Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-12, 13:51
  #1
Medlem
Jag är en av dom fler miljoner bara i Sverige som drabbas vart år av en fruktansvärd pollenchock.
Jag är så trött på skiten och vill nu veta ifall det finns RIKTIG hjälp. Receptfri medicin hjälper mig inte. Läkare har skrivit ut STARK medicin men dom hjälper inte.
Jag har hört av gammla vänner av att dom fått en spruta i januari och sedan en till så har dom inte behövt ta mer medicin för detta. " ingen kontakt med vännerna" och enligt dom är det absolut det bästa för dom. Min läkare sa att han aldrig hört talas om någon pollen medicin i sprut form!!!?? Sedan fick jag höra att Danmark har en medicin som man tar och att pollen försvinner på några dagar! Snälla hjälp mig så jag slipper ha ett litet helvete över sommaren.
Citera
2011-06-12, 14:47
  #2
Medlem
Tamburmajors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titookewl
Jag är en av dom fler miljoner bara i Sverige som drabbas vart år av en fruktansvärd pollenchock.
Jag är så trött på skiten och vill nu veta ifall det finns RIKTIG hjälp. Receptfri medicin hjälper mig inte. Läkare har skrivit ut STARK medicin men dom hjälper inte.
Jag har hört av gammla vänner av att dom fått en spruta i januari och sedan en till så har dom inte behövt ta mer medicin för detta. " ingen kontakt med vännerna" och enligt dom är det absolut det bästa för dom. Min läkare sa att han aldrig hört talas om någon pollen medicin i sprut form!!!?? Sedan fick jag höra att Danmark har en medicin som man tar och att pollen försvinner på några dagar! Snälla hjälp mig så jag slipper ha ett litet helvete över sommaren.

Troligtvis är läkaren mongo och du ska då byta, en allergispruta ges inte så frikostigt längre med tanke på biverkningarna men dom finns.

http://www.netdoktor.se/astma-allerg...Question=19014
http://www.1177.se/Vasterbotten/Fakt...lergi/?ar=True
__________________
Senast redigerad av Tamburmajor 2011-06-12 kl. 14:50.
Citera
2011-06-12, 16:09
  #3
Medlem
jag har också rikitig hemsk gräsallergi. och jag har även en del vänner och släkt som har liknande. och för de tog en sådan spruta och den hjälpte inte det minsta, utan fick köpa alla dessa vanliga preparat ändå.
så köp hellre bra receptbelagda produkter, testa dig lite fram också. det är värt det när du väl hittar rätt.
Citera
2011-06-12, 16:41
  #4
Medlem
Muppis avatar
Antingen har mina besvär blivit bättre med åren eller så har jag behandlat mer korrekt.

Har testat receptfria tabletter, därefter aerius och numera enbart avamys-spray. Började behandla i god tid innan jag fick några symptom i vår och har varit helt besvärsfri. Tidigare har jag legat knockad och tokförkyld en vecka varje vår.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback