2011-06-15, 11:45
Medlem
Imperativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newfaceinhell
Det som har framtiden för sig är kulturnationalismen dvs liberal nationalism förstärkt av tydliga krav på kulturell anpassning/assimilering. Svensk traditionell kultur (seder, språk, historia, litteratur, sekularitet/kristendom, förståelse av moraliska begrepp etc.) ska självklart ha en överhöghet och vara normen. Oförmåga till assimilering ska leda till att man inte kan bli medborgare och inte heller får stanna i landet om man begår brott eller inte klarar av sin försörjning. I kulturnationalismen ingår att se till Sveriges intressen också ur ett krasst ekonomiskt perspektiv - om invandringen enbart är kostsam och genererar arbetslösa bidragstagare och kriminella ska den stoppas. Svenska medborgare utan arbete ska prioriteras och arbetskraftsinvandring kan bara vara aktuell vid mkt låg arbetslöshet/aktuell arbetskraftsbrist. (Undantag vissa högutbildade experter). Denna politiska inriktning kan leda till resultat i praktiken till skillnad från den stendöda etnonationalismen.

Nej, det här tror jag inte på. Jag tror inte att du hade känt dig bekväm med ett framtida Sverige utan blonda eller i övrigt ljushylta människor. Även om de dansade runt midsommarstången.
Citera
2011-06-15, 20:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BoysInTheBand
Det komiska i detta är att Araberna och vi "renrasiga" Svenskar tillhör exakt samma ras. Syna bara att 99% av alla rashatare och "pålästa" rasister på detta forum har såpass dålig koll på människans olika raser som dom faktiskt har. En arab är m.a.o värd lika mycket och har även samma gener som den renrasiga Straybullet, och hans polare

Tänk på det alla rasister. Ni deler genetisk uppsättning med araberna

Kurdiska är ett indoeuorpeiskt språk. Men är kurdiska och svenska för den sakens skull samma språk? Nej, självklart inte. Avlägset släktskap betyder inte att man står varandra särskilt nära.

Visst, alla människor är ju logiskt sett släkt med varandra. Men vita nordeuropéer har trots detta mycket mer gemensamt med varandra än med araber.
Citera
2011-06-15, 21:09
Medlem
Den kulturella rasismen som gror i dagens svenska samhälle har kommit att allvarligt hota säkerheten i landet. Det nationalistiska Sverigedemokraterna med deras intoleranta attityder gentemot grupper av icke svensk kulturell tillhörighet har med sina famösa uttalanden försökt vinna rasistiska sympatisörer och omvända svenskar till kulturrasismen. Partiet försöker te sig som rumsrena, i alla fall försöker de förneka grova rasistiska hatbrott som partiets toppmedlemmar begår, men i själva verket använder de sig av kryptorasistiskt kodspråk för att nå sina åhörare. Dakom den demokratiska fasaden döljer ett otäckt parti, ett parti med nynazistiska värderingar som rekryterar medlemmar med starka kopplingar i rasistiska kretsar. Dessa kryptorasister har ett mål och det är renodlat nazistiskt styre i Sverige. De vill etniskt rensa Sverige eftersom deras hat mot andra kulturer känner inga gränser. Detta parasiterande parti livnär sig på drägg såsom kulturell aggression. Partiets framgångar har kommit att sätta det svenska folket på hårda prövningar. Svenskar med medmänskliga värderingar har en skyldighet att med bästa förmåga motverka partiets insteg i det svenska samhällslivet. Sverigedemokraterna är det mest extrem nationalistiska parti i Sverige och har genom sin retorik viljat splittra samhället i "vi och dem". Sverigedemokraterna befläckar svenskheten och vill besudla Sverige med kulturrasism. Sverigedemokraterna är inga man vill ha i lagstiftande organ, speciellt inte extrema djur som Björn Söder som bland annat uppviglat rasistiska hatbrott genom att sprida falska rykten i sin patetiska twitter-profil med hans odrägliga ansikte instämplat. Extrema nationalistiska föreställningar bör med alla till buds stående medel bekämpas.
Citera
2011-06-15, 21:19
Medlem
Zentropiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassandros
Den kulturella rasismen som gror i dagens svenska samhälle har kommit att allvarligt hota säkerheten i landet. Det nationalistiska Sverigedemokraterna med deras intoleranta attityder gentemot grupper av icke svensk kulturell tillhörighet har med sina famösa uttalanden försökt vinna rasistiska sympatisörer och omvända svenskar till kulturrasismen. Partiet försöker te sig som rumsrena, i alla fall försöker de förneka grova rasistiska hatbrott som partiets toppmedlemmar begår, men i själva verket använder de sig av kryptorasistiskt kodspråk för att nå sina åhörare. Dakom den demokratiska fasaden döljer ett otäckt parti, ett parti med nynazistiska värderingar som rekryterar medlemmar med starka kopplingar i rasistiska kretsar. Dessa kryptorasister har ett mål och det är renodlat nazistiskt styre i Sverige. De vill etniskt rensa Sverige eftersom deras hat mot andra kulturer känner inga gränser. Detta parasiterande parti livnär sig på drägg såsom kulturell aggression. Partiets framgångar har kommit att sätta det svenska folket på hårda prövningar. Svenskar med medmänskliga värderingar har en skyldighet att med bästa förmåga motverka partiets insteg i det svenska samhällslivet. Sverigedemokraterna är det mest extrem nationalistiska parti i Sverige och har genom sin retorik viljat splittra samhället i "vi och dem". Sverigedemokraterna befläckar svenskheten och vill besudla Sverige med kulturrasism. Sverigedemokraterna är inga man vill ha i lagstiftande organ, speciellt inte extrema djur som Björn Söder som bland annat uppviglat rasistiska hatbrott genom att sprida falska rykten i sin patetiska twitter-profil med hans odrägliga ansikte instämplat. Extrema nationalistiska föreställningar bör med alla till buds stående medel bekämpas.

Du verkar ju helt sinnesrubbad din svenskhatande rasistjävel! Varför vill du utrota oss svenskar?
Citera
2011-06-15, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zentropium
Du verkar ju helt sinnesrubbad din svenskhatande rasistjävel! Varför vill du utrota oss svenskar?
Hur kan jag vara en "svenskhatande rasistjävel" när jag är emot all form av extremism och hör till de mest svenskälskande invandrarna i Sverige? Jag vill bekämpa Sverigedemokraterna för de står för oäkta svenska värderingar. De är i själva verket antisvenskar som vill Sverige illa. Jag vill att detta vackra avlånga land ska bibehålla öppenhet och de medmänskliga värderingarna som är en viktig inslag i den svenska kulturen. Sverigedemokraterna utgör det största hotet för Sverige sedan andra världskriget (i mycket högt grad som det nazistiska maktövertagandet i Tyskland). Sverigedemokraterna är utvecklingsfientliga och svenskfientliga eftersom de omfamnar extrema tankar som inte påminner om svenska värderingar och som skulle göra Sverige efterbliven om de fick styra. Ingen statlig finansiering åt rasbiologiskt forskning tack!
Citera
2011-06-15, 21:47
Medlem
Zentropiums avatar
Citat:
Hur kan jag vara en "svenskhatande rasistjävel" när jag är emot all form av extremism och hör till de mest svenskälskande invandrarna i Sverige? Jag vill bekämpa Sverigedemokraterna för de står för oäkta svenska värderingar. De är i själva verket antisvenskar som vill Sverige illa. Jag vill att detta vackra avlånga land ska bibehålla öppenhet och de medmänskliga värderingarna som är en viktig inslag i den svenska kulturen. Sverigedemokraterna utgör det största hotet för Sverige sedan andra världskriget (i mycket högt grad som det nazistiska maktövertagandet i Tyskland). Sverigedemokraterna är utvecklingsfientliga och svenskfientliga eftersom de omfamnar extrema tankar som inte påminner om svenska värderingar och som skulle göra Sverige efterbliven om de fick styra. Ingen statlig finansiering åt rasbiologiskt forskning tack!

Helt sinnessjukt svammel. Sverigedemokraterna är ju faktiskt det enda riktigt "antirasistiska" partiet vi har i Sverige idag - de ägnar sig inte åt diskriminering eller understödjande av etniskt motiverat våld (vilket samtliga andra riksdagspartier gör). Massinvandringen leder till ökat våld, hat och att den svenska kulturen och det svenska folket förintas. Rasistiska psykopater som du hör inte hemma i ett civiliserat samhälle.
Citera
2011-06-15, 21:50
Avslutad
Citat:
Hur kan jag vara en "svenskhatande rasistjävel" när jag är emot all form av extremism och hör till de mest svenskälskande invandrarna i Sverige?

Du låter ganska nazistisk själv när du kallar människor för "djur" och dylikt. Du kanske är lite hatisk av dig? Fast bara lite, alltså...
Citera
2011-06-15, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zentropium
Helt sinnessjukt svammel. Sverigedemokraterna är ju faktiskt det enda riktigt "antirasistiska" partiet vi har i Sverige idag - de ägnar sig inte åt diskriminering eller understödjande av etniskt motiverat våld (vilket samtliga andra riksdagspartier gör). Massinvandringen leder till ökat våld, hat och att den svenska kulturen och det svenska folket förintas. Rasistiska psykopater som du hör inte hemma i ett civiliserat samhälle.
Sverigedemokraternas uttalande är ofrämmande för äkta svenska värderingar. Sverigedemokraterna vill öka svenskarnas misstro mot utländska folk som är här för att bidra till den svenska utveckligen. Sverigedemokraternas främlingsfientliga syn talar om antisvenska värderingar. De är i likhet med de tyska nazisterna som påstådd sig vara patrioter men i själva verket förstörde dem sitt hemland. Samma argumentationer som nazityskarna använde, att den inhemska kulturen var i fara, använder detta nazistiska parti Sverigedemokraterna. Sverigedemokraternas maktövertagande kommer att bara ledda till att den svenska kulturen blir genomsyrad av nynazistiska traditioner och därav går det svenska kulturarvet förlorad.
Citera
2011-06-15, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Du låter ganska nazistisk själv när du kallar människor för "djur" och dylikt. Du kanske är lite hatisk av dig? Fast bara lite, alltså...
Att kalla ett parti och dess medlemmar för djur är berättigad därför de motarbetar den svenska kulturens öppenhet och bevarande. Sverigedemokraterna vill införa rasistiska ideer i det svenska samhället. Jag försvarar den svenska folksjälen och är emot Sverigedemokraternas försök att skymfa den sanna svenskheten.
Citera
2011-06-15, 22:13
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogdylan

Det största hotet mot västvärlden är idag inte Islamism. Det största hotet är mångkulturalismen, det vill säga den ideologi som säger att rättigheter och skyldigheter skall härledas utifrån vilket etniska ursprung du har. Samtidigt ser vi hur rasistiska och kriminella partier så som Nationaldemokraterna och Svenskarnas Parti (Tidigare Folkfronten/NSF) får en plattform, genom att adoptera mångkulturalismens identitetspolitik, och applicera den på deras egen agenda.

Bra iaktagelse, men detta - att ND m fl är multikulti - är inget de skulle erkänna själva. Dessutom vet jag inte varför du oroar dig för dessa små grupper.

När de går en trend genom hela Europa om att multikulti inte var en så bra idé, och att det kan vara dags att tillåta oss att prata öppet om problem och gränser med massinvandringen, samt - hör och häpna - byta ut självföraktet mot en smula stolthet över det västerländska samhället ... ja, då är det naturligt att vi även uppskattar vår egen etnicitet.

Denna uppskattning behöver inte vara extrem och farlig, utan den är något som sitter djupt i de stora ideologierna, som i de socialdemokratiska och kristdemokratiska partierna.
Citera
2011-06-15, 22:20
Avslutad
Citat:
Att kalla ett parti och dess medlemmar för djur är berättigad därför de motarbetar den svenska kulturens öppenhet och bevarande. Sverigedemokraterna vill införa rasistiska ideer i det svenska samhället. Jag försvarar den svenska folksjälen och är emot Sverigedemokraternas försök att skymfa den sanna svenskheten.

...och samtidigt kanske det finns människor därute som anser dig vara ett "djur" för att dina åsikter inte stämmer överens med deras. Så vad gör då dig till en bättre människa än dem? För att du har "rätt" åsikter och de andra är "djur"? En ganska fascistisk inställning faktiskt. Antiintellektuellt är det också, Sokrates skulle inte ha köpt ditt tugg.

Jag moraliserar inte, men du förefaller vara precis lika mycket fascist som dina antagonister. Det är just detta hyckleri bland självutnämnt goda "antirasister" som jag finner så anmärkningsvärt. Ni tycks inte begripa vad ni själva säger.

Skåda bjälken i ditt eget öga innan du anmärker på grandet i andras.

Heil Jesus!
Citera
2011-06-15, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Bra iaktagelse, men detta - att ND m fl är multikulti - är inget de skulle erkänna själva. Dessutom vet jag inte varför du oroar dig för dessa små grupper.

När de går en trend genom hela Europa om att multikulti inte var en så bra idé, och att det kan vara dags att tillåta oss att prata öppet om problem och gränser med massinvandringen, samt - hör och häpna - byta ut självföraktet mot en smula stolthet över det västerländska samhället ... ja, då är det naturligt att vi även uppskattar vår egen etnicitet.

Denna uppskattning behöver inte vara extrem och farlig, utan den är något som sitter djupt i de stora ideologierna, som i de socialdemokratiska och kristdemokratiska partierna.
Allt sedan det rasistiska statsmakten i Tyskland krossats och upphävts och man börjat prisa den mångkulturella harmonin har Europa upplevt en kulturell och ekonomisk blomstring. Att vända klockan tillbaka skulle föra det multietniska Europa i ett nytt världskrig. Stärkandet av de nationella gränserna enligt etniska principer skulle hota det europeiska samarbetet och förhindrat internationell integration. I verkligheten skulle detta innebära en tillbakagång och vilken vettig människa vill det? Man måste helt enkelt acceptera att världen består av många etniska grupper och att det är förbjudet att förfölja människor på grundval av etnicitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in