2004-10-22, 11:16
Medlem
Nr man var liten kotte tryckte man ju i sig 2.25 vol%-ig cider i tid och otid, precis som lsk, utan en tanke p att det var alkohol i. Nu var det vl visserligen inte s stora mngder att man blev lurig, och det var jag ven fr liten fr att ha ngon tanke p.

P sista tiden har jag letat efter sdan cider, lite fr att jag minns att jag tyckte den var vldigt god! Men jag har inte hittat den ngonstans!?

Affrerna jag har tittat i har antingen haft alkoholfri eller cider med 0,9%, och p bolaget r det ju 4.5 och uppt.

r det ngon som vet?!

Har ven varit inne p herrljungas hemsida och tittat men inte kunnat hitta ngon 2.25 dr heller.
Citera
2004-10-22, 11:20
Bannlyst
Om det ska va milda saker s kan man ju dra i sig ett par brutalfllar......annars fr det vara!
Citera
2004-10-22, 11:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Laban12
P sista tiden har jag letat efter sdan cider, lite fr att jag minns att jag tyckte den var vldigt god! Men jag har inte hittat den ngonstans!?
Ja, det finns i vanliga mataffrer... burkarna ser ut som burkarna p systemet med har bara 2.25 tryckt p sig...
Citera
2004-10-22, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTek
Ja, det finns i vanliga mataffrer... burkarna ser ut som burkarna p systemet med har bara 2.25 tryckt p sig...

Nmn en "vanlig mataffr"!! Jag har ju letat i vanliga mataffrer utan att hitta...

Finns de bara p burk? Vid nrmare eftertanke har jag mest letat efter PET, s sg de ut nr jag var liten juh.
Citera
2004-10-22, 12:28
Medlem
http://www.kopparbergs.com/Images/Pr...D351C6E2PI.jpg

finns i nstan alla livsmdedelsbutiken hromkring iaf. coop osv. Tobaksaffrer har dem ox rtt ofta.
Citera
2004-10-22, 15:12
Medlem
bigMajks avatar
Fr lnge sedan s blev min kompis smdragen nr han satt hemma hos sin mamma och t chips och drack cider.... Var vl en sisdr 6-7-8r gammal.

Antagligen var de vl 2.25% som mamman (och alla andra fr den delen) antog var alkoholfri.
Citera
2004-10-23, 00:29
Medlem
jag har ett starkt minne att jag en nyrsafton nr jag var runt 8-9 r blev mttligt berusad. Huruvida jag hade frvxlat cidern med champange vet jag dock inget om
Citera
2004-10-23, 00:38
Medlem
Rubbermans avatar
Jor, visst finns cider med 2,25% kvar i butiken, tmintone i vr lokala Konsumbutik hr i Sthlms-omrdet. r lite osker p mrket/mrkena men visst fanken finns det kvar.
Citera
2004-10-23, 01:23
Medlem
Ralfons avatar
Jad, visst finns de Finns vl i "alla" affrer?
Citera
2004-10-23, 17:26
Medlem
cockrocks avatar
ska finnas p ICA och liknande verksamheter.

Har kpt ett sexpack 2.25% nn gng nr man f veta att det ska drickas fem minuter innan det ska drickas. Det hnder ingenting....man blir bara pissndig.
Citera
2004-10-23, 17:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cockrock
ska finnas p ICA och liknande verksamheter.

Har kpt ett sexpack 2.25% nn gng nr man f veta att det ska drickas fem minuter innan det ska drickas. Det hnder ingenting....man blir bara pissndig.

e de bara jag eller verkar covkrock full nr han skrev detta.. fattar ingenting..
Citera
2004-10-23, 18:33
Medlem
cockrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cronologix
e de bara jag eller verkar covkrock full nr han skrev detta.. fattar ingenting..

Min grammatik r stundvis frskrcklig mrker jag...

Det jag menar r att jag kpt det fr att man inte hinner ringa nn som kan kpa ut, eller att systemet har hunnit stnga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in