2011-06-18, 20:55
Medlem
gurkkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrortsola
Brunt brukar väl ändå vara ett uttryck för rökheroin?

I norrort brukar brunt oftast betyda hasch iaf
Citera
2011-06-18, 23:02
Medlem
kattfarsans avatar
Citat:

Nä, brunt är ett vedertaget uttryck för just hasch.
Citera
2011-06-18, 23:58
Medlem
Händer inte mkt i denna tråd nu.

Ac hur länge har han bott i berga?

Mz tillhörde han 15.7 eller är det bara snack.

Hg är han med?

Ab vad tycker han om detta tro?

Pope är han ute?

Hg är han bättre?

Varför kallas snubben lambi?
Senast redigerad av audirille 2011-06-19 kl. 00:03.
Citera
2011-06-19, 00:04
Medlem
Någon som har en bild på WP? Jag är nyfiken på vem det kan vara och hur han ser ut.
Citera
2011-06-19, 00:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av audirille

Hg är han med?

Vare sig MZ eller HG var/är förknippade med 15.7 som medlemmar.

Noterade även att Pitbulls nämdes tidigare men dom har inget med det här att göra.
Senast redigerad av norrortsola 2011-06-19 kl. 00:39.
Citera
2011-06-19, 00:40
Medlem
Selassies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av audirille
Händer inte mkt i denna tråd nu.

Ac hur länge har han bott i berga?

Hg är han med?

Ab vad tycker han om detta tro?

Pope är han ute?

Hg är han bättre?

Varför kallas snubben lambi?

Många frågor och färre svar tyvärr.

Osäker hur länge AC bott här, men minst några år.

Det är bekräftat att dom skjutna hänger med Lambi, och enligt flertalet personer hänger dom med AC. Alltså mer eller mindre inblandade men osäker om dom är med i själva grupperingen.

WP är ute, kulan kvar i axeln som lite extra streetcred.

HG är vid medvetande, läget är inte akut så han kommer överleva, han och WP har blivit förhörda, vet inte hur han mår annars.

R*bin Fr*derberg kallas enligt nån snubbe ett femtiotal sidor tidigare så för att han har lockigt hår. Personligen tror jag mer på att det beror på att han har en IQ jämställd fåret på förpackningen.

Det har gått en vecka och vad har polisen att gå på? Två svartklädda män, en moped, ett eventuellt spår med en vattenscooter. Tror GM kommer klara sig, mest pga polisens ineffektivitet då dom hellre haffar ungdomar som delar en gås eller femtonåringar med trimmade moppar.
Citera
2011-06-19, 00:53
Bannlyst
Jag personligen tror att allting kommer att uppdagas, kanske inte av den effektiva Roslagspolisen som antagligen har agats av Rikskrim, men av olika inblandade.

En portion Tålamod och en portion Disciplin är receptet och sedan är man snart i mål.
Citera
2011-06-19, 02:16
Medlem
Ohmytoes avatar
Citat:
Jag personligen tror att allting kommer att uppdagas, kanske inte av den effektiva Roslagspolisen som antagligen har agats av Rikskrim, men av olika inblandade.

En portion Tålamod och en portion Disciplin är receptet och sedan är man snart i mål.

förmodligen har du rätt, dock tror jag att de inblandade vet precis vad det handlar om och därför kommer de inte låta detta gå "obemärkt" förbi
Citera
2011-06-19, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av victuz
Ligger nog nånting i det ja, nån som kan svara på om det är vanligt att man använder mc-hjälm vid vattenscooter åkning.
Jag har aldrig sett någon köra vattenskoter med hjälm. Aldrig någonsin faktiskt. Ärligt, det vore en säkerhetsrisk att köra med hjälm då hjälmen har högre densitet än vatten. Vore ju som att ha ett sänke på skallen...

Om det nu är så att någon har iaktagigt någon med hjälm och vattenskoter strax efter mordet tycker jag det är högaktuellt.
Citera
2011-06-19, 05:30
Medlem
Citat:
Men är du sne eller? 99 ggr av 100 betyder brunt hasch. Fick intrycket efter ditt första inlägg i den här tråden att du kände till svängen, broschan.
Citera
2011-06-19, 08:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlasCan
Men är du sne eller? 99 ggr av 100 betyder brunt hasch. Fick intrycket efter ditt första inlägg i den här tråden att du kände till svängen, broschan.

"Ey len"

Har du någonsin hört talas om "en kabbe brunt"? Det har jag hört ett åtskilliga ggr. Även utanför Sveriges gränser, där jag har spenderat ett x antal år, kunde folk säga "the brown stuff".

Men eftersom det är en (för min del) ointressant diskussion och vi riskerar att gå åtskilliga sidor OT så cementerar vi det vedertagna faktum att "brunt" står för hasch. Så, alla nöjda och det var det.

Var någon här på eventet i centrum? Sades det något vettigt eller var det de sedvanliga flosklerna som slängdes ut till ivrigt nickande föräldrar som var där för att visa sitt stöd men själva är dom ganska lugna eftersom deras barn "skulle aaaaldrig bli inblandade i något".

Lite som "Dojan" som brukade starta på kvällen med en stor andel anslutna föräldrar men allt eftersom kvällen gick och den ena efter den andra hitta sina ungar skitpackade så brukade det vara samma klick eldsjälar som avrundade kvällen...
Citera
2011-06-19, 10:07
Medlem
outshines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkkungen
I norrort brukar brunt oftast betyda hasch iaf

Allting beror ju på individens referensram, du kan säkert hitta något slitet crack-kollektiv i Uganda där dom kallar rök-håårch för "brunt"....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in