2015-07-04, 14:48
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Mästerligt att komma på att göra Ring en främling på en av de upprörda läsarna av Kalla-artikeln.
Sån sjukt skön twist på det! Speciellt när de får idén att leka reporter och ha Mathie på tråden för att be om ursäkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Dom sa ju att dom inte lyckats fått tag i honom väl? Har för mig de sa det i slutet.
Ja det sa dem ja. Hoppas de får tag i honom till nästa avsnitt.

På tal om inget, har Mathie ett jobb nowadays? Har ett vagt minne om att han sagt något om det.
Citera
2015-07-04, 22:21
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Dom sa ju att dom inte lyckats fått tag i honom väl? Har för mig de sa det i slutet.

Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Ja det sa dem ja. Hoppas de får tag i honom till nästa avsnitt.

Låter fabricerat. Trodde dom skulle ringa honom live i podden och ställa honom mot väggen?
Citera
2015-07-04, 22:30
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Låter fabricerat. Trodde dom skulle ringa honom live i podden och ställa honom mot väggen?
De kan ha klippt bort den misslyckade ringningen. Vidare kan det bero på att de spelar in på söndagskvällar (om jag inte har helt fel). Betvivlar starkt på att de skulle ljuga om en sådan sak...
Senast redigerad av Run3 2015-07-04 kl. 22:35.
Citera
2015-07-04, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Faktiskt! Skrattade gott åt just den biten - kändes faktist som hela avsnittet var ovanligt bra också. Det enda jag tyckte var onödigt var att Mathie kallade henne "pulla" och "knulla" mot slutet, men det kan säkert bero på att min egen mor heter ulla. Hon verkade dock riktigt skön och jag hade gärna hört mer från henne. Om de ringde upp och berättade vilka de egentligen var tror jag (efter det lilla vi hört från henne) att hon hade sagt till dem att det var lite ofint, men sen varit helt med på att tjöta igen i framtiden.

EDIT: Vet vi om någon av böysen hänger på FB?
När Ulla frågade om det var ett skämt så sa ju Mathie att det i alla fall var han som skrivit det om Kalla. Och det var ju det relevanta att hon fick snacka med honom. Väldigt lite trollning, jag brukar annars inte psykiskt klara av rena busringningar, men denna var skön bortsett avslutningen då. Ulla borde vara med på ett hörn igen ja. Kör en dagens scenario starring Ulla eller varför inte snacka lite skit om ditten och datten. Kul med generationsgränser.

Går du tillbaka ett par, tre sidor så ser du att Wookie tog upp namnet på deras gamla jobb och alla negativa omdömen från deras kunder, precis efter jag länkat till en gammal FB-tråd om Anovo.

Ofta mer, och garanterat mer uttömmande, respons här jämfört med Facebook-sidan. Så det är väl beyond uppenbart att grabbarna måste titta in här då och då.
Senast redigerad av narcissist_ 2015-07-04 kl. 22:49.
Citera
2015-07-05, 20:25
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narcissist_
Ulla borde vara med på ett hörn igen ja. Kör en dagens scenario starring Ulla eller varför inte snacka lite skit om ditten och datten. Kul med generationsgränser.
Jo, håller med. Det hade varit roligt om det blev ett relativt regelbundet inslag att snacka med Ulla om något aktuellt ämne. Det hade nog varit roligt också om hon inte var helt med på det, utan att TFK bara spontanringer henne och frågar lite frågor så får Ulla höfta fram lite svar.
Citera
2015-07-06, 14:04
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Jo, håller med. Det hade varit roligt om det blev ett relativt regelbundet inslag att snacka med Ulla om något aktuellt ämne. Det hade nog varit roligt också om hon inte var helt med på det, utan att TFK bara spontanringer henne och frågar lite frågor så får Ulla höfta fram lite svar.

De borde ju kunna ha lite koll på vilka andra små artiklar hon "rasar" över om hon nu kommenterar via sin Facebook (det gjorde hon väl?). Jag har noterat på många receptsidor på basrecept som pannkakor och kladdkakor att det finns typ fyrtio olika kärringar som känns precis som Ulla som känner sig manade att berätta att det här receptet var en ren katastrof och att vem som helst fattar väl att man måste ha två ägg till och högre värme osv. Ett fåtal Ullor är supernöjda istället och kan inte låta bli att slänga upp ett litet "Det här blev gott!" eller "Det här ska jag göra fler gånger!". Vore rena drömmen att hitta en sån kommentar från Ulla och prata skit om bakning och att allt var bättre förr.
Citera
2015-07-06, 19:17
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
De borde ju kunna ha lite koll på vilka andra små artiklar hon "rasar" över om hon nu kommenterar via sin Facebook (det gjorde hon väl?). Jag har noterat på många receptsidor på basrecept som pannkakor och kladdkakor att det finns typ fyrtio olika kärringar som känns precis som Ulla som känner sig manade att berätta att det här receptet var en ren katastrof och att vem som helst fattar väl att man måste ha två ägg till och högre värme osv. Ett fåtal Ullor är supernöjda istället och kan inte låta bli att slänga upp ett litet "Det här blev gott!" eller "Det här ska jag göra fler gånger!". Vore rena drömmen att hitta en sån kommentar från Ulla och prata skit om bakning och att allt var bättre förr.
Hahahaha, skitbra idé! Mejla in den och se om de nappar! Vore kul om de ber kärringen om en utläggning och motivering till hennes diss. Eller om de låtsas vara skribenten bakom receptet och vill bemöta kärringens kritik.
Citera
2015-07-06, 23:17
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Hahahaha, skitbra idé! Mejla in den och se om de nappar! Vore kul om de ber kärringen om en utläggning och motivering till hennes diss. Eller om de låtsas vara skribenten bakom receptet och vill bemöta kärringens kritik.

Jag vågar fan inte maila dem igen, det var jag som mailade om den konstiga stämningen i tv-soffan och hur välformulerat det än var fick grabbarna det ju att låta som att jag var analfabet
Citera
2015-07-07, 09:55
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Jag vågar fan inte maila dem igen, det var jag som mailade om den konstiga stämningen i tv-soffan och hur välformulerat det än var fick grabbarna det ju att låta som att jag var analfabet

Jag skickade in det, och jag tog inte åt mig äran. Sa att jag såg det på Flashback och att det var en rolig idé.
Citera
2015-07-07, 10:04
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Jag skickade in det, och jag tog inte åt mig äran. Sa att jag såg det på Flashback och att det var en rolig idé.

Haha, det var nobelt av dig hjärtat! Tack!

Men en dag ska jag göra revansch med nåt riktigt kort och effektivt, eftersom de tog upp mitt mail ett par avsnitt senare igen och pissade på hur långt och svårläst det var. Höll mig sömnlös i veckor, det där.

Förresten, i början av podden hände det att folk ringde in live för att tjöta lite bara, den möjligheten finns inte alls nu längre va?
Citera
2015-07-07, 21:32
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Haha, det var nobelt av dig hjärtat! Tack!

Men en dag ska jag göra revansch med nåt riktigt kort och effektivt, eftersom de tog upp mitt mail ett par avsnitt senare igen och pissade på hur långt och svårläst det var. Höll mig sömnlös i veckor, det där.

Förresten, i början av podden hände det att folk ringde in live för att tjöta lite bara, den möjligheten finns inte alls nu längre va?
Det de gjorde då var att posta på bl.a. Facebook att de höll på att spela in ink. deras telefonnummer. Ingen aning om varför de inte gör det längre. Skicka in ett mejl och föreslå en comeback!
Citera
2015-07-09, 08:56
Medlem
Busstations avatar
Någon som listat ut vilket twitterkonto det handlar om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in