2013-09-03, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Intressant svar där Kurvajego, du väljer alltså att inte svara om vad som är fel och hur det egentligen står till när Remlogg bjuder in till diskussion? Tycker du själv att det verkar pålitligt att bara berätta hur fel folk har och att ingen fattar någonting utan att förklara var de felar?
Det behövs en grundläggande information från början, dvs hämta upp allt.
Det går inte att göra en presentation i ett forum enbart via skrift.
Mitt förslag är att besöka en presentation.
Dom som presenterar har bra koll, jag har själv kritiska frågor men får svar på dom när jag tar upp det med dom.
Lite frågor uppstår självklart när man ser vissa länkar men svaren jag får och hänvisningarna har hittills rett ut dessa frågetecken.
Kunskap är bättre än att sitta ensam på kammaren och konspirera ihop något.
Citera
2013-09-03, 09:57
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurvajego
Det behövs en grundläggande information från början, dvs hämta upp allt.
Det går inte att göra en presentation i ett forum enbart via skrift.
Mitt förslag är att besöka en presentation.
Dom som presenterar har bra koll, jag har själv kritiska frågor men får svar på dom när jag tar upp det med dom.
Lite frågor uppstår självklart när man ser vissa länkar men svaren jag får och hänvisningarna har hittills rett ut dessa frågetecken.
Kunskap är bättre än att sitta ensam på kammaren och konspirera ihop något.

Jag har sett en presentation, dock kanske den sämsta jag någonsin sett från någon så ger väl iof inte någon rättvisa (Dragons Den).
Han som presenterade hade verkligen ingen koll, och frågetecknen blev större ju fler frågor han svarade på.

Men, eftersom Remloff skriver ett väldigt bra svar till dig så kan jag tycka att du kan bena av felaktigheterna i hans inlägg och börja med att räta ut vad som är rätt istället?

Det måste förövrigt vara 100ggr enklare att göra en presentation i skrift och, vid behov, med hjälp av bilder (som väl ändå måste finnas tillgängliga?). Jag har jobbat som säljare i över 20 år och eftersom jag har produkter som folk har behov av så kan jag inte förstå varför det skulle vara svårare att göra en presentation i skrift istället för att ha ett behov av att träffas för att kunna blanda in känslor (vilket måste vara det enda skälet till att man vill ha ett personligt möte vid en sådan presentation?)?
Citera
2013-09-03, 11:37
Medlem
Remloffs avatar
Se filmerna längst ned i Oz inlägg. Det kommer från Lyoness själva. Bara 25 + 20 min långa, halleluja.

http://behindmlm.com/companies/lyone...-ponzi-scheme/

Tillägg: Och notera när speakern ska sälja in premiummedlemsskapet, vad hänvisar han till?

Jo, du kommer att handla som vanligt, så det kostar dig inget, på bensinstationer, Walmart bla bla bla. Och på vad? Jo, presentkort. Och för vilka rabatter? Dina egna inbetalade via medlemmarna. (för själva har de stora kedjorna inte lagt en krona för att ge dig rabatt, det är bara de små medlemmarna som gör)

Det är så finurligt uträknat, så jag är fett impad av Friedl får jag säga. För det är nog sant, min egen hjärna räcker inte till. Cred till Kurvajevo för att ha rätt där.
Senast redigerad av Remloff 2013-09-03 kl. 12:24.
Citera
2013-09-03, 14:17
Medlem
Remloffs avatar
Jag ska också be att få revidera mig gällande möjligheten att få ut kontanter från sin business opportunitiy och inte bara presentkort. Se den första filmen halvvägs ungefär, 12 min in i filmen:

Kommissionsutbetalningen kräver då först premiummedlemskap.
Därtill fyra till som tjackar premiummedlemsskap.
Därtill att du går in i accounting unit 1 (ca 500 spänn x 7 led)
Därtill att de övriga fyra tjackar accounting unit. (ca 500 spänn x 7 led)

"Isn't that great!!"

Citera
2013-09-04, 09:05
Medlem
e-katts avatar
Citat:
Det där var faktiskt fel hela vägen, fram tills nu har jag tyckt att du har verkat skärpt.

Ja det är det enda du haft rätt i, Remloff med flera av dina medskribenter gör ett kanonjobb i tråden med sina kunskaper, där har du mycket att lära. De lägger fram fakta enkelt och begripligt medan du snurrar in dig i Lyoness Bluff och pajaskrumbukter.

Skulle du vilja förklara det här med Statoil och procenten för mig med några få enkla ord. Det behövs ingen textmassa.
Senast redigerad av e-katt 2013-09-04 kl. 09:57. Anledning: stavfel
Citera
2013-09-04, 09:28
Medlem
Fetpappas avatar
Är det en slump att förespråkarna nu lyser med sin frånvaro?

Det är väldigt enkelt, om de stora kedjorna inte ger rabatter, ska alla pengar tjänas på de små butikerna som tar kortet. De är väldigt få! I hela Köpenhamn är det en enda pizzeria som tar kortet.

Dessa småbutikers rabatter ska finansiera rabatterna i de stora kedjorna och utbetalningarna till Friedl & CO. Detta är fullständigt orimligt.

Här kan ni läsa mer om det orimliga:

http://cc-lyoness.blogspot.com/2013/...our-money.html
Citera
2013-09-04, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetpappa
Är det en slump att förespråkarna nu lyser med sin frånvaro?

Det är väldigt enkelt, om de stora kedjorna inte ger rabatter, ska alla pengar tjänas på de små butikerna som tar kortet. De är väldigt få! I hela Köpenhamn är det en enda pizzeria som tar kortet.

Dessa småbutikers rabatter ska finansiera rabatterna i de stora kedjorna och utbetalningarna till Friedl & CO. Detta är fullständigt orimligt.

Här kan ni läsa mer om det orimliga:

http://cc-lyoness.blogspot.com/2013/...our-money.html
Anledningen till det är just det meningslösa i att argumentera. Alla är ute efter konspirationen, är man det kan du vända precis vad som helst till någonting negativt.
Men ok, är det substans i det som presenteras borde rimligen Lyoness krascha snart.
Så hur lång tid ger ni Lyoness nu.
En månad, ett halv år kanske ett år. Kom igen med en kvalificerad gissning så kan vi stämma av då hur det ligger till.
Motivera gärna med egna ord varför ni tror det.
Citera
2013-09-04, 11:13
Medlem
Grejen med såna här företag är att eftersom du som pitchar idéen inte är anställd av företaget, behöver inte dom stå till svars för vad du säger.

För inte så längesedan jobbade jag på en diabetes-konferens och där var en gubbe som presenterade en fantastisk sorts choklad som var så jävla nyttig och kunde bota cancer, var mättande och fick dig att tappa vikt.
Man behövde bara köpa en viss mängd i månaden så fick man massa förmåner, om du dessutom fick dina kompisar att börja käka skiten så skulle du så småningom "få" din choklad och till slut kunde man även tjäna flera tusen i månaden.
Ingen säljer något när man frågar dom, men samtidigt måste man betala för att vara med.

När folk sen väl investerat i den här idéen så blir dom del av sektmentaliteten, eller spelarmentaliteten om man så vill.
På frågan "har du tjänat några pengar på det här?" får man antingen svaret "nej alltså jag ska bara rekrytera några till" eller "nej, men jag har gått plus/minus noll nu".
Man blir blind och när företaget sen sätter in pengar på ditt konto så täcker det inte (eller precis) någonting du måste köpa av företaget för att komma till nästa nivå.

Folk som är med på dom här grejerna tenderar att alltid prata om det och om man ifrågasätter dom så tar dom det som ett personligt påhopp.

Som någon i början av tråden påpekade, det enda som skiljer såna här företag från ett klassiskt pyramidspel, är att när man ritar upp strukturen på papper ser det här faktiskt ut som en pyramid.

Jag säger inte att det är omöjligt att tjäna pengar på det här, men för att göra det så krävs det att du är den första som får nys om det i en stad full av idioter.
Citera
2013-09-04, 12:48
Medlem
Fetpappas avatar
Citat:
Anledningen till det är just det meningslösa i att argumentera. Alla är ute efter konspirationen, är man det kan du vända precis vad som helst till någonting negativt.
Men ok, är det substans i det som presenteras borde rimligen Lyoness krascha snart.
En månad, ett halv år kanske ett år. Kom igen med en kvalificerad gissning så kan vi stämma av då hur det ligger till.

Nu är det inte "vad som helst" utan det handlar om ett väldigt grundläggande avslöjande som Remloff kom med, att Statoil inte ger några rabatter och således inga intäkter till Lyoness. Detta har du själv erkänt. Vidare verkar detta gälla alla stora kedjor. För att kunna betala ut rabatter och provisioner så tar man av pengar som folk investerat a la Ponzi.

Lyoness behöver inte nödvändigtvis krasha väldigt snart, Madoffs bluff hann inte krasha på 30 år.
Citera
2013-09-04, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apepojken
Grejen med såna här företag är att eftersom du som pitchar idéen inte är anställd av företaget, behöver inte dom stå till svars för vad du säger.

För inte så längesedan jobbade jag på en diabetes-konferens och där var en gubbe som presenterade en fantastisk sorts choklad som var så jävla nyttig och kunde bota cancer, var mättande och fick dig att tappa vikt.
Man behövde bara köpa en viss mängd i månaden så fick man massa förmåner, om du dessutom fick dina kompisar att börja käka skiten så skulle du så småningom "få" din choklad och till slut kunde man även tjäna flera tusen i månaden.
Ingen säljer något när man frågar dom, men samtidigt måste man betala för att vara med.

När folk sen väl investerat i den här idéen så blir dom del av sektmentaliteten, eller spelarmentaliteten om man så vill.
På frågan "har du tjänat några pengar på det här?" får man antingen svaret "nej alltså jag ska bara rekrytera några till" eller "nej, men jag har gått plus/minus noll nu".
Man blir blind och när företaget sen sätter in pengar på ditt konto så täcker det inte (eller precis) någonting du måste köpa av företaget för att komma till nästa nivå.

Folk som är med på dom här grejerna tenderar att alltid prata om det och om man ifrågasätter dom så tar dom det som ett personligt påhopp.

Som någon i början av tråden påpekade, det enda som skiljer såna här företag från ett klassiskt pyramidspel, är att när man ritar upp strukturen på papper ser det här faktiskt ut som en pyramid.

Jag säger inte att det är omöjligt att tjäna pengar på det här, men för att göra det så krävs det att du är den första som får nys om det i en stad full av idioter.
Nu handlar det här inte om att sälja någonting. Du får ett bonuskort kostnadsfritt, det kostar sen inte något att ha det.
Du får bara pengar tillbaka varje gång du handlar. Jätte svårt, jatte farligt.
Citera
2013-09-04, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fetpappa
Nu är det inte "vad som helst" utan det handlar om ett väldigt grundläggande avslöjande som Remloff kom med, att Statoil inte ger några rabatter och således inga intäkter till Lyoness. Detta har du själv erkänt. Vidare verkar detta gälla alla stora kedjor. För att kunna betala ut rabatter och provisioner så tar man av pengar som folk investerat a la Ponzi.

Lyoness behöver inte nödvändigtvis krasha väldigt snart, Madoffs bluff hann inte krasha på 30 år.
Nu har inte jag erkänt att Lyoness inte får rabatter, jag vände på det men ursäkta jag var otydlig.
Eftersom ni har så stort intresse för Lyoness skulle ni skaffa er information om hur det funkar.
Det blir en bättre dialog då
Citera
2013-09-04, 14:27
Medlem
e-katts avatar
Citat:

Lyoness Bluff kommer att hanka sig fram så länge som det finns folk som inte förstår vad det handlar om, att de genom gå med göder de i topp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in