Citat:
Ursprungligen postat av huntermcee
Firefox och IE (internet Explorer) slutar svara efter cirka 3 min. Processerna går inte att avsluta i aktivitetshanteraren så jag behöver starta om datorn nästa. Jag har haft detta problemet i ett par dagar nu. Har testat en systemåterställning men de hjälpte inte. Inte heller en genomsökning av virus. Hur får jag bort laggandet? Även spotify vägrar starta - har slutar fungera.
Inte säker på att det har med dina webläsare att göra.
Har du kollat att att nätverket, din uppkoppling fungerar som det ska?
Hänger sig din dator på liknande sätt även när du inte är uppkollad? I så fall är det kanske något hårdvarufel, minnesbrist, setc
Hur bra ditt antivirusprogram än är, hittar ett program inte alla virus alltid. Det går att skanna av din dator online (gratis) via ett annat AV-program
Har det hänt något strax innan du började få problemen (installation eller borttagning av filer, program, etc)?
Hänger sig webläsarna när du är inne på vissa sidor (då kan du behöva uppdatera vissa plugins (flash tex)?
Har du uppdaterat ditt grafikkorts drivrutin? Ett vanligt problem de senaste versionerna av webläsarna utnyttjar sk hårdvaruacceleration (denna funktion går iofs att stänga av i FF's inställningar, men webläsaren går långsammare då)..... Din dator kommer att bli "piggare" med en ny drivrutin installerad dessutom.
Det finns ett program i Windows "Resursövervakaren", ung som aktivitetshanteraren fast du får mer info i detta program, ta en till på minnesanvändningen tex. Du kanske har för lite RAM minne installerat? Programmet kan du ha öppet hela tiden för att se förändringarna.
Det kan event ändå vara något problem med din web-läsare. Det går att köra Firefox i Safe mod/Säkert läge (fungerar sin safe mode av windows), testa detta också. Kan du surfa problemfritt i safe mode är det troligaste att du har något tillägg (addon) som inte fungerar längre, eller liknande, men fortsätter det att strula tror jag inte det är beror på dina webläsare (IE eller FF). Så här gör du: Klicka på Win start knappen, leta upp mappen Firefox , välj Säkert läge
Du kan ocks leta i supportdatabasen efter fler tips:
https://support.mozilla.com/en-US/kb...+not+quit&as=s