2014-03-17, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurvajego
Återigen en ny verklighets främmande skribent.
Lyoness är ett lojalitets program, precis som ica har sitt coop har sitt, h&m,kappahl och you name it. Jag skulle säga att lojalitets program hör hemma i allra högsta grad. Alla större företag har sitt lojalitets program. Lyoness har bara ett som knyter ihop alla branscher över hela världen. Den som inte tar till dig det hamnar ohjälpligt på efterkälken.
Vad lyoness har skapat är ett smart sätt att skapa lojala kunder.
Så vad du säger är att alla lojalitets program är bedrägeri då det går ut på att skapa en ljal kund till företagen.
Det du säger om topparna i pyramiden är nog mest en spegling av dig själv.
Jag vet inte om du menar dom i Sverige eller Hubert och grabbarna.
Har tyvärr inte haft förmånen att få träffa Hubert, dom har varit i Sverige ett par gånger men jag har inte haft möjlighet att åka dit.
Jag har däremot googlat en hel del och kan inte hitta någon dom för bedrägeri.
Varför skulle han behöva blåsa någon, det tickar ju in pengar konstant, varje gång någon handlar tickar det in pengar, då vore han väl pantad om han blåste någon. Det han gör är att utveckla verksamheten, precis som visa och mastercard gjorde en gång i tiden. Hur tjänar dom pengar jo ett liten procent andel på varje transaktion som sker i systemet. Är då visa och mastercard bedragare, eller ta amex som rycker av en stor procentandel så stor så att många handlare inte tar kortet, det är inget lojalitets program skapar inga nya kunder för företagen, det är betal system.

När man ser filmen som ni kallar sekt mötet så ser man tusentals glada medlemmar, vad jag har förstått måste man vara premium medlem för att åka på det stora konventet.
I Sverige borde det finnas runt tusen premium medlemmar, varför beklagar inte dom sig dom här forumen, dom som beklagar som premium medlemmar var dom som inte fattade något, kastade in 19000:- och trodde att Hubert skulle bolla tillbaka hinkvis med stålar.
Nej där snackar vi blåsta inte av Hubert utan av sin egen ointelligens.
Skulle det finnas substans i ert snack hade Lyoness varit ner stängt och det hade varit ett koppel rasande personer på jakt efter topparna.

Remloff har återgett allmänna affärs villkoren men han kan inte ens tyda texten, jag har visat på några exempel. Vem är det då som är blåst skriver ut en text och verkligen markerar, ändå missar han grovt. Det är ju inte någon mening att ha en dialog med någon som inte fattar det han skriver.
Bara en massa skitsnack bedrägeri hit och bedrägeri dit. Kan inte visa upp några belägg med substans för det, länkar till andras åsikter. Om bolag är bedrägliga för att folk ligger i tvist och försöker stämma dom betyder det att alla bolag av någon dignitet borde vara bedragare då i princip alla har pågående eller avslutade tvister.
Nej tar man beslut på misslyckade personers åsikter har man nog inte mycket innanför pannbenet.
Jag lutar mig mer åt vad dom företag som har samarbete med lyoness då främst kedjorna. När jag fick kortet för lite över två år sedan fanns deg knappt 20000 företag och ca 400 kedjor var väl runt 20 länder som var öppna.
Idag är det runt 36000 företag ca 700 kedjor och 4000 webshoppar där vi kan få bonusar.
Tänk om jag hade lyssnat på er misslyckade bittra individer.
Nej jag valde att se vad som verkligen pågår dvs fler och fler företag och länder ansluter sig, trots att det sitter några dumskallar och gapar bedrägeri.
Lycka till i era misslyckade liv.
Ni slipper mig nu ett halvår. Ska i väg på en jorden runt resa.
Så stämmer vi av när jag är tillbaka.

Lille gubben, vad har du för utbildning/bakgrund/jobb som gör att du 1, går på sånt här, 2, har tid att tjafsa i forum och värva folk till nått cashbackprogram som ger dig nån procent på det du HANDLAR tillbaka? Är du inte intresserad av att tjäna riktiga pengar?
Citera
2014-03-17, 19:57
Medlem
Remloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marulkspaj
Två på en och samma gång? Vågar man hoppas på en tredje mot säg World Ventures också?

Den var först. Läs den tråden.
Citera
2014-03-20, 23:29
Medlem
...Lyoness är ett lojalitetsprogram för företag. Det finns inga som helst krav på att rekommendera kortet ett företag vidare. För er som vill ha ett rabattkort där ni får pengar tillbaka istället för papperslappar som Ica kör med eller stämplar för kaffe som Statoil använder, gå in på Lyoness sida och regga er så slipper ni vara oroliga för att någon tjänar pengar på er....fast snälla berätta vilket företag i världen där inte någon annan tjänar på ert arbete? I den värld jag lever i är prestationsbaserad lön fan så mycket rättvisare än den där man jobbar röven av sig och chefen tar pengarna. Men det är såklart mitt eget val.

Ang olagliga pyramidspel som man nu tycker att Lyoness är, så bygger de på att man har en fast position i ett belöningssystem där det är omöjligt att tjäna mer än de ovanför er. Den som tror att det går till så i Lyoness, Vemma, Forever, Shopping Sherlock eller Nuskin eller många andra nätverksbolag har verkligen otroligt dålig koll. Det är bara ren okunskap.
Nuförtiden kan man t.o.m bli belönad av Unionen när man värvar en ny medlem? Eller alla som arbetat som ex. konsulter där man får betalt när man hjälper företaget att rekryterat nytt folk....ja hela vår värld kryllar av belöningar när vi rekommenderar andra vad vi själv tagit del av. Kanske läge att kolla genom eniro och polisanmälan företag efter alfabetisk lista?

Än en gång, man behöver verkligen inte rekommendera en enda människa. Lyoness har ett rabattkort för de som vill ha pengar tillbaka istället för ex 25 kr papperlappar...

Lovar att vara först med att lägga ut rapporten när Lyoness blir rentvådda.

PS. Lyoness Sweden är ett lojalitetsprogram för företag, rekommendationsbiten som de tycker är "pyramid" tillhör inte Lyoness Sweden. Det ljuset går nog snart upp för idioten som polisanmält. DS
Senast redigerad av Tallisker 2014-03-20 kl. 23:39.
Citera
2014-03-20, 23:57
Medlem
JohnFilipNordlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tallisker
...Lyoness är ett lojalitetsprogram för företag. Det finns inga som helst krav på att rekommendera kortet ett företag vidare. För er som vill ha ett rabattkort där ni får pengar tillbaka istället för papperslappar som Ica kör med eller stämplar för kaffe som Statoil använder, gå in på Lyoness sida och regga er så slipper ni vara oroliga för att någon tjänar pengar på er....fast snälla berätta vilket företag i världen där inte någon annan tjänar på ert arbete? I den värld jag lever i är prestationsbaserad lön fan så mycket rättvisare än den där man jobbar röven av sig och chefen tar pengarna. Men det är såklart mitt eget val.

Ang olagliga pyramidspel som man nu tycker att Lyoness är, så bygger de på att man har en fast position i ett belöningssystem där det är omöjligt att tjäna mer än de ovanför er. Den som tror att det går till så i Lyoness, Vemma, Forever, Shopping Sherlock eller Nuskin eller många andra nätverksbolag har verkligen otroligt dålig koll. Det är bara ren okunskap.
Nuförtiden kan man t.o.m bli belönad av Unionen när man värvar en ny medlem? Eller alla som arbetat som ex. konsulter där man får betalt när man hjälper företaget att rekryterat nytt folk....ja hela vår värld kryllar av belöningar när vi rekommenderar andra vad vi själv tagit del av. Kanske läge att kolla genom eniro och polisanmälan företag efter alfabetisk lista?

Än en gång, man behöver verkligen inte rekommendera en enda människa. Lyoness har ett rabattkort för de som vill ha pengar tillbaka istället för ex 25 kr papperlappar...

Lovar att vara först med att lägga ut rapporten när Lyoness blir rentvådda.

PS. Lyoness Sweden är ett lojalitetsprogram för företag, rekommendationsbiten som de tycker är "pyramid" tillhör inte Lyoness Sweden. Det ljuset går nog snart upp för idioten som polisanmält. DS

Retoriken "utvecklas" (lojalitetsprogram) men de trötta argumenten rabblas in absurdum. Om du vill veta hur ett riktigt företag skiljer sig från ditt imaginära luftslott, läs de första sidorna av valfri pyramidtråd.
Citera
2014-03-21, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnFilipNordlund
Retoriken "utvecklas" (lojalitetsprogram) men de trötta argumenten rabblas in absurdum. Om du vill veta hur ett riktigt företag skiljer sig från ditt imaginära luftslott, läs de första sidorna av valfri pyramidtråd.

Jo, och de som startar pyramidtrådar på flashback är ju verkligen experter inom området. Vill du verkligen veta hur ett olagligt pyramidspel funderar så finns det otroligt mycket på direkthandels förening att läsa för din del. Där finns är experter, inte tonåringar med för mycket fritid . Du har inte ens koll på att Lyoness Sweden är ett bolag där du INTE kan bygga struktur eller rekrytera människor. Jag försöker berätta för dig att det är ett lojalitetsprogram för företag. Strukturbyggandet/MLM biten, den du kallar "pyramid" ligger i ett helt annat bolag. Du är inte ens påläst hur fan det fungerar. Men sitta och försöka vara expert i en taskig flashbacktråd gör dig stor och stark. Gå hem och gör din läxa om hur Lyoness är uppbyggt och fungerar så kan vi diskutera sen. Ett tips till dig är att börja med de olika delarna Lyoness består av.... eller vänta nu, du kände kanske inte ens till det. För du antog att Lyoness är ett MLMbolag där det gäller att vara tidigt in och det är så man tjänar mest pengar.... ledsen att göra dig besviken isf. Så fungerar bara är ett olagligt pyramidspel. .....Men det visste du ju säkert redan, eller starta en flashbacktråd om det förresten. Tips är att ha lite koll på vad du uttalar dig om innan du spelar stor och stark.

PS. jag är inte ens medlem i Lyoness eftersom jag jobbar med ett annat MLM bolag, men jag förstår ändå hur det fungerar och vet deras uppbyggnad. Gissningsvis har du aldrig satt din fot på en presentation i något MLM bolag utan läst genom allt på nätet som börjar med scam, olagligt eller liknande. det brukar ju vara rätt ände att dra i när man ändå är förbannad och okunnig .DS
Senast redigerad av Tallisker 2014-03-21 kl. 09:00.
Citera
2014-03-21, 10:04
Medlem
Citat:
Jo, och de som startar pyramidtrådar på flashback är ju verkligen experter inom området. Vill du verkligen veta hur ett olagligt pyramidspel funderar så finns det otroligt mycket på direkthandels förening att läsa för din del. Där finns är experter, inte tonåringar med för mycket fritid . Du har inte ens koll på att Lyoness Sweden är ett bolag där du INTE kan bygga struktur eller rekrytera människor. Jag försöker berätta för dig att det är ett lojalitetsprogram för företag. Strukturbyggandet/MLM biten, den du kallar "pyramid" ligger i ett helt annat bolag. Du är inte ens påläst hur fan det fungerar. Men sitta och försöka vara expert i en taskig flashbacktråd gör dig stor och stark. Gå hem och gör din läxa om hur Lyoness är uppbyggt och fungerar så kan vi diskutera sen. Ett tips till dig är att börja med de olika delarna Lyoness består av.... eller vänta nu, du kände kanske inte ens till det. För du antog att Lyoness är ett MLMbolag där det gäller att vara tidigt in och det är så man tjänar mest pengar.... ledsen att göra dig besviken isf. Så fungerar bara är ett olagligt pyramidspel. .....Men det visste du ju säkert redan, eller starta en flashbacktråd om det förresten. Tips är att ha lite koll på vad du uttalar dig om innan du spelar stor och stark.

PS. jag är inte ens medlem i Lyoness eftersom jag jobbar med ett annat MLM bolag, men jag förstår ändå hur det fungerar och vet deras uppbyggnad. Gissningsvis har du aldrig satt din fot på en presentation i något MLM bolag utan läst genom allt på nätet som börjar med scam, olagligt eller liknande. det brukar ju vara rätt ände att dra i när man ändå är förbannad och okunnig .DS

De flesta trådarna startas av människor som fått "ett fantastiskt erbjudande" av någon gammal bekant men ganska direkt börjat ana ugglor i mossen. Jag orkar inte dra hela svängen om MLM = pyramid, den finns beskriven i varje tråd. Återkommande i dessa trådar är även din sort, vilken ständigt försöker förklara att alla som inte insett möjligheterna är fega och trångsynta (även obildade). Du får vara medlem i hur många scams du vill, men när du försöker få andra att gå på samma minor får du räkna med att bli motarbetad.
Citera
2014-03-21, 10:22
Medlem
Remloffs avatar
Citat:

Det där är en förbaskad virrfarelse. Strukturen är redan väl belyst i den här tråden och även om vi ska dra det om och om igen för att upprätthålla illusionen om att någon form av tvist härom råder, och att våra argument bär likvärdig tyngd, så är det ändå rappakalja och båg hela vägen till banken.

Du behöver inte gå långt tillbaka.
Citera
2014-03-21, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnFilipNordlund
De flesta trådarna startas av människor som fått "ett fantastiskt erbjudande" av någon gammal bekant men ganska direkt börjat ana ugglor i mossen. Jag orkar inte dra hela svängen om MLM = pyramid, den finns beskriven i varje tråd. Återkommande i dessa trådar är även din sort, vilken ständigt försöker förklara att alla som inte insett möjligheterna är fega och trångsynta (även obildade). Du får vara medlem i hur många scams du vill, men när du försöker få andra att gå på samma minor får du räkna med att bli motarbetad.

Du har ganska många inlägg i alla trådar som berör MLM bolag och ändå verkar du ha otroligt lite kunskap. Gissningsvis hämtar du din information från nätet och gör gärna det. Men med utgångspunkt att alla vill åt dina pengar som din slogan är så gissar jag att du inte driver ett företag själv. Du har ingen som helst insikt i affärsvärlden utan dammråttor och Redbull är din vardag. Alla dina inlägg handlar om negativa saker, det säger en hel del. Somliga startar företag för att söka lyckan och tjäna pengar andra är avundsjuka och kommer göra allt de kan för att dra ner dem så att de inte lyckas. Om du visste någonting om hur business fungerar så hade du garanterat inte haft den ståndpunkt du har, sen om det är egenföretagare, MLM, lojalitetsföretag eller what ever. Du är negativ i grund och botten. BNI för företag tycker du säkert också är skit.. eller du vet inte vad det är...googla det, det verkar du ju kunna iaf...

Säkert får du en kick av att spela stor och duktig här inne. Pssssst..din chef tjänar massa pengar på dig...dvs om du nu jobbar
Citera
2014-03-21, 13:20
Medlem
Citat:
Du har ganska många inlägg i alla trådar som berör MLM bolag och ändå verkar du ha otroligt lite kunskap. Gissningsvis hämtar du din information från nätet och gör gärna det. Men med utgångspunkt att alla vill åt dina pengar som din slogan är så gissar jag att du inte driver ett företag själv. Du har ingen som helst insikt i affärsvärlden utan dammråttor och Redbull är din vardag. Alla dina inlägg handlar om negativa saker, det säger en hel del. Somliga startar företag för att söka lyckan och tjäna pengar andra är avundsjuka och kommer göra allt de kan för att dra ner dem så att de inte lyckas. Om du visste någonting om hur business fungerar så hade du garanterat inte haft den ståndpunkt du har, sen om det är egenföretagare, MLM, lojalitetsföretag eller what ever. Du är negativ i grund och botten. BNI för företag tycker du säkert också är skit.. eller du vet inte vad det är...googla det, det verkar du ju kunna iaf...

Säkert får du en kick av att spela stor och duktig här inne. Pssssst..din chef tjänar massa pengar på dig...dvs om du nu jobbar

Först en liten hemläxa för kommande diskussioner: http://sv.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem-argument

Jag vet inte riktigt vad du är ute efter, men du är en lika duktig människokännare som du är duktig på att locka in folk i den magiska MLM/pyramid-världen... Hoppas du inte blir besviken om jag säger att du skjutit bom på alla dina antaganden.
Citera
2014-03-25, 23:29
Medlem
Kan någon förklara för mig vad pyramidspel är för något?
ser att många skrivit om pyramid spel.
Citera
2014-03-25, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyll-Bosse
Rätt magert resultat som svar betraktat. Nu hade jag inte numrerat mina frågor med svaret blev ungefär
0 - 0 - 0

Dvs

Ingen info om var man kan läsa värderande text av en svensk myndighet om Lyoness. Österikiska myndigheter räknas som nolla eftersom österikiska myndigheter inte är svenska myndigheter.

Ingen värderande text av en svensk tidning (som man kan komma åt online). Höglandetstidning har jag i min enkelhet aldrig hört talas om. Jag hade tänkt mig någon lite mera namnkunnig sak, som dessutom var tillgänglig annat än ryktesvis.

Att Lyoness säger väldigt mycket om sig självt är knappast ägnat att förvåna. Men det var ju inte det som efterlystes. Jag skulle tex vilja se hur ett stort svensk företag satte sitt goda namn och rykte på spel genom att använda Lyoness och gå i god, med sitt varumärke, för Lyoness - tex genom att rekommendera sina kunder att använda Lyonesse.

Visst, det kan hända att Lyoness är svaret på våra frågor och att de har kommit på en fenomenal ny win win metod, att de genom något slags shoppingens motsvarighet till derivathandel kan öka affärernas effektivitet såpass hejdlöst att en insats på 20.000 gör vem som helst ekonomiskt oberoende på 12 månader (jag vet, jag överdriver en smula - men många av Lyoness's tillskyndare är också rätt anspråksfulla i sitt hyllande av Lyoness). Det låter helt fantastiskt. Nästan overkligt.

Eller så är det inte så.

Apropå inget så fick sig Groupon en liten tankeställare idag.
http://blog.svd.se/wallstreet/2012/0...nykomlingarna/
"Värt att komma ihåg är att frågetecknen har varit många, och fortsätter att vara så, kring Groupon och dess verksamhet. Frågetecken finns om hur hållbar den faktiskt är i längden. Ett av skälen är att det finns hundratals konkurrenter som mejlar ut kupongerbjudanden, ett annat att företaget har en tradition av att ösa ur sig pengar och sitter på en personalstab om mer än 7000 personer trots att det är relativt nystartat och ännu inte har varit i närheten av att visa plussiffror."
En annan mer personlig sak (jag vet, fokus kommer säkert att hamna på det men det bryr jag mig inte om) är att jag själv ogillar att känna mig ägd av affärer. Ica och alla andra som så väldigt gärna vill knyta mig till dem, med kort, kuponger, reklam av alla sorter. Jag säger "Skit ner er. Jag gör som jag vill. Jag vill inte pyssla med era små pissiga lappar. Det har jag råd med dessutom.

Du verkar vara en klok man, kan du förklara för mig vad pyramid spel är? gärna mer specifikt så jag förstår. Hört mycket om pyramid spel men egentligen ingen som kunnat förklara det riktigt bra.
Senast redigerad av sroma 2014-03-25 kl. 23:43.
Citera
2014-03-26, 00:51
Medlem
Danielxbf32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sroma
Kan någon förklara för mig vad pyramidspel är för något?
ser att många skrivit om pyramid spel.

Pyramidspel är en bedrägeriform som är uppbyggd så att man rekryterar deltagare som via olika former av system/upplägg betalar pengar till de som befinner sig ovanför i pyramiden, de rekryterade personerna ska i sin tur rekrytera egna "ben" i pyramiden som i sin tur ska rekrytera nya etc

Denna form av "spel" är direkt olagliga i många länder därför har moderna bedragare valt att kamouflera pyramidspelet till en försäljningsorganisation med en påstådd produkt som påstås ska säljas, dock är själva produkten och dess (eventuella) nytta en bisak utan intäktskällan är fortfarande rekrytering av nya medlemmar i pyramiden. I många fall är själva produkten i princip värdelös eller av mycket marginellt realvärde, i något fall kan produkten ha lite mer substans och realvärde men är under alla omständigheter begåvad med ett gravt överpris. Det är nämligen distributören själv som utan att känna till det är slutkunden och huruvida produkten letar sig ut till någon verklig slutkund är givetvis helt egalt för pyramidspelsanordnaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in