Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-13, 19:10
  #49
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Det är ungefär 5/1000 att få hiv gemon samlag, 1/10 000 att få det genom oralsex
Chansen att man får det är alltså extremt liten, så de lär ha haft sex ett antal gånger

Givetvis, men man kan vinna någon miljon även om man bara spelar en gång.

Trist att sånt här händer, men pippar man med folk från "högriskländer" (halva afrika, asien osv) så är det väl sin plats att testa sig innan.
Citera
2011-06-13, 19:10
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Det är ungefär 5/1000 att få hiv gemon samlag, 1/10 000 att få det genom oralsex
Chansen att man får det är alltså extremt liten, så de lär ha haft sex ett antal gånger

Ev så satte han henne i röven några gånger med utan kådis som han glömde att berätta för sin omgivning . Det skulle göra att den här historien går ihop.

Eller så är verkligen snubben världsmästare på otur
Citera
2011-06-13, 19:22
  #51
Medlem
fyras avatar
http://vk.se/Article.jsp?article=451458&sc=2

Lite bättre information.
Tror snarare att kvinnan är från Europa än Afrika eller Thailand med tanke på att hon tydligen reser fram och tillbaka, och bara "hälsar på" i Sverige.
Citera
2011-06-13, 19:37
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyra
http://vk.se/Article.jsp?article=451458&sc=2

Lite bättre information.
Tror snarare att kvinnan är från Europa än Afrika eller Thailand med tanke på att hon tydligen reser fram och tillbaka, och bara "hälsar på" i Sverige.

"De har haft sex ett flertal gånger utan kondom"

Troian: Dina uppgifter är bara trolleri eller
__________________
Senast redigerad av svennekebab 2011-06-13 kl. 19:40.
Citera
2011-06-13, 19:48
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fyra
http://vk.se/Article.jsp?article=451458&sc=2

Lite bättre information.
Tror snarare att kvinnan är från Europa än Afrika eller Thailand med tanke på att hon tydligen reser fram och tillbaka, och bara "hälsar på" i Sverige.

Finns ju förvisso män som säkert betalar en flygresa för att få ligga lite, men bra med länken gav mer info.

Sitter o väntar på att Troian ska dyka upp och förklara allt nu , hyfsat vonober inlägg mot mig innan.

Är det så att du mot förmodan sitter på domen så sjung ut och sluta dryga dig,
__________________
Senast redigerad av svennekebab 2011-06-13 kl. 19:52.
Citera
2011-06-13, 20:38
  #54
Medlem
Marmosets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennekebab
Finns ju förvisso män som säkert betalar en flygresa för att få ligga lite, men bra med länken gav mer info.

Sitter o väntar på att Troian ska dyka upp och förklara allt nu , hyfsat vonober inlägg mot mig innan.

Är det så att du mot förmodan sitter på domen så sjung ut och sluta dryga dig,

För det första så är Troian mycket bra på att förklara det mesta för de flesta av oss här på FB.
För det andra heter det "von oben".

Ursäkta OT, men jag kunde svårligen besinna mig.
Citera
2011-06-13, 20:55
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoset
För det första så är Troian mycket bra på att förklara det mesta för de flesta av oss här på FB.
För det andra heter det "von oben".

Ursäkta OT, men jag kunde svårligen besinna mig.

Ändrat nu, tack för bra info,. Nej gick inte att ändra .

Vad bra då hoppas jag han kommer in och bringar klarhet då

Kan vi släppa von oben nu (och då menar jag inte dig och troian ) och gå vidare?
__________________
Senast redigerad av svennekebab 2011-06-13 kl. 21:45.
Citera
2011-06-13, 21:59
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Det är ungefär 5/1000 att få hiv gemon samlag, 1/10 000 att få det genom oralsex
Chansen att man får det är alltså extremt liten, så de lär ha haft sex ett antal gånger

Varför envisas så många med att inte hålla isär begreppen chans och risk?

"En risk är sannolikheten för något dåligt.
En chans är sannolikheten för något bra."


Ont:
Eftersom deras "sexuella förhållande" inleddes mot slutet av 2007, och han misstänks ha blivit smittad runt årsskiftet samma år, så har snubben ändå haft grym otur. Speciellt med tanke på att dom endast var med varandra i två veckor innan hon lämnade Sverige första gången.
Stackars jävel.
Citera
2011-06-13, 23:55
  #57
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svennekebab
Åka på Hiv genom en avsugning (extremt jävla ovanligt det ska inte gå i praktiken), fy fan vad jag lider med honom. Har du plockat ut domen? Kan man länka sånt hur funkar det. Du skriver har jag för mig, vore intressant att se lite fakta.

Ed kan ju vara så att han slickade henne iförsig då är risken högre om än jävligt låg.


Citat:
Ursprungligen postat av fyra
hur ska det gå till? Menstruation + Öppet herpessår? Det är ungefär samma chans att få HIV via kyssar som det är vid oralsex. Självklart större chans vid oral, men inte avsevärt.

Otur i vilket fall! Förvånad

Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Det är ungefär 5/1000 att få hiv gemon samlag, 1/10 000 att få det genom oralsex
Chansen att man får det är alltså extremt liten, så de lär ha haft sex ett antal gånger

Tja, hade han inte smittats hade det ju inte blivit några rubriker. Det ligger i hela otursbegreppets natur att man ibland har otur, eller hur man ska uttrycka det. (Man kan störta med ett flygplan även första gången man flyger, även om det bara är en på hundra tusen flygningar eller något som slutar med en kraschlandning.)

Citat:
Ursprungligen postat av svennekebab
Så du menar att thaitjejen med hiv kom hit med en annan man då efter som de träffades i Sverige, nja du verkar väldigt kaxig men inte speciellt övertygande. Om det är som du skriver så lär det finnas fler som åkt på hiv av henne.

Hur pass övertygande du finner mig intresserar mig i grunden inte, men för trådens skull då: De hade oskyddat fellatio och anilingus, alltså a) inte bara en gång (utan flera) och b) inte bara avsugning (utan i även i/runt anus). Analt oralsex är enligt en läkare som uttalar sig mer riskabelt utifrån ett smittoperspektiv än fellatio eller cunnilingus, det är också genom det han tros ha smittats.

Det jag presenterar som fakta är fakta, det jag har för mig är just sådant jag har för mig. Om hon kom hit med någon annan man, som student, bärplockare eller nåt annat vet jag inte, men det känns väl inte helt osannolikt.

Citat:
Ursprungligen postat av fyra
http://vk.se/Article.jsp?article=451458&sc=2

Lite bättre information.
Tror snarare att kvinnan är från Europa än Afrika eller Thailand med tanke på att hon tydligen reser fram och tillbaka, och bara "hälsar på" i Sverige.

Oavsett vad hennes resande tyder på så har hon thailändskt medborgarskap, thailändskt namn och ska utvisas till Thailand.

Citat:
Ursprungligen postat av svennekebab
"De har haft sex ett flertal gånger utan kondom

Troian: Dina uppgifter är bara trolleri eller

Jag har inte sagt något om att de hade sex (i betydelsen samlag) utan kondom, men den period kondom inte användes så var han, enligt rätten, redan smittad. Smittan skedde genom oralsex (utan kondom), årsskiftet 2007-2008, troligen i början av januari. Oskyddat samlag utan kondom hade de under en period ett par månader senare.
__________________
Senast redigerad av Troian 2011-06-14 kl. 00:07.
Citera
2011-06-14, 00:19
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
.Jag har inte sagt något om att de hade sex (i betydelsen samlag) utan kondom, men den period kondom inte användes så var han, enligt rätten, redan smittad. Smittan skedde genom oralsex, troligen i början av januari 2008. Oskyddat samlag utan kondom hade de under en period ett par månader senare.

Tycker det var en bra sammanfattning av dig cred, även om jag tycker du är lite snorkig fortfarande. Du kan ju bara skriva att du har läst domen (eller berätta varför du kan såpass mycket om fallet)

När fick mannen reda på att han hade hiv vet du det med? För det var ju knappast så att han fick reda på det och sen gick o körde oskyddat med henne. Var det typ i början av 09 eller senare så borde det vara svårt att säga att det var pga oralsex. Är ju inte så att läkarna kan köra tester och se exakt, typ "ser här att du åkte på hiv den 30 jan 2008"?

Hur som så hade han jävla otur, btw och OT vill du likt Vänsterpartiet ta bort infoplikten för de som har hiv?
Citera
2011-06-14, 00:21
  #59
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sang-real
Flashbacks huvudregel. "alla brottslingar är invandrare tills motsatsen är bevisad"

HAHA, jävlar. Blev dagens garv där!

Ont. Jävla sliddjur.
Citera
2011-06-14, 00:23
  #60
Medlem
roggeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Glöm inte flashbacks biregel:
"Alla invandrare är brottslingar till motsatsen är bevisad".
Haha, blir nästan signatur det där. Avstår normalt från smileys, men här har du:
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback