2012-02-10, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
NEJ och NEJ.

Okey ?? Då bör du ju läsa detta http://www.lyoness.net/medien/ma_3/e...info-facts.pdf
Citera
2012-02-10, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyll-Bosse
Jag konstaterar att svenska myndigheter fortfarande lyser med sin frånvaro.

Sedan kan det ju också vara så att även om det inte är direkt skumt så kan det ändå visa sig vara en bubbla, en affärside som helt enkelt inte är långsiktigt livskraftig.

Notera också att de som ropar hurra förefaller ha ett eget ekonomiskt intresse av att rekrytera nya medlemmar. Det sätter befintliga medlemmars positiva utsagor i ett starkt sken av legitimt tvivel. Eller hur?

Som jag skrev innan, innan dom öppnar ett kontor i något land måste dom kontakta advokater osv. jag är inte så insatt i hur vida myndigheten kommer in osv. det får du ringa kontoret och fråga eller får du vänta och se när aftonblaskan skriver om det, eller så ringer du själv myndigheten som jag skrev innan!

Ser inget problem med att det inte kommer att funka för har det funkat 9-10 år så tror jag knappast att det bara skulle slå igen :S :S
Citera
2012-02-11, 00:02
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanjon
Okey ?? Då bör du ju läsa detta http://www.lyoness.net/medien/ma_3/e...info-facts.pdf

Du vet uppenbarligen inte vad 9001 eller TÜV är, men det är ju inte raketforskare som trillar in på pyramider heller.
ISO 9001 har inte ett smack att gör med hur man behandlar sin personal utan är en certifiering som handlar om dokumentation av organisationens kvalitets arbete. TÜV (uttalas tyff, btw) är ett samlingsnamn på ett gäng tyska organisationer som sysslar med kvalitetssäkring och inte ett certifikat i sig. Eftersom scamoness inte bemödar sig med att skriva ut cert nr så vet vi inte vad som testats, det är fullt möjligt - ja t.o.m. troligt - att de bara kontrollerat att scamoness håller reda på sina "kunders" poäng eller motsvarande.

Så Nej och Nej kvarstår.
Citera
2012-02-11, 16:14
Medlem
Citat:
Du vet uppenbarligen inte vad 9001 eller TÜV är, men det är ju inte raketforskare som trillar in på pyramider heller.
ISO 9001 har inte ett smack att gör med hur man behandlar sin personal utan är en certifiering som handlar om dokumentation av organisationens kvalitets arbete. TÜV (uttalas tyff, btw) är ett samlingsnamn på ett gäng tyska organisationer som sysslar med kvalitetssäkring och inte ett certifikat i sig. Eftersom scamoness inte bemödar sig med att skriva ut cert nr så vet vi inte vad som testats, det är fullt möjligt - ja t.o.m. troligt - att de bara kontrollerat att scamoness håller reda på sina "kunders" poäng eller motsvarande.

Så Nej och Nej kvarstår.

Ring och fråga vet ja
Citera
2012-02-11, 17:10
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ring och fråga vet ja

Du framstår inte direkt som någon större stjärna måste jag säga.
Citera
2012-02-12, 00:01
Medlem
Citat:
Du framstår inte direkt som någon större stjärna måste jag säga.

vart i biblen står det att du är stjärnan då ?:O

Vill du veta vart tuv har gjort så ring och fråga lyoness. jag vet och jag har sagt det, sen att du inte kan läsa det är inte mitt problem
Citera
2012-02-12, 00:07
Medlem
sickpuppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
WT kanske har lättare för snabba pengars sirensång, men massa missförstånd om ekonomi finns även bland humaniorautbildade. Faktiskt mest bland humaniorautbildade.

Sant.

Och min erfarenhet är att det är väldigt fördomsfullt att tala om WT när det gäller MLM/pyramidspel. I princip samtliga jag känner som hoppat på liknande saker har varit högskolestudenter och personer med relativt bra jobb. Snarare utövar det en lockelse för naiva personer som redan har det hyggligt, men som drömmer om lyxliv. Svansen kring bratsen så att säga. Man kan se det på tilltalet från de här företagen också.

Det finns förstås alla möjliga sorters människor inom branschen, men den grupp som FB har dömt till WT är sällan tillräckligt intressanta för pyramidhajarna att rikta in sig på helhjärtat. De har inga pengar att mjölka ur ...förlåt.. investera i företaget
Citera
2012-02-12, 03:46
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
vart i biblen står det att du är stjärnan då ?:O

Vill du veta vart tuv har gjort så ring och fråga lyoness. jag vet och jag har sagt det, sen att du inte kan läsa det är inte mitt problem

Du visste inte vad TÜV eller iso 9001 var, du har alltså - som vanligt skulle jag nog våga påstå - pratat i nattmössan.

Citat:
Men iso 9001 är ett certifikat för hur lyoness personal behandlar oss osv!

Vilket det alltså INTE är.

Citat:
Tuv med ett tyskt U det är ett cert för hur systemet funkar och håller va det lovar!!

Vilket inte TÜV är, TÜV kan möjligen utfärdat ett certifikat.

Alla dessa pyramid apologeter borde lära sig att knipa truten eftersom de aldrig har en aning om någonting annat än ungefär vad som sagts på rekryteringsmötet.

Citat:
Ursprungligen postat av sickpuppy
Sant.

Och min erfarenhet är att det är väldigt fördomsfullt att tala om WT när det gäller MLM/pyramidspel. I princip samtliga jag känner som hoppat på liknande saker har varit högskolestudenter och personer med relativt bra jobb. Snarare utövar det en lockelse för naiva personer som redan har det hyggligt, men som drömmer om lyxliv. Svansen kring bratsen så att säga. Man kan se det på tilltalet från de här företagen också.

Det finns förstås alla möjliga sorters människor inom branschen, men den grupp som FB har dömt till WT är sällan tillräckligt intressanta för pyramidhajarna att rikta in sig på helhjärtat. De har inga pengar att mjölka ur ...förlåt.. investera i företaget

Njae, jag tror att alla grupper rekryteras, visst de föredrar säkert de som är välbeställda men det finns alltid ett paket som passar dom som inte är det, men det gemensamma är nog drömmen om klippet eller upplevelsen av att "göra affärer". Tyvärr verkar det finnas någon slags kärntrupp som alltid letar efter "Nästa grej" som faller för pyramid efter pyramid med fördömande av den tidigare pyramidens ersättningsmodell och lovordande av den nya, den här gruppen tror jag man hittar bland hemmafruar/sjukpensionärer mest, men det är mest en känsla jag fått av att läsa bloggar.
Senast redigerad av Knutte_Ninja 2012-02-12 kl. 03:52.
Citera
2012-02-12, 19:10
Medlem
sickpuppys avatar
Citat:
Tyvärr verkar det finnas någon slags kärntrupp som alltid letar efter "Nästa grej" som faller för pyramid efter pyramid med fördömande av den tidigare pyramidens ersättningsmodell och lovordande av den nya

Jo, jag hade en sådan polare. Jag vidhåller nog att många av dem inte är sjukpensionärer/hemmafruar, även om jag bara har anektodisk bevisföring i form av min egen bekantskapskrets.
Citera
2012-02-12, 20:45
Medlem
Citat:
aha så elgiganten stadium å max är inga stora företag ? :S :O

dom köper presentkort på elgiganten och stadium åt dig, kallar du det att dom är med på skiten?
klart dom inte nekar nån att köpa presentkort det skiter dom väl i men du kommer aldrig att kunna få nån rabatt direkt från elgiganten, men visst köp du dina presentkort där och gör nån gubbe rik i östterike
Citera
2012-02-13, 21:26
Medlem
jag tror helt ärligt att Lyoness inte kommer kunna utvecklas i ett litet skitland som sverige, om man nu inte investerat och är businessmedlem, då får man ju garanterat sina vad det nu är 50-100 pers värvade och då kan man förvänta sig sinna %% att rulla in på kontot... men i sverige kan ja tänka mig att det är jääääkla svårt att hitta folk att värva eftersom det är lätta pengar och folk i det här landet inte tror på det helt enkelt (och att populationen är så liten, vi har ganska höga löner osv så kommer dessa pengar kännas pyttiga men jämför med polen där kan man leva rikt på det medelpersonen tjänar i sverige)
mitt ex, mina vänner från östeuropa och baltiska länder tjänar redan så bra i månaden att dem slutat plugga och lever loppan som jag nämnt tidigare(those lucky bastards ) men tyvärr bor jag här så att skaffa lyoness nu lönar sig inte för mig (eftersom man inte längre kan investera som business medlem..) och jag är inte tillräckligt bra på att övertala och förklara utan att slå folk som inte fattar.
dock om jag flyttar utomlands för att studera och kanske bosätta mig så kan ja tänka mig att investera. det är ju trots allt garanterat nästan att man får sinna pengar tillbaka och som sagt, DET ÄR EN INVESTERING. man får inte sina pengar tillbaka efter några veckor utan det är ngt som växer med tid... fan ångrar mig att jag inte investerade för 2-3 år sedan! helveteeeee
Citera
2012-02-13, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feta
Klickade mig in på Lyoness och deras rabatter, klickade mig in på informationssidan om Elgiganten (den enda butik som jag fann intressant, om än måttligt). Följande står att läsa där:

"VIKTIGT! Rabatten kan endast erhållas genom köp av presentkort via Lyoness Sweden AB, vid frågor ring 08-509 06 888

Gäller EJ i vår webbutik"

Är det inte endast i webbutiken Elgiganten kan konkurrera prismässigt? Köp i butik blir alltid dyrare än på annat håll, även när de fantastiska 2%:en är inräknade.

Edit: Råkade av en slump in på någons facebooksida: https://www.facebook.com/media/set/?...5795600&type=1 Bara jag som får sektvibbar?

Varför funkar inte länken längre? Har hon tagit bort sin profil på fejjan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in