Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-12, 23:53
  #1
Medlem
pellegrinis avatar
I torsdags så firade jag en vän som tog studenten. Vi skålade glatt på krogen och sänkte ganska många biror innan vi blev hembjudna på till en efterfest. Bruden som bjöd hem oss gick i hans klass, så hon är alltså 18+.

Vi tog oss hem till henne. Efter ett tag så började det strömma in folk genom porten. Jag och polarna raggade på för fulla drag. En tjej verkade jävligt på och intresserad av mig. Jag var, vid detta laget, jävligt taggad och full så jag kunde inte riktigt urskilja hennes ålder, men jag har minnen av att jag trodde att hon också tagit studenten. Hon var ganska kort, men hade en utvecklad kropp och fin vit klänning.

Efter lite hångel i soffan bestämde vi oss att fortsätta inne i ett sovrum. Jag slickade henne. Hon sög av mig. Innan jag hann stoppa in den så blev vi avbrutna av häftiga knackningar på dörren. När vi steg ut så fick jag en hård lavett av en tjej i 20-års åldern, som senare visade sig vara flickans syster.

Imorse fick jag samtalet. Flickan jag haffade var 14 bast, fyller 15 i juli. Hon, säkerligen med sin syster som manade på, har anmält mig för sexuellt utnyttjande av minderårig.

Nu till frågan; Kommer jag kunna klara mig undan på något sätt? Har jag någon chans? Vad ska jag göra?
Citera
2011-06-12, 23:56
  #2
Medlem
Fightern90s avatar
Om det visar sig att du är skyldig så kmr du inte undan. men visar de sig att inget hände förutom hångel så kan du ju motanmäla, tror de skulle funka bra
Citera
2011-06-13, 00:07
  #3
Medlem
submariners avatar
hej,

en bra början vore väl att anmäla systern för misshandel...

vad jag funderar på är varför du inte blivit anhållen för väldtäkt? är tjejen 14 år kan och borde det vara fallet. samtidigt är åldersskillnaden er emmellan inte sååå stor och du befann dig i en miljö där du rimligtvis kunde anta att hon var i samma ålder vilket kanske är en förklaring?

fundera och försök få koll på så mycket detaljer som möjligt - hur var hon, vilka såg er, var fanns hennes syrra vid detta tillfälle, hur aktiv var hon - tekniskt har du begått brottet så frågan är kanske mer hur det kommer att bedömas när en förundersökningsledare/åklagare tittar på det.

kanske prata med en advokat om du har möjlighet?
Citera
2011-06-13, 00:21
  #4
Medlem
Galvestonens avatar
Såvida det finns synnerliga skäl o anta att tjejen är över 15 är du ganska safe, vilket visats i ett antal tidigare rättsprejudikat.
Citera
2011-06-13, 00:21
  #5
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Krim => Juridik //Mod
Citera
2011-06-13, 00:28
  #6
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galvestonen
Såvida det finns synnerliga skäl o anta att tjejen är över 15 är du ganska safe, vilket visats i ett antal tidigare rättsprejudikat.

antar att du menar under...
Citera
2011-06-13, 03:17
  #7
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
antar att du menar under...

Nä, Galvestonen menade nog just över. Finns det skäl att anta att flickan i fråga är över 15 så innebär ju det att TS inte var medveten om att han handlade fel, för jag förmodar att inget tvång eller våld varit inblandet, samt att flickan inte hade nämnt sin egentliga ålder innan det gick som det gick.

Hur som helst så ja, surt läge, men vad fan, jag skulle tro att TS klarar sig om han är noga med att klargöra för alla inblandade att han trodde att flickan var över 15. Så till TS, håll huvudet högt, uthärda och låt inte några onödiga skuldkänslor äta upp dig under tiden!
Citera
2011-06-13, 07:47
  #8
Medlem
Justitiemords avatar
Svårt att svara på, då slaskparagrafen BrB 6:13 allt som oftast tillämpas tämligen godtyckligt.
Till ansvar som i detta kapitel är föreskrivet för en gärning som begås mot någon under en viss ålder skall dömas även den som inte insåg men hade skälig anledning att anta att den andra personen inte uppnått den åldern. Lag (2005:90).
I kopplerhärvan i skåne tillämpades - bland annat - nyssnämnd paragraf, vilket ledde till ett ramaskri bland vissa debattörer, Leijonhufvud m.fl. Hovrätten över Skåne och Blekinge B 2917-10.

Göta hovrätt valde däremot att fälla för oaktsam våldtäkt mot barn i mål B 1827-10 till fängelse i två år och tre månader. Likaså Svea hovrätt i mål B 5201-09, gällande sexuellt umgänge med en 14-åring i en tågkupé, vilket renderade i ett fängelsestraff på två år.
__________________
Senast redigerad av Justitiemord 2011-06-13 kl. 07:58. Anledning: tillägg
Citera
2011-06-13, 07:58
  #9
Medlem
submariners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nä, Galvestonen menade nog just över. Finns det skäl att anta att flickan i fråga är över 15 så innebär ju det att TS inte var medveten om att han handlade fel, för jag förmodar att inget tvång eller våld varit inblandet, samt att flickan inte hade nämnt sin egentliga ålder innan det gick som det gick.

sorry, my bad! du har självklart helt rätt, skyller på den sena timmen...
Citera
2011-06-13, 08:55
  #10
Medlem
En ganska viktig fråga i sammanhanget: Hur gammal är du?
Citera
2011-06-13, 12:46
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av submariner
sorry, my bad! du har självklart helt rätt, skyller på den sena timmen...


Att TS var på en Studentfest där det förtärdes alkohol samt att klockan troligtvis var en hel del hjälper nog TS.

Anmäl systern för lagning och misshandel kontakta soc med
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback