Citat:
Ursprungligen postat av huntermcee
Firefox och IE (internet Explorer) slutar svara efter cirka 3 min. Processerna gr inte att avsluta i aktivitetshanteraren s jag behver starta om datorn nsta. Jag har haft detta problemet i ett par dagar nu. Har testat en systemterstllning men de hjlpte inte. Inte heller en genomskning av virus. Hur fr jag bort laggandet? ven spotify vgrar starta - har slutar fungera.
Inte sker p att det har med dina weblsare att gra.
Har du kollat att att ntverket, din uppkoppling fungerar som det ska?
Hnger sig din dator p liknande stt ven nr du inte r uppkollad? I s fall r det kanske ngot hrdvarufel, minnesbrist, setc
Hur bra ditt antivirusprogram n r, hittar ett program inte alla virus alltid. Det gr att skanna av din dator online (gratis) via ett annat AV-program
Har det hnt ngot strax innan du brjade f problemen (installation eller borttagning av filer, program, etc)?
Hnger sig weblsarna nr du r inne p vissa sidor (d kan du behva uppdatera vissa plugins (flash tex)?
Har du uppdaterat ditt grafikkorts drivrutin? Ett vanligt problem de senaste versionerna av weblsarna utnyttjar sk hrdvaruacceleration (denna funktion gr iofs att stnga av i FF's instllningar, men weblsaren gr lngsammare d)..... Din dator kommer att bli "piggare" med en ny drivrutin installerad dessutom.
Det finns ett program i Windows "Resursvervakaren", ung som aktivitetshanteraren fast du fr mer info i detta program, ta en till p minnesanvndningen tex. Du kanske har fr lite RAM minne installerat? Programmet kan du ha ppet hela tiden fr att se frndringarna.
Det kan event nd vara ngot problem med din web-lsare. Det gr att kra Firefox i Safe mod/Skert lge (fungerar sin safe mode av windows), testa detta ocks. Kan du surfa problemfritt i safe mode r det troligaste att du har ngot tillgg (addon) som inte fungerar lngre, eller liknande, men fortstter det att strula tror jag inte det r beror p dina weblsare (IE eller FF). S hr gr du: Klicka p Win start knappen, leta upp mappen Firefox , vlj Skert lge
Du kan ocks leta i supportdatabasen efter fler tips:
https://support.mozilla.com/en-US/kb...+not+quit&as=s