2013-02-05, 18:00
Medlem
Det är märkligt att sådana här saker poppar upp med jämna mellanrum. Karismatiska människor lyckas sälja in konceptet till andra likasinnade som i sin tur sprider det vidare. Är man med från starten kan man tjäna pengar på det, men om man inte är i första kedjan så finns det ingen anledning att satsa några pengar. Johansson är verkligen lättlurad.
Citera
2013-02-05, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon1973
För att det inte genererar i lojala kunder på samma sätt. Nischen sitter i systemet.
Jo precis. Affärmodellen med bara ett rabattkort är ju inte gångbar varken för konsumenterna eller företagen. Det som återstår är då pyramidspelsdelen, eller "systemet".
Citera
2013-02-05, 21:02
Medlem
Westmorelands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av russinmule
Det är märkligt att sådana här saker poppar upp med jämna mellanrum. Karismatiska människor lyckas sälja in konceptet till andra likasinnade som i sin tur sprider det vidare. Är man med från starten kan man tjäna pengar på det, men om man inte är i första kedjan så finns det ingen anledning att satsa några pengar. Johansson är verkligen lättlurad.

Det är oftast samma personer som går på flera av dessa bluffar. De tilltalas av tanken på lättförtjänta pengar och kan inte se bedrägeriet. Kanske finns en revanschlusta över det hela också.

Det värsta är att man har blivit ovänner med så många gamla bekanta när man försöker förklara principerna bakom det hela - men de vägrar helt enkelt att lyssna på en. De är som i en annan värld. Ingen får rubba deras cirklar.
Citera
2013-02-07, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Jo precis. Affärmodellen med bara ett rabattkort är ju inte gångbar varken för konsumenterna eller företagen. Det som återstår är då pyramidspelsdelen, eller "systemet".
Du behöver dock inte satsa en krona - så är det en Scam, så torskar du ca 0:-
Citera
2013-02-07, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag hade aldrig startat ett sådant företag ute i Tyresö. Så det du säger är att 5000 Tyresö-bor är anslutna till Lyoness? Så ca 12% av befolkningen? Det börjar likna en lokal sekt och snart hittar vi en ny "Kristi brud" där, fast i hennes fall så heter hon väl Lyonesstokan som slog ner säljare som inte var ansluten
Ja du - det finns många "sekter" här i Sverige. Ett är ICA som har ca 2 miljoner anhängare av ett "cashback" kort. Vad är du rädd för? Att bli smittad? Använd inte kortet om det är för krångligt. Satsa inga pengar om du tror att det är ett bedrägeri. Jag rek. ingen att satsa 20 papp ifall det är dina sista dinarer. Det är absolut ett högrisk "game". MEN - du behöver inte satsa en spänn - ifall du är rädd - du får alla rabatter ändå.
Citera
2013-03-06, 10:33
Medlem
Displaceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westmoreland
Det är oftast samma personer som går på flera av dessa bluffar. De tilltalas av tanken på lättförtjänta pengar och kan inte se bedrägeriet. Kanske finns en revanschlusta över det hela också.

Det värsta är att man har blivit ovänner med så många gamla bekanta när man försöker förklara principerna bakom det hela - men de vägrar helt enkelt att lyssna på en. De är som i en annan värld. Ingen får rubba deras cirklar.
Har bekanta som passar in perfekt på den beskrivningen.
Citera
2013-03-07, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLyoness
Ja du - det finns många "sekter" här i Sverige. Ett är ICA som har ca 2 miljoner anhängare av ett "cashback" kort. Vad är du rädd för? Att bli smittad? Använd inte kortet om det är för krångligt. Satsa inga pengar om du tror att det är ett bedrägeri. Jag rek. ingen att satsa 20 papp ifall det är dina sista dinarer. Det är absolut ett högrisk "game". MEN - du behöver inte satsa en spänn - ifall du är rädd - du får alla rabatter ändå.

Nja , du kan inte jämföra ICA med Lyoness...
Om inte Lyoness helt plötsligt skall köra bankverksamhet...

http://www.ica.se/ica-kort-bank/icas-kort/icas-olika-kort/

Och dessutom så är dessa uppkopplade mot Mastercard alternativt Maestro vilket gör att kortet accepteras hos alla affärsidkare som har en kortterminal som är uppkopplad mot BABS. Såväl i Sverige som utomlands.

Så länge det inte finns någon form av betalfunktion , så länge inte VANLIGA butiker tar emot kortet så tänker jag bara fortsätta argumentera till att konceptet suger xxxxx
Citera
2013-03-08, 06:46
Medlem
Remloffs avatar
Citat:

Är du på riktigt?
Lugn, det finns avprogrammeringsmetoder från sekter.
Senast redigerad av Remloff 2013-03-08 kl. 06:52.
Citera
2013-03-08, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Nja , du kan inte jämföra ICA med Lyoness...
Om inte Lyoness helt plötsligt skall köra bankverksamhet...

http://www.ica.se/ica-kort-bank/icas-kort/icas-olika-kort/

Och dessutom så är dessa uppkopplade mot Mastercard alternativt Maestro vilket gör att kortet accepteras hos alla affärsidkare som har en kortterminal som är uppkopplad mot BABS. Såväl i Sverige som utomlands.

Så länge det inte finns någon form av betalfunktion , så länge inte VANLIGA butiker tar emot kortet så tänker jag bara fortsätta argumentera till att konceptet suger xxxxx
Ja det står dig fritt att göra det. Blir du rikare och/eller rikare utav det, är det bara att fortsätta. GL Mate och må Yioho vinna imorgon
Citera
2013-03-08, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remloff
Är du på riktigt?
Lugn, det finns avprogrammeringsmetoder från sekter.
Något du vem om förmodar jag?
Citera
2013-05-06, 10:30
Medlem
Citat:
Något du vem om förmodar jag?

Vad händer med Lyo... Statoil ser jag... framsteg.
Citera
2013-05-06, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pobben
Vad händer med Lyo... Statoil ser jag... framsteg.
Ja nu jävlar börjar det bli mycket intressant. Synd bara på dom som lade energin på att snacka skit i stället för att ta chansen....

Tut tut, sa tåget och längs fram sitter jag och kör...

Adjökens i am going to the rainbow land..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in