Citat:
Ursprungligen postat av Hejsvejz
Okej, låter nästan exakt likadant som det som hände min morsa. Man försöker ju att inte tänka på det allt för mycket, men man har ju sina dagar när man bara inte kan sluta tänka på det.
Men har försökt vara så positiv jag kan, och nu ser det ju mycket bra ut. Även om läkarna inte vet om all cancer är borta, så har de ju iaf plockat ut cancercellerna från lymfkörtlarna.
Hur tar hon det/ser på det hela? Mycket av hur hela familjen mår angående det har ju med den sjuke själv att göra. Gällande morsan var det liksom "äsch, det ska inte komma någon cancer här och mucka med mig" typ, och hennes lugn påverkade hela familjen.
Annars får man göra tvärtom (utan att låta det gå över gränsen för nonchalans, såklart) och ha en "det fixar sig"-attityd. Tveka inte för en sekund på att det kommer att bli bra igen.
Självklart är det påfrestande för alla, men låt det inte gå ut över allt annat och gräv ner dig, det blir det inte bättre av.
Dessutom, en grej morsan sa precis efter cancerbeskedet: "Jag vet inte om jag kommer att dö av detta, men det blir iaf inte bättre av att jag går och bölar över det".