2017-07-20, 23:01
Medlem
"Att vi Klappmongo inte stannar kvar i tråden beror inte på annat än att du är så sjukt tröttsam och obehaglig!"

Typ fyra sidor bakåt så lovade du att lägga ner att skriva här på flashen men ändå så fortsätter du med dina fantasiuträkningar och hyllningar till ett pyramidspelsdömt bolag.
Det tycker jag är tröttsamt!

Den här tråden startades för 6 år sedan, ingen av dom som i begynnelsen hyllade detta upp till skyarna har kommit tillbaka och berättar hur bra det går för dom. Varför? Jo för dom räknade lika bra som dej jonwill och nu sitter dom hemma på kammaren och slickar sina sår.
Senast redigerad av mickell 2017-07-20 kl. 23:03. Anledning: Autokorr
Citera
2017-07-21, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonwill85
@pellets
Du har nu i några långa fina inlägg lyckats att klippa och klistra från Lyoness Kompensationsplan!
Du berör ämnet utan att förstå det!
Fortfarande har du inte knäckt gåtan och det roar mig faktiskt
Skulle kunna bjuda dig på svaret men av ren skadeglädje hoppas jag att du fortsätter att lägga ner all din fritid på att Googla och eftersforska. Dessutom skulle jag beröva oss alla dina oerhört digra och fina beräkningar du lägger ut!

Att vi Klappmongo inte stannar kvar i tråden beror inte på annat än att du är så sjukt tröttsam och obehaglig!

Keep on going Pellets, en dag kanske "hemligheten" går upp även för dig!

/J
Grattis ditt klappmongo , nu kom du med ytterligare ett typiskt klappmongo argument och obesvard fråga

Att bara säga "Du har fel - men jag tänker inte rätta dig" är ett typiskt klappmongo-argument när klappmongon själva inte vet vad dom skall svara

1) Du har fortfarande inte visat var man hittar följande i Kompensations Planen eller Terms & Condition
"Ett köp av en check på 475:- blir 3800:- under en period på 3-5 år"
Observera att enligt tidgare inlägg så skall det inte heller krävas något som helst mer än detta köp av en Lyoness Innehavare.

2) Well - mina beräkningar stämmer gentemot informationen i Kompensationsplanen i Lyconet.
Och om du hade någon som helst IQ så skulle till och med du inse att med dessa små obskyra butiker anslutna till Lyoness kommer du aldrig någonsin att nå högre nivåer.

Så du kan ju återkomma till tråden om 3-5 år med hur mycket du lagt in i Lyoness - och hur mycket onödigt du varit tvungen att köpa för att jaga "Shopping Points" för att få dina eftertraktade bonus på 9$
(OBS! Tänk på följande - Ur skattesynpunkt är dessa "investeringar" inte avdragsgiltiga p.g.a. att det räknas som "Utrikes Lotteri" - finns länkat längre bak i tråden
https://www4.skatteverket.se/rattsligvagledning/324346.html?date=2011-11-16&q=Pyramidspel
https://www4.skatteverket.se/rattsligvagledning/322139.html?date=2006-04-18&q=Pyramidspel
https://www4.skatteverket.se/rattsligvagledning/edition/2017.6/2837.html?q=Pyramidspel#h-Kedjebrevsspel-pyramidspel)
Citera
2017-07-21, 10:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mickell
"Att vi Klappmongo inte stannar kvar i tråden beror inte på annat än att du är så sjukt tröttsam och obehaglig!"

Typ fyra sidor bakåt så lovade du att lägga ner att skriva här på flashen men ändå så fortsätter du med dina fantasiuträkningar och hyllningar till ett pyramidspelsdömt bolag.
Det tycker jag är tröttsamt!
Fullt medveten om vad jag "lovade" men eftersom Pellets ställde frågor direkt riktade till mig kände jag mig tvungen att svara. Inget märkligt med det tycker jag!
Det är inga fantasi uträkningar men ni vill gärna se det så. Kompensationsplanen är bara en fantasi i våra huvuden.

Citat:
Den här tråden startades för 6 år sedan, ingen av dom som i begynnelsen hyllade detta upp till skyarna har kommit tillbaka och berättar hur bra det går för dom. Varför? Jo för dom räknade lika bra som dej jonwill och nu sitter dom hemma på kammaren och slickar sina sår.
Om någon sitter hemma och slickar sina sår beror det endast på en sak:
De har lånat pengar för att gå högt in i något de felaktigt trodde skulle ge snabba cash. Hade de däremot bara använt sunt förnuft och "rättat munnen efter matsäcken" hade de inte varit i skiten. Hur många har inte lånat för investeringar i aktier och loosat på det? Hur många sitter inte och slickar såren för att de satte större delen av sitt sparkapital i Telia aktien när Svenska staten sålde ut "folkaktien"?

/J
Citera
2017-07-21, 10:29
Medlem
TooOldForThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Så du kan ju återkomma till tråden om 3-5 år med hur mycket du lagt in i Lyoness - och hur mycket onödigt du varit tvungen att köpa för att jaga "Shopping Points" för att få dina eftertraktade bonus på 9$

Stort tack för din hängivenhet! Jag tror att du har bidragit till att bespara många den ekonomiska förlust Lyoness skulle ha inneburit. Så länge pyramidspelet fortsätter hoppas jag innerligt du har den uthållighet som krävs för att fortsätta bemöta nyfrälsta här.
Citera
2017-07-21, 10:31
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Driver du med mig nu eller? För att vilja framstå som så insatt i Lyoness som du försöker så har du VERKLIGEN inte greppat detta med deras Rabattvärdecheckar?!
Vet inte riktigt var du tappade bort dig i detta men jag gör ett sista försök:

Vi tar det på lågstadienivå:

1. Du och jag har ett vanligt kneg! Vi tjänar 10000 kr netto på detta.
2. Eftersom jag är ett Klappmongo så valde jag att månadsvis köpa Rabattvärdecheckar (475kr st) via deras "Easy Shop Plus" (tidigare behandlat och hånat i tråden) men du är smart och sket i detta!
3. Vi hoppar nu fram 3-5 år: Denna Rabattvärdecheck ökade sitt värde till 4845 kr (1045 kr kontant + 3800 kr i bonus). Lånar din länk: https://www.scribd.com/document/250178655/Lyconet-Compensation-Plan-Us
4. Vi båda ska handla mat enligt tidigare exempel:
Du handlar hos en icke Klappmongobutik för 3800 kr och jag handlar samma varor hos en Klappmongobutik för 4750 kr.
5. Nu vill jag att du läser sakta och noga: Lyoness systemet känner av att jag handlade hos en Klappmongobutik och ser att jag har 3800 kr innestående BONUS. Vad händer nu?
6. Lyoness betalar tillbaka till mig 3800 kr och nollställer min BONUS!
Detta innebär alltså 4750 - 3800 kr = 950 kr + de 475 kr jag tidigare köpte Rabattvärdechecken för som gav mig BONUSEN.
Summa totalt för matkasse 4750 kr: 1425 kr!!!

Vi tar detta ännu enklare:

Du och jag köper varsin potatis i veckan för 10 kr. Detta gör vi fortlöpande. Du äter upp dina direkt eftersom du är smart medan jag som är ett Klappmongo sätter mina potatisar i jorden! Efter ett tag har jag nu plötsligt 9 extra potatisar, totalt 10 st/ satt potatis.
Fråga: Vad anser du jag betalat styckepris för 10 potatisar? 10 kr eller 1 kr!

Priset på matkassen är som jag skrev 4750 kr, inget att orda om. Frågan är ju hur mycket jag behövde använda av mina 10000 kr i nettolön från mitt vanliga kneg för att få den matkassen!
Varken 4750 kr eller 3800 kr som du gjorde!
475 kr + 950 kr = 1425 kr! Men det fick ta omvägen via en tids väntan men DET ÄR DET VÄRT!

Därav liknelsen med Marshmallow testet! Att klara av att vänta på sin belöning!

Kopplar du nu eller är det fortfarande för avancerat?

Är nästan beredd att kalla dig idiot men den låga retoriken får du stå för!

/J

Wow, J. Du verkar vara rejält inlindad i skiten. Har läst lite i tråden och du är tamejfan helt tappad, tyvärr.
Citera
2017-07-21, 11:00
Bannlyst
Citat:
Grattis ditt klappmongo , nu kom du med ytterligare ett typiskt klappmongo argument och obesvard fråga

Att bara säga "Du har fel - men jag tänker inte rätta dig" är ett typiskt klappmongo-argument när klappmongon själva inte vet vad dom skall svara
Nej, men jag kan svara på dina frågor. Det är bara det att du är en sjukt otrevlig person som egentligen inte förtjänar den hjälpen men jag gör ett försök så du förstår:

VIKTIGT INNAN VI GÅR VIDARE:
Det är alltså inte vanligt gratis Cashback World kort vi pratar om nu utan Lyconet!

VÄLDIGT KORTFATTAT:

Ditt personliga "Balance system" innehåller Units som skapas för var 50:e Shoppingpoint ditt nätverks konsumtion skapar. Det kräver som du rätt och riktigt räknat ut ett stort nätverk. Detta var din enda möjlighet fram till 2015. Detta ansågs orättvisst och pyramidspelsaktigt varpå detta fick ändras. (Nu faller dommarna från de långvariga processerna gällande det gamla avtalet).

Som antiqlimax skrev: Syftet med dessa Units är att skapa Bonuscheckar som är öronmärkta för endast Lyoness anslutna företag, för då "garanteras" dessa företag ett kapitalflöde riktat mot dem enbart. Med andra ord så minskar konkurrensen gentemot de företag som står utanför. Jämför detta med ICA´s bonuscheck du får utbetald: den kan endast omsättas begränsat och garanterar att kapitalet återkommer till ICA!

GenomEasyShopPlus kan du numera sätta in en "handpenning" på framtida köp inom Lyoness system. Har du svårt att på riktigt hitta tillräckligt med möjligheter där (butik eller online) har du faktiskt ett seriöst problem! Då handlar det enbart om tycka illa om dessa butiker och inget annat!
. Det är en fråga om tycke och smak, inte vad några personer i denna tråd personligen anser som "obskyrt eller inte"!

Denna handpenning är en sk Rabattvärdecheck -> som ger 50 Shoppingpoints -> som motsvarar en Unit.
Denna Unit placeras INTE i ditt personliga Balance System utan randomiseras till något av de 47 nationella Balance System som för tillfälligt finns. Fördelen med detta är att det fortare fylls på (andra personers Units och konsumtion i dessa system) med Units i detta binära system (därav fokus på höger/vänster ben i Kompensationsplanen).

Det är denna utveckling som tar ce 3-5 år med nuvarande konsumtion.

Förstår du: 4845 kr är > 10 ggr pengarna på relativt kort tidsperiod som till 80% kommer gynna alla dessa företag som "vågat" sig på att ansluta sig!

För att detta system ska komma igång behövs det en form av "kick start" med ett kapital och du kan se dessa Rabattvärdecheckar som att du lånar ut pengarna till dig själv - du får ju faktiskt tillbaka dem genom Recash på dina inköp. Ser inget problem med att "låna ut pengar" till något jag tror på till 100%.

Svar: 1 st Rabattvärdecheck blir slutligen 4845 kr varav 80% är BONUS och MÅSTE återföras till systemet genom konsumtion, alltså inte sparas undan på ditt bankkonto!

Alla dessa Klappmongon som i början av detta vågade sätta in ett startkapital har tagit en stor risk men de får nu sin belöning! Företagen får plötsligt kunder med en "valuta" som är bunden till Lyoness!

INGEN har förlorat en krona mer än idioterna som betalar höga räntor på sina lån! Deras eget fel!
Problemet är alla lycksökare som i förbannelse över sin misstolkning av systemet spyr ut sin ilska när de i själva verket borde anklag sin egen oförmåga att tänka!

Citat:
1) Du har fortfarande inte visat var man hittar följande i Kompensations Planen eller Terms & Condition
"Ett köp av en check på 475:- blir 3800:- under en period på 3-5 år"
Observera att enligt tidgare inlägg så skall det inte heller krävas något som helst mer än detta köp av en Lyoness Innehavare.
Återigen visar du din bristande förmåga till läsförståelse. Skrev så här:
Citat:
Det enda som inte står i den Kompensationsplanen är däremot När!!!!

Det är därför jag skriver snittiden för NUVARANDE tider är 3-5 år!!!
Läs ordentligt snälla!

Citat:
(OBS! Tänk på följande - Ur skattesynpunkt är dessa "investeringar" inte avdragsgiltiga p.g.a. att det räknas som "Utrikes Lotteri" - finns länkat längre bak i tråden
Vem har pratat om detta nu? Skatt ska vi alla betala och det gör jag gärna. Vad är problemet med att betala skatt nu?

/J
Senast redigerad av jonwill85 2017-07-21 kl. 11:11.
Citera
2017-07-21, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
Wow, J. Du verkar vara rejält inlindad i skiten. Har läst lite i tråden och du är tamejfan helt tappad, tyvärr.
Wow, vilket inlägg! Att jag inte förstått detta tidigare!
1-0 till dig!
Lyfte verkligen diskussionen till nya nivåer!

/J
Citera
2017-07-21, 11:57
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Wow, vilket inlägg! Att jag inte förstått detta tidigare!
1-0 till dig!
Lyfte verkligen diskussionen till nya nivåer!

/J

Ja, det blev ett rejält lyft ifrån ditt skitsnack. Sitter du också och editerar Lyoness på Wikipedia i helgerna eller vad är ditt problem?
Citera
2017-07-21, 12:08
Medlem
Citat:
Nej, men jag kan svara på dina frågor. Det är bara det att du är en sjukt otrevlig person som egentligen inte förtjänar den hjälpen men jag gör ett försök så du förstår:

VIKTIGT INNAN VI GÅR VIDARE:
Det är alltså inte vanligt gratis Cashback World kort vi pratar om nu utan Lyconet!

VÄLDIGT KORTFATTAT:

Ditt personliga "Balance system" innehåller Units som skapas för var 50:e Shoppingpoint ditt nätverks konsumtion skapar. Det kräver som du rätt och riktigt räknat ut ett stort nätverk. Detta var din enda möjlighet fram till 2015. Detta ansågs orättvisst och pyramidspelsaktigt varpå detta fick ändras. (Nu faller dommarna från de långvariga processerna gällande det gamla avtalet).

Som antiqlimax skrev: Syftet med dessa Units är att skapa Bonuscheckar som är öronmärkta för endast Lyoness anslutna företag, för då "garanteras" dessa företag ett kapitalflöde riktat mot dem enbart. Med andra ord så minskar konkurrensen gentemot de företag som står utanför. Jämför detta med ICA´s bonuscheck du får utbetald: den kan endast omsättas begränsat och garanterar att kapitalet återkommer till ICA!

GenomEasyShopPlus kan du numera sätta in en "handpenning" på framtida köp inom Lyoness system. Har du svårt att på riktigt hitta tillräckligt med möjligheter där (butik eller online) har du faktiskt ett seriöst problem! Då handlar det enbart om tycka illa om dessa butiker och inget annat!
. Det är en fråga om tycke och smak, inte vad några personer i denna tråd personligen anser som "obskyrt eller inte"!

Denna handpenning är en sk Rabattvärdecheck -> som ger 50 Shoppingpoints -> som motsvarar en Unit.
Denna Unit placeras INTE i ditt personliga Balance System utan randomiseras till något av de 47 nationella Balance System som för tillfälligt finns. Fördelen med detta är att det fortare fylls på (andra personers Units och konsumtion i dessa system) med Units i detta binära system (därav fokus på höger/vänster ben i Kompensationsplanen).

Det är denna utveckling som tar ce 3-5 år med nuvarande konsumtion.

Förstår du: 4845 kr är > 10 ggr pengarna på relativt kort tidsperiod som till 80% kommer gynna alla dessa företag som "vågat" sig på att ansluta sig!

För att detta system ska komma igång behövs det en form av "kick start" med ett kapital och du kan se dessa Rabattvärdecheckar som att du lånar ut pengarna till dig själv - du får ju faktiskt tillbaka dem genom Recash på dina inköp. Ser inget problem med att "låna ut pengar" till något jag tror på till 100%.

Svar: 1 st Rabattvärdecheck blir slutligen 4845 kr varav 80% är BONUS och MÅSTE återföras till systemet genom konsumtion, alltså inte sparas undan på ditt bankkonto!

Alla dessa Klappmongon som i början av detta vågade sätta in ett startkapital har tagit en stor risk men de får nu sin belöning! Företagen får plötsligt kunder med en "valuta" som är bunden till Lyoness!

INGEN har förlorat en krona mer än idioterna som betalar höga räntor på sina lån! Deras eget fel!
Problemet är alla lycksökare som i förbannelse över sin misstolkning av systemet spyr ut sin ilska när de i själva verket borde anklag sin egen oförmåga att tänka!

Återigen visar du din bristande förmåga till läsförståelse. Skrev så här:

Läs ordentligt snälla!

Vem har pratat om detta nu? Skatt ska vi alla betala och det gör jag gärna. Vad är problemet med att betala skatt nu?

/J
Tyvärr - det enda du skriver , är på sedvanligt klappmongo sätt , mumbo jumbo.

Du har fortfarande inte besvarat frågan.

"Vart i Lyoness/Lyconet kompensationsplan eller T & C framgår det att ett enda köp av en värdecheck på 475:- blir 3800:- inom 3-5 år"

Vv och länka detta innan du fortsätter med dina klappmongo inlägg.
Citera
2017-07-21, 12:45
Medlem
"

Det är denna utveckling som tar ce 3-5 år med nuvarande konsumtion. "

Pengarna går rätt in i fickorna på topparna! Du har ingen insyn alls i hur pengarna förbrukas.
Om enheterna skulle placeras random i systemet så borde rimligtvis det vara 0 till en evighet istället för 3-5 år. Men det finns inget random bara lurade muppar som sväljer allt utan att ha någon som helst insyn.
Ponzibesrägeri så sjunger om det!
Citera
2017-07-21, 12:53
Medlem
Citat:
"

Det är denna utveckling som tar ce 3-5 år med nuvarande konsumtion. "

Pengarna går rätt in i fickorna på topparna! Du har ingen insyn alls i hur pengarna förbrukas.
Om enheterna skulle placeras random i systemet så borde rimligtvis det vara 0 till en evighet istället för 3-5 år. Men det finns inget random bara lurade muppar som sväljer allt utan att ha någon som helst insyn.
Ponzibesrägeri så sjunger om det!
Klappmongot kan inte länka till korrekt text där detta framgår - eftersom det inte finns någon sådan text.

Med andra ord - till klappmongot kan visa texten i Kompensationsplanen eller Terms & Conditions from Lyoness/Lyconet/Cashback Card (Bluff å Båg/Cam AB)
Så gäller följande fakta

Klappmongot handlar en matkasse på Supermarkt i Hagsätra för 4000:- och får 2% Cashback (total kostnad 3920:-)
Medans vi andra som har mer IQ än en badboll handlar på Coop , ICA Maxi eller andra "normala butiker" exakt samma kasse för 3200:-

Det finns ett krux i Klappmongonas resonemang med att få en rabattcheck på 3800:-

Man handlar lite fler än 1 matkasse per år...
Säg 52 stycken (1 i veckan)

Klappmongot handlar på Supermarket i Hagsätra för 200.000 på ett år , vilket ger , 600.000 på 3 år och får 2% Casback.
Klappmongo Totalpris = 588.000
Vi som har mer IQ än dessa... 166.000 på ett år , vilket ger 498.000 på 3 år , ingen bonus medräknad...

Just ja , klappmongot pratar om 3.800 på 3-5 år....

Klappmongo Matkostnad = 584.200
Svensson med mera IQ = 498.000

Tyvärr lär vi aldrig se texten som bevisar att "Ett köp av 475:- förvandlas till 3.800 på ett år utan att man gör något mer"
Citera
2017-07-21, 12:54
Medlem
Lyoness binära system i klartext:
1 = Hubert Freidl
0 = resterande nollor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem