2011-06-19, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Selassie
Många frågor och färre svar tyvärr.

Osäker hur länge AC bott här, men minst några år.

Det är bekräftat att dom skjutna hänger med Lambi, och enligt flertalet personer hänger dom med AC. Alltså mer eller mindre inblandade men osäker om dom är med i själva grupperingen.

WP är ute, kulan kvar i axeln som lite extra streetcred.

HG är vid medvetande, läget är inte akut så han kommer överleva, han och WP har blivit förhörda, vet inte hur han mår annars.

R*bin Fr*derberg kallas enligt nån snubbe ett femtiotal sidor tidigare så för att han har lockigt hår. Personligen tror jag mer på att det beror på att han har en IQ jämställd fåret på förpackningen.

Det har gått en vecka och vad har polisen att gå på? Två svartklädda män, en moped, ett eventuellt spår med en vattenscooter. Tror GM kommer klara sig, mest pga polisens ineffektivitet då dom hellre haffar ungdomar som delar en gås eller femtonåringar med trimmade moppar.

Varför skall polisen prioritera dessa slödder? Det är ju en ren och skär självsanering som har skett, och GM kommer med högsta sannolikhet att "straffas" på gatan för detta.

Det är bättre att jobba proaktivt med knattarna som delar en gås för att slippa få fler som dessa slödder som skjuter varandra.. Tycker polisens prioriteringar är fullständigt acceptabla!
Citera
2011-06-19, 11:47
Medlem
Sheriffen76s avatar
En död, misstänkt skjuten i Väsby trakten

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/mi...lm_6256276.svd

Hm, man undrar ju om det bara är en händelse.
Står ju inte ålder i artikeln.
Citera
2011-06-19, 11:51
Medlem
Fortis et libers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheriffen76
En död, misstänkt skjuten i Väsby trakten

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/mi...lm_6256276.svd

Hm, man undrar ju om det bara är en händelse.
Står ju inte ålder i artikeln.

I Märsta är det där.
Citera
2011-06-19, 12:06
Medlem
Sheriffen76s avatar
Man kan tydligen inte lite på Google
I vart fall undrar iaf jag om det är relaterat.

Det som jag finner konstigt är att mer info inte kommit fram även om några här har levererat mycket info om väldigt många olika personligheter.
Som många sagt är ju Åkersberga en relativt liten och lugn förort och jag antar att om man vill klättra på gäng stegen borde man ju prata om ett dåd som detta.
Antar att det bara är att vänta men vill ändå ge en eloge till några här för bra info.

Har aldrig stött problem när jag hälsat på men jag har och andra sidan aldrig hängt på dom lokala ställena som säljer dryckjom. Inte heller springer jag omkring i centrum men jag förundras iaf över buset som låter sig hållas. Polisen borde ju ha järnkoll på vilka dessa är och vad dom har för sig.
Citera
2011-06-19, 13:52
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av audirille
Händer inte mkt i denna tråd nu.
Varför kallas snubben lambi?

Måste ha något med toalettpapperet att göra. Mjuk och skön.
Citera
2011-06-19, 14:39
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Måste ha något med toalettpapperet att göra. Mjuk och skön.

Var inte han kompis med Alexandru och han kallades väl "Skitrännan".

Man kan förstås associera detta hur man vill.

Lambi kallades tydligen även för "Råttan". Kanske ett mer passande namn.
Citera
2011-06-19, 14:54
Medlem
Brinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av audirille
Varför kallas snubben lambi?

Hans hår är krulligt som ett lamm.
Citera
2011-06-19, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outshine
Allting beror ju på individens referensram, du kan säkert hitta något slitet crack-kollektiv i Uganda där dom kallar rök-håårch för "brunt"....

Jag tror det här är en generationsfråga... delvis.... och rent historiskt sett så är det hash (och ibland opium) som går under teckningen "brunt" men numera kallar en del i den yngre generationen rök-heroin för "brunt"..
Citera
2011-06-19, 15:35
Medlem
Bara så ni alla vet, det var inte jag eller min polare som sköt i åkersberga, har sett att det
är mycket snack om dom två offren från hägernäs bosatta i vallentuna.
ja snuten plocka in oss men den där lambi också den råttan som sket på sig
inne i arresten så fort han såg min poloare. och du martinandersson vem gav dig rätten att
lägga upp dombeslut och skriva att vi förtjäna det?
Senast redigerad av shohej 2011-06-19 kl. 15:47.
Citera
2011-06-19, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinandersson
Då gick det tillslut här har ni hela Domen ifrån skottlossningen i hägernäs

http://www.viewdocsonline.com/document/y3ly04

Nu ser ni att det inte va några änglar eller folk med gott hjärta och liknande dom fick helt enket vad dom förtjänade. Två utav dessa två killar som vart beskjutna vid den här skjutningen har blivit inhämtade för förhör angående mordet i åkersberga. Dom är hemmahörande i vallentuna. Vet dock inte om det gav något eller ej men återkommer med info om det senare

?????
Senast redigerad av shohej 2011-06-19 kl. 15:47.
Citera
2011-06-19, 15:47
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shohej
Bara så ni alla vet, det var varken jag eller min polare som sköt i åkersberga, har sett att det
är mycket snack om dom två offren från hägernäs bosatta i vallentuna höger och vänster.
ja insats styrkan plocka in oss men den där lambi också den råttan som sket på sig
inne i arresten så fort han såg min poloare. och du martinandersson vem gav dig rätten att
lägga upp dombeslut och skriva att vi förtjäna det? din jävla pajas. sluta skriv våra namn, tackohej

Välkommen till Flashback!

Tack för information.

Allt eftersom tråden fortlöper så dyker det upp olika teorier, detta var en som det faktiskt fanns lite bäring i då man kan tänka sig att det finns motiv.

Men, det börjar ärligt kännas som ett långsökt spår.

Det här som nämnts om Pitbulls, stämmer det?

Angående Lambi så känns faktiskt han intressant just nu, även om han inte själv är direkt inblandad så funderar man över om han är indirekt inblandad.
Citera
2011-06-19, 15:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shohej
Och vem fan är du för att kunna säga att vi förtjäna det din pajas?

Därför ett skjutvapen användes för att döda helt utan hänsyn till andra människors liv och hälsa, det hade hittats kulor som gått in i mcdonaldsrestaurangen, som tur var träffades ingen utomstående och helt oskyldig....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in