Citat:
Ursprungligen postat av
IWannaBeAdored
Nytt som i att det ser i stort sett oanvänt ut, iaf. när jag köpte bilen i augusti. Skulle bli väldigt förvånad över om det är över 15år gammalt men får kolla sen. Det har absolut till 100% ingen alptopp iaf. Det går även att köpa Goodyear Ultragrip nya utan alptopp.
Men varför fortsätter du undvika frågan? Är det sommardäck jag har? Du var ju "helt säker på att det inte är vinterdäck" Kan du inte bara erkänna att du hade fel?
Svårt att tänka ser jag. Ett nästan nytt vinterdäck har alptopp ett jättegammalt däck med bra mönsterdjup kan ha varit vinterklassat en gång i tiden utan alptopp.
Eftersom du skrev nästan nytt så svarade jag att det inte finns, utan du har isåfall ett sommardäck…
Vilket ultragrip kan man köpa nytt idag utan alptopp? Ice3, performance3, ICE G1 och Performance+ har det t.om 4vector som säljs som all season däck har alptopp…
Dubbdäck har inget krav på alptopp så du kanske har ett ICE Artic som någon ryckt dubbarna på ^^
Sen finns det ju även däck i Ultragrip familjen som inte säljs i Europa som saknar märkning. naturligtvis finns viss svartimport/egenimport av dem. Brukar dock inte handla om uptragrip utan wrangler-serien
Svårt att reda ut när du inte skriver vad ditt mönster heter mer än ultragrip…Fram med bild så kan vi reda ut det :-)
Förövrigt så skiter alla tillverkare fullkomligt i lilla Sverige, anledningen till att alla vinterdäck har alptopp idag är för att det blev lag i Tyskland 2017 och tillverkarna visste om det och anpassade märkningen i god tid innan Tyskarna ändrade lagen…