• 1
  • 2
2011-06-16, 11:30
Medlem
huntermcees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
eftersom man ser vad som körs på datorn just då så kan man kanske lista ut vad som är orsaken till ditt problem
Jasså
Citera
2011-06-17, 21:00
Medlem
vampenss avatar
Använd google chrome istället
Citera
2015-06-24, 20:22
Medlem
Bumpar med en fråga som är relativt OT, angående "Adobe Flash" och vimeo, har flash avstängt och ändock kan Vimeo spelas, vad gör att vimeo kan spela filmer om adobe flash inte finns aktiverat?

Mvh
Loli!
Citera
2015-06-25, 09:33
Medlem
-X-hellfires avatar
Flashback slutade fungera igår som inte gick att gå på (trots att siten var uppe, alltså min dator som strulade).

Kör med min gamla dator Pentium 3 på 1 Ghz , 512 MB RAM och Windows XP då min nyare kraschade för flera veckor sedan.

Provade allt...
tex avinstallera/installera
... Java 8 (vilken inte supportar XP längre men tilllåter en att installera på egen risk)
... Flash Player 18 (vilken supportar XP med kräver minst 2.33 Ghz cpu. Den den kraschade när adobe flash download manager skulle startas)
... via REVO uninstaller för att rensa bort rester av Java
samt rensat upp med Registry Mechanic och gjort System Restore / System återställning

Testade även Internet Explorer men Flashback hade slutat att fungera (samma Flash Player)
samt Palemoon portable (som är en Firefox baserad webbläsare) men de kraschade när den skulle startas

Inget hjälpte, kom inte in på Flashback, höll på 24+ timmar till för en några timmar sedan då jag hittade en developer sida på adobe som hade en Flash Player 13 debug version

Nu funkar Flashback igen.

Det som ställde till det var att Flash player ville uppdateras när jag startade dator igår och jag tilllät den uppdatera till senaste (vilket allstå misslyckades).

Använder bara den här gamla datorn i nödfall när den andra strular.

Flash Player har utvecklats till ett cpu-monster trots att vissa siter bara streamar low res så seger den ner totalt. Har set många bildspel de senaste veckorna.
Citera
2015-06-25, 11:11
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -X-hellfire
Flashback slutade fungera igår som inte gick att gå på (trots att siten var uppe, alltså min dator som strulade).

Kör med min gamla dator Pentium 3 på 1 Ghz , 512 MB RAM och Windows XP då min nyare kraschade för flera veckor sedan.

Provade allt...
tex avinstallera/installera
... Java 8 (vilken inte supportar XP längre men tilllåter en att installera på egen risk)
... Flash Player 18 (vilken supportar XP med kräver minst 2.33 Ghz cpu. Den den kraschade när adobe flash download manager skulle startas)
... via REVO uninstaller för att rensa bort rester av Java
samt rensat upp med Registry Mechanic och gjort System Restore / System återställning

Testade även Internet Explorer men Flashback hade slutat att fungera (samma Flash Player)
samt Palemoon portable (som är en Firefox baserad webbläsare) men de kraschade när den skulle startas

Inget hjälpte, kom inte in på Flashback, höll på 24+ timmar till för en några timmar sedan då jag hittade en developer sida på adobe som hade en Flash Player 13 debug version

Nu funkar Flashback igen.

Det som ställde till det var att Flash player ville uppdateras när jag startade dator igår och jag tilllät den uppdatera till senaste (vilket allstå misslyckades).

Använder bara den här gamla datorn i nödfall när den andra strular.

Flash Player har utvecklats till ett cpu-monster trots att vissa siter bara streamar low res så seger den ner totalt. Har set många bildspel de senaste veckorna.
Onödigt jobb, Flashback var nere för alla som har Telia det senaste 24 timmarna...
Citera
2015-06-25, 16:35
Medlem
-X-hellfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Onödigt jobb, Flashback var nere för alla som har Telia det senaste 24 timmarna...
Du skojar väl?

...om inte, så får jag bli bättre på att kolla in Telias driftstörningar. De få gånger det varit problem med Telia har jag inte haft internet alls på några timmar.
Citera
2015-06-25, 16:39
Medlem
kimdah2002s avatar
(FB) Flashback blockerat (Telia)
Citera
2015-06-25, 17:01
Medlem
-X-hellfires avatar
Tack, då vet jag att det var Telia som strulade (Telia Fiber 100/10).
Har en Piratebrowser (Tor) att använda i nödfall men på min den här datorn är seg som sirap och det slog mig inte att Telia skulle få för sig att försöka blocka flashback
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in