Citat:
Ursprungligen postat av
Pellets
Grattis ditt klappmongo , nu kom du med ytterligare ett typiskt klappmongo argument och obesvard fråga
Att bara säga "Du har fel - men jag tänker inte rätta dig" är ett typiskt klappmongo-argument när klappmongon själva inte vet vad dom skall svara
Nej, men jag kan svara på dina frågor. Det är bara det att du är en sjukt otrevlig person som egentligen inte förtjänar den hjälpen men jag gör ett försök så du förstår:
VIKTIGT INNAN VI GÅR VIDARE:
Det är alltså inte vanligt gratis Cashback World kort vi pratar om nu utan Lyconet!
VÄLDIGT KORTFATTAT:
Ditt personliga "Balance system" innehåller Units som skapas för var 50:e Shoppingpoint ditt nätverks konsumtion skapar. Det kräver som du rätt och riktigt räknat ut ett stort nätverk. Detta var din enda möjlighet fram till 2015. Detta ansågs orättvisst och pyramidspelsaktigt varpå detta fick ändras. (Nu faller dommarna från de långvariga processerna gällande
det gamla avtalet).
Som antiqlimax skrev:
Syftet med dessa Units är att skapa Bonuscheckar som är öronmärkta för endast Lyoness anslutna företag, för då "garanteras" dessa företag ett kapitalflöde riktat mot dem enbart. Med andra ord så minskar konkurrensen gentemot de företag som står utanför. Jämför detta med ICA´s bonuscheck du får utbetald: den kan endast omsättas begränsat och garanterar att kapitalet återkommer till ICA!
GenomEasyShopPlus kan du numera sätta in en "handpenning" på framtida köp inom Lyoness system. Har du svårt att på riktigt hitta tillräckligt med möjligheter där (butik eller online) har du faktiskt ett seriöst problem!
Då handlar det enbart om tycka illa om dessa butiker och inget annat!
. Det är en fråga om tycke och smak, inte vad några personer i denna tråd personligen anser som "obskyrt eller inte"!
Denna handpenning är en sk
Rabattvärdecheck -> som ger 50 Shoppingpoints -> som motsvarar en Unit.
Denna Unit placeras INTE i ditt personliga Balance System utan randomiseras till något av de 47 nationella Balance System som för tillfälligt finns. Fördelen med detta är att det
fortare fylls på (andra personers Units och konsumtion i dessa system) med Units i detta
binära system (därav fokus på höger/vänster ben i Kompensationsplanen).
Det är denna utveckling som tar ce 3-5 år med nuvarande konsumtion.
Förstår du: 4845 kr är > 10 ggr pengarna på relativt kort tidsperiod som till 80% kommer gynna alla dessa företag som "vågat" sig på att ansluta sig!
För att detta system ska komma igång behövs det en form av "kick start" med ett kapital och du kan se dessa Rabattvärdecheckar som att du lånar ut pengarna till dig själv - du får ju faktiskt tillbaka dem genom Recash på dina inköp. Ser inget problem med att "låna ut pengar" till något jag tror på till 100%.
Svar: 1 st Rabattvärdecheck blir slutligen 4845 kr varav 80% är BONUS och MÅSTE återföras till systemet genom konsumtion, alltså inte sparas undan på ditt bankkonto!
Alla dessa Klappmongon som i början av detta vågade sätta in ett startkapital har tagit en stor risk men de får nu sin belöning! Företagen får plötsligt kunder med en "valuta" som är bunden till Lyoness!
INGEN har förlorat en krona mer än idioterna som betalar höga räntor på sina lån! Deras eget fel!
Problemet är alla lycksökare som i förbannelse över sin misstolkning av systemet spyr ut sin ilska när de i själva verket borde anklag sin egen oförmåga att tänka!
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellets
1) Du har fortfarande inte visat var man hittar följande i Kompensations Planen eller Terms & Condition
"Ett köp av en check på 475:- blir 3800:- under en period på 3-5 år"
Observera att enligt tidgare inlägg så skall det inte heller krävas något som helst mer än detta köp av en Lyoness Innehavare.
Återigen visar du din bristande förmåga till läsförståelse. Skrev så här:
Citat:
Ursprungligen postat av
jonwill85
Det enda som inte står i den Kompensationsplanen är däremot När!!!!
Det är därför jag skriver
snittiden för NUVARANDE tider är 3-5 år!!!
Läs ordentligt snälla!
Citat:
Ursprungligen postat av
Pellets
(OBS! Tänk på följande - Ur skattesynpunkt är dessa "investeringar" inte avdragsgiltiga p.g.a. att det räknas som "Utrikes Lotteri" - finns länkat längre bak i tråden
Vem har pratat om detta nu? Skatt ska vi alla betala och det gör jag gärna. Vad är problemet med att betala skatt nu?
/J