man som klappmongo blir berättigad en bonus på 3.800 inom en framtid om man köper en värdecheck för 475:- utan att man som klappmongo behöver göra ett skit. -> Du eller annat klappmongo kan inte motbevisa mig

2) Ni klappmongon får inte dom bonusutbetalningar ni skryter om. -> Du eller anntklappmong kan inte motbevisa mig.

Du har fått allting förklarat för dig - jag har fortfarande ett antal mailkonton kvar - samt tillika medlemmar på Lyoness. Att jag aldrig utnytjar dessa och heller inte loggar in eftersom hela konceptet är en bluff och aldrig kommer att ha någon butik ansluten. (Förutom "Hassan på hörnet")

Du får tycka att jag ljuger - jag bryr mig mindre - det jag bryr mig om är att ni klappmongon ljuger för att få fler med i detta lurendrejeri och pyramidspel genom att lova saker som inte finns.
Citera
2017-09-13, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonwill85
Hela? Han förstod ju inte!

Appropå prickar i brottsregistret så satt ju Mickell i fängelse för hotat en annan person!
Klappmongo så det visslar om det!

Appropå personerna som tog dyra SMS lån för att finansiera en investering så är det knappast Lyoness fel!
Kanske tipsa Lyxfällan istället?

Varför inte försöke besvara frågorna istället?

1) Det står ingenstans i Kompensationsplanen att man som klappmongo blir berättigad en bonus på 3.800 inom en framtid om man köper en värdecheck för 475:- utan att man som klappmongo behöver göra ett skit. -> Du eller annat klappmongo får inte svara..
"Läs Kompensationsplanen"
"Gå på Möte"
"Står på sidan 6-8"

Ni skall peka på vilken sida detta framgår och (Om behövligt -vilket stycke)

2) Ni klappmongon får inte dom bonusutbetalningar ni skryter om. -> Varsågod och lägg upp en skärmdump och se om du kan bräcka återbetalningen som klappmongot 2014 kom med på ofattbara 1,14%
Citera
2017-09-13, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Nej - jag har inte ljugit - Lyoness krävde att man hade ett "Referal medlemsnummer" när jag registerarde 2014.

Så hur du än försöker få mig att kontakta "Terese" eller annat klappmongo så kan du fortfarande tvärglömma det.

Du har redan sett vad jag skriver och så är det..

Du får tycka att jag ljuger - jag bryr mig mindre - det jag bryr mig om är att ni klappmongon ljuger för att få fler med i detta lurendrejeri och pyramidspel genom att lova saker som inte finns.
Tycka att du ljuger? Det är inte frågan om en uppfattning jag har! Till och med en 5 åring ser att du ljuger!

För att summera det hela snabbt:

1. "-Jag har registrerat 14 Lyoness konton" (skrivs 2017-02-06)
2. "-Jag har registrerat 8 Lyoness konton" (skrivs 2017-09-11)
3. "-Nja, men jo, jag registrerade mina konton 2014" (Öhhhhh....varför sa du inte det från början 2017-02-06?)
4. "-Har bara 8 kvar, inte 14 längre för jag deletade mina mailkonton"
5. "-Har bara 10 mailkonton kvar varav 8 till skit!" (2017-09-11)
6. "-Har bara 8 mailkonton kvar varav 6 till skit!" (2017-09-13- Är det avtagande för varje dag?)

Är du så naiv att du tror folk går på detta?
Du ljuger!!!!!
Citera
2017-09-13, 21:51
Bannlyst
Citat:
Varför inte försöke besvara frågorna istället?

1) Det står ingenstans i Kompensationsplanen att man som klappmongo blir berättigad en bonus på 3.800 inom en framtid om man köper en värdecheck för 475:- utan att man som klappmongo behöver göra ett skit. -> Du eller annat klappmongo får inte svara..
"Gå på Möte"
"Står på sidan 6-8"

2) Ni klappmongon får inte dom bonusutbetalningar ni skryter om. -> Varsågod och lägg upp en skärmdump och se om du kan bräcka återbetalningen som klappmongot 2014 kom med på ofattbara 1,14%
Alltså, det är inte många sidor vi pratar om här! Läs genom KP från pärm till pärm om du är intresserad!
Citera
2017-09-13, 21:56
Medlem
Citat:
Tycka att du ljuger? Det är inte frågan om en uppfattning jag har! Till och med en 5 åring ser att du ljuger!

För att summera det hela snabbt:

3. "-Nja, men jo, jag registrerade mina konton 2014" (Öhhhhh....varför sa du inte det från början 2017-02-06?)
6. "-Har bara 8 mailkonton kvar varav 6 till skit!" (2017-09-13- Är det avtagande för varje dag?)

Är du så naiv att du tror folk går på detta?
Du ljuger!!!!!

Håll dej till ämnet eller håll dej borta.
Du Kan börja med att bevisa dina påståenden om att lyo hållit uppe din omsättning/vinst i ditt bolag ganska enkelt om så varit sant.

Oavsett om någon annan ljugit om what ever så är det lyo och dess företrädare som bör bevisa att ni inte bara sitter och ljuger med era fantasisiffror. Vilket ni har väldigt svårt att göra.

Buhu någon gjorde något en gång i tiden så nu har jag rätt att blåsa folk på pengar i ett dömt pyramidspel/snöbolls system. Väx upp och lägg ner din kriminella bana.
Citera
2017-09-14, 07:49
Medlem
Citat:
Alltså, det är inte många sidor vi pratar om här! Läs genom KP från pärm till pärm om du är intresserad!

Jepp - det ÄR avtagande för varje dag (Totalt off topic...)

Och hur många konton jag har kvar på Lyoness är helt oväsentligt till huruvida företaget Lyoenss bedriver en bra verksamhet att vara med i.

Att jag dessutom kreerade mina konton 2014 finns (bör finnas iallafall) längre bak i tråden - och när jag skapade mina konton har heller ingen som helst anledning - mer än att jag har hela tiden sagt att dom skapades INNAN Lyconet.

Du som ett indoktrinerat klappmongo uppfattade uppenbarligen inte heller följande jag skrev.

Du eller annat klappmongo får inte svara..
"Gå på Möte"
"Står på sidan 6-8"

Eftersom du uppenbarligen svarade EXAKT samma svar som alla klappmongon hittils - så får du svaret här och nu..

1) Det finns INGENTING i Kompensationsplanen om att ett köp av en värdecheck för 475:- kommer att rendera en bonus på 3.800:- om man som klappmongo sitter på sofflocket och inte gör något. (Not: Enligt klappmongon skall detta ta 3-5år)

Summering: Om jag nu (Vilket jag inte gör) ljugit - vems lögn är värst?
Min om konton på Lyoness eller er Klappmongon som försöker lura med folk i pyramidspel och alla dessa lättlurade klappmongon som förlorar pengar?
Citera
2017-09-14, 15:17
Medlem
Och apropå lögner...

http://derstandard.at/2000042610861/...ch-von-Lyoness
(Artikel från 10 Augusti 2016)

"The business relationship of Lyoness with Leiner / Kika and Lidl is also reduced. All three do not accept the so-called cashback card. Just as little as Toys'R'Us, Delka, Salamander and Charles Vögele, as evidenced by correspondence with Fromhold. - derstandard.at/2000042610861/Handelsketten-distanzieren-sich-von-Lyoness"

"Travel operator Tui ended the cooperation 2012. No advantages for Lyoness customers also granted to Booking.com. The platform, which is listed as a partner at Lyoness, does not hold any business connection with the discount company. The same tenor at McDonald's and Landzeit. Flagship OMV , in which Lyoness purchases vouchers on a grand scale, emphasizes the need to appear only in this context and not as a general partner."

"Partners like Zielpunkt and Baumax are for example history."

Och det bästa , frågorna som inget klappmongo kan svara på...

"Why were partners listed who are proven to be none?"
"Why do you suggest shopping opportunities that have reduced SMEs?"
(The structure distribution is based on revenue from shopping sales.)
"But how are the forecasted revenues generated without large traders?"

Svaret är som från alla klappmongon

"The strategy is to dissolve partnerships based on pure vouchers and instead switch to the cashback model, says Lyoness spokeswoman Silvia Kelemen. "This is a process that takes time."

eller

"The backbone for Lyoness is mainly small and medium-sized enterprises. For them, you pack parcels. "We are talking to many new partners."

Lyoness/lyconet/Cashback Card bluff/Fraud
Citera
2017-09-15, 11:51
Bannlyst
Citat:
Och hur många konton jag har kvar på Lyoness är helt oväsentligt till huruvida företaget Lyoenss bedriver en bra verksamhet att vara med i.
Det är helt rätt, det är fullständigt ointressant hur många "fejkade konto" du har. 14 hit eller dit spelar ingen roll. Vad som är viktigt däremot är att du påstår andra ljuger men att du själv ALDRIG ljugit i tråden! Därav intresset för dina påstådda "fejk konto"!

Citat:
Att jag dessutom kreerade mina konton 2014 finns (bör finnas iallafall) längre bak i tråden - och när jag skapade mina konton har heller ingen som helst anledning - mer än att jag har hela tiden sagt att dom skapades INNAN Lyconet.
Här har vi lögnen Pellets! Du påstår du skapade dina konton före Lyconet, dvs runt 2014!

"-Hela tiden sagt!" Seriöst?

Det roliga är ju att du 2017-02-06 skriver följande:

Citat:
Jag har skapat 14 medlemmar i helgen med olika namn o.s.v.....
Du ljög helt enkelt! Det var inte 2014 utan 2017! Svart på vitt!

Så var den biten avklarad att du faktiskt är en lögnare, en kass sådan dessutom!

Nästa fråga:

Citat:
Du som ett indoktrinerat klappmongo uppfattade uppenbarligen inte heller följande jag skrev.

Du eller annat klappmongo får inte svara..
"Gå på Möte"
"Står på sidan 6-8"
Det uppfattades men ignorerades! jonwill har tidigare pekat ut vilka sidor i kompensationsplanen det står hur mycket du får!

Citat:
1) Det finns INGENTING i Kompensationsplanen om att ett köp av en värdecheck för 475:- kommer att rendera en bonus på 3.800:- om man som klappmongo sitter på sofflocket och inte gör något. (Not: Enligt klappmongon skall detta ta 3-5år)
1. Om du läser på sidan 11 i KP så ser du exakt vad varje enhet ger (För en BC1 enhet: 1045 kr kontant + 3800 kr bonuscheck)
2. Genom Easy Shop Plus kan du månadsvis köpa 1-3 st Rabattvärdecheckar för 475 kr st. Dessa ger dig 50 SP st, dvs en enhet/ 475 kr. Denna enhet placerar du antingen själv i ditt personliga system, Svenska Nationella system eller låter de automatiskt placeras i något av de andra 46 Nationella systemen. Har du nått Karriär nivå 2 kan du dock placera själv i vilket system du vill.

Så infon på sid 11 i KP + hur Easy Shop Plus fungerar = svar på din fråga!

Vad som aldrig anges är hur lång tid det tar så häng inte upp dig på 3-5 år att det är konstanta tider. Dessa tider är ju vad som uppskattas utifrån rådande tider/ rad i de olika systemen!

OBS: Efter 4 av 6 rader i en enhets utveckling har du fått dryga "insatsen" tillbaka (494 kr) sedan är det enbart plus!

Med rådande tider: Allt från 1-6 år till bonus skulle jag vilja påstå beroende på vilket system!
Senast redigerad av anteQlimax 2017-09-15 kl. 12:03.
Citera
2017-09-15, 18:15
Medlem
Citat:
Det är helt rätt, det är fullständigt ointressant hur många "fejkade konto" du har. 14 hit eller dit spelar ingen roll. Vad som är viktigt däremot är att du påstår andra ljuger men att du själv ALDRIG ljugit i tråden! Därav intresset för dina påstådda "fejk konto"!

Här har vi lögnen Pellets! Du påstår du skapade dina konton före Lyconet, dvs runt 2014!

Så var den biten avklarad att du faktiskt är en lögnare, en kass sådan dessutom!

Nästa fråga:

Det uppfattades men ignorerades! jonwill har tidigare pekat ut vilka sidor i kompensationsplanen det står hur mycket du får!

1. Om du läser på sidan 11 i KP så ser du exakt vad varje enhet ger (För en BC1 enhet: 1045 kr kontant + 3800 kr bonuscheck)
2. Genom Easy Shop Plus kan du månadsvis köpa 1-3 st Rabattvärdecheckar för 475 kr st. Dessa ger dig 50 SP st, dvs en enhet/ 475 kr. Denna enhet placerar du antingen själv i ditt personliga system, Svenska Nationella system eller låter de automatiskt placeras i något av de andra 46 Nationella systemen. Har du nått Karriär nivå 2 kan du dock placera själv i vilket system du vill.

Vad som aldrig anges är hur lång tid det tar så häng inte upp dig på 3-5 år att det är konstanta tider. Dessa tider är ju vad som uppskattas utifrån rådande tider/ rad i de olika systemen!

OBS: Efter 4 av 6 rader i en enhets utveckling har du fått dryga "insatsen" tillbaka (494 kr) sedan är det enbart plus!

Med rådande tider: Allt från 1-6 år till bonus skulle jag vilja påstå beroende på vilket system!

"Rådande tider" i ett snöbolls system så växer dom rådande tiderna med antal enheter lavinartat, som i erat fall gånger 70.
Att promota dyliga system gör dej till ett svin.

Ni lyo förespråkare har hela tiden påstått att allt varit lagligt och nu när domarna rullar in på rad så har ni mage att bagatellisera.

Ni är dömda för pyramidspel och snöbolls system och ni har inte ändrat ett skit i eran kp så ni är fortfarande ett olagligt pyramidspel / snöbolls system.
Varför väljer du och ditt företag att fortsätta ett samarbete med brottslingar som lurar av folk deras sparkapital? Är det en bra image för ditt bolag?

Hur går det för dej att presentera dina siffror?
Du har påstått att pga lyo så har du hållit uppe eran omsättning/vinst i en branch som backar.
Stämmer det? Ja så svårt är det inte att bevisa men fram till dess så kan du vara tyst.
Bara att lägga upp .org nr så vi kan granska. Men innan du bevisat så kan vi räkna med att dina siffror är lika mycket värda som bla samarbetet med Lidl.
Senast redigerad av mickell 2017-09-15 kl. 18:35. Anledning: Autokorr
Citera
2017-09-15, 20:58
Medlem
Citat:

Nope , inte lögnare och du som klappmonog har hamnat skapligt off topic - men för sakens skulle skall jag gå igenom och återuppväcka samtliga mailadresser bara för dig och alla andra klappmongon

Citat:
Nästa fråga:

Då tar vi det IGEN ditt stackars klappmongo..

Sidan 11 (https://www.scribd.com/document/2501...sation-Plan-Us)

BALANCE COMMISSION
1) The Balance Commission is calculated once a week on the basis of the Units booked within the calculation period. -> Enligt texten så beräknas alltså Balance Commission veckovis på antal Units bokade under denna vecka.
Viktig notering - det framgår alltså inte att man får "ta med sig förra veckans bokade units till nästkommande vecka" vilket i sig innebär att du endast har en vecka på dig att få fatt i Units som skall ge dig önskad bonus under "Balance Commission"

2) The Marketer is entitled to receive the Balance Commission if a Marketer‘s booked Personal Units, Bonus Units
or Transfer Units contains the pre-dened number of “subsequent” booked Units (left / right). -> Enligt texten så måste alltså bokade personliga units , Bonus Units eller Transfer units OCKSÅ innehålla ytterligare Units i Varje ben. (Enligt tabellen)
Viktig Notering: Fortfarande gäller samma sak angående tidsperioden som nämnts ovan.

Slutsats - det framgår inte gällande "Balance Commission" att man är garanterad en bonus om man "köper 1 unit" (Vilket jag efterfrågat) , det framgår dock att du är tvungen att ha/få ytterligare Units under dig - men att allt detta måste ske under samma vecka för att du skall vara berättigad till Commission Bonus

Balance Bonus
1) The Balance Bonus is calculated every week on the basis of the Units booked within the calculation period.-> Enligt texten så beräknas alltså Balance Bonus veckovis på antal Units bokade under denna vecka.
Viktig notering - det framgår alltså inte att man får "ta med sig förra veckans bokade units till nästkommande vecka" vilket i sig innebär att du endast har en vecka på dig att få fatt i Units som skall ge dig önskad bonus under "Balance Bonus"
Balance Bonus betalas dessutom ut endast för "Personal Units" och inte Bonus Units eller transfer units

2) In order to be eligible for a Balance Bonus, the Marketer‘s booked Personal Units must contain the pre-dened
number of “subsequent” booked Units (left / right). -> Samma sak som med "Balance Commission" men bra mycket svårare eftersom det handlar om 25/25 , 30/30 eller 35/35
Viktig Notering -> Veckovis beräkning

Om vi nu tittar på ditt klappmongo svar om Sidan 11 så säger sidan 11 precis tvärt emot vad du påstår...

1 Unit Vecka 1 = Karriär Nivå 1 och du fyller 3/3 ben under SAMMA vecka så lyckas du få 9$ i bonus
Men fyller du inte detta så är du rökt och kan glömma din Unit (När det kommer till Sidan 11 och Balance Commission & Balance Bonus enligt kompensationsplanen - eftersom dom beräknas "the basis of the Units booked within the calculation period."
Och calculation period = weekly

Så du och alla andra klappmongon får gå tillbaka till ritbordet och fundera på hur ni skall förklara erat påstående att "Gå med i Lyoness Bluff - Köp en värdecheck för 475:- så får du en bonuscheck på 3800 inom X år - du behöver inte göra ett skit"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in