Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-06-10, 21:40
  #1
Medlem
Nu är det så att jag varit på G med en tjej i flera månader men dock bara genom tele och nätet.
Vi träffades en gång för flera år sen men blev endast bekanta och så var det med det.
Jag tog sedan upp kontakten med henne igen via nätet för ett par månader sen och så slog det lite gnistor
för en vecka sedan åkte jag till hennes stad och träffade henne men sov hos en vän som jag kände där då jag inte kunde sova hos henne pga andra anledningar.
Men vi träffades och hade skoj och trivdes bra med varandra..Jag har känslor för henne och hon för mig men hon känner inte lika starkt och det gör att det känns jobbigt för henne då hon gärna vill känna som jag gör.
Vi tar nu en "pause" ifrån varandra för att hon ska få tänka på vad hon egentligen vill..
Är det något mer jag borde göra nu?
Det är inte ofta jag känner så starkt för någon men jag antar att vi kanske gått för snabbt framåt och hon blir "skrämd" av detta?
Jag uppskattar seriösa svar då jag gärna vill satsa på denna bruden.
Citera
2011-06-10, 21:48
  #2
Medlem
-Orko-s avatar
Se till att inte vara den som tar initiativet till nästa träff, vill hon ha paus så ska ni ha paus.
Citera
2011-06-10, 21:52
  #3
Medlem
Tips angående tjejer.

Desto mer du går fram, desto mer backar hon.

Desto mindre du bryr dig om henne, desto mer intresserad blir hon.
Citera
2011-06-10, 21:56
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-
Se till att inte vara den som tar initiativet till nästa träff, vill hon ha paus så ska ni ha paus.

ELLER. Så kan ni umgås på det sätt att ni bara gör roliga saker som att gå på bio, fika, ta en promenad och bara snacka, så att hon kan se och uppleva hur du är samt hur det att umgås med dig irl. På detta sätt så kan hon göra en mer rättvis och mer exakt bedömning om hon vill bli tillsammans med dig.

Det finns ingen metod som är rätt eller fel, du får helt enkelt tänka igenom förslagen du får och avgöra vilket du tror blir bäst för er.

Lycka till grabben!
Citera
2011-06-10, 22:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingFlow
ELLER. Så kan ni umgås på det sätt att ni bara gör roliga saker som att gå på bio, fika, ta en promenad och bara snacka, så att hon kan se och uppleva hur du är samt hur det att umgås med dig irl. På detta sätt så kan hon göra en mer rättvis och mer exakt bedömning om hon vill bli tillsammans med dig.

Det finns ingen metod som är rätt eller fel, du får helt enkelt tänka igenom förslagen du får och avgöra vilket du tror blir bäst för er.

Lycka till grabben!


Tack så mkt!
Men jag har redan gjort liknande saker så hon vet hur jag är irl.
Citera
2011-06-10, 22:03
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Orko-
Se till att inte vara den som tar initiativet till nästa träff, vill hon ha paus så ska ni ha paus.

Det har jag också funderat på men pausandet var faktiskt min idé då hon är helt förvirrad och inte vet vad hon vill så jag gav henne space och tid...
Citera
2011-06-11, 00:53
  #7
Medlem
EiervonSatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2finez
Nu är det så att jag varit på G med en tjej i flera månader men dock bara genom tele och nätet.
Vi träffades en gång för flera år sen men blev endast bekanta och så var det med det.
Jag tog sedan upp kontakten med henne igen via nätet för ett par månader sen och så slog det lite gnistor
för en vecka sedan åkte jag till hennes stad och träffade henne men sov hos en vän som jag kände där då jag inte kunde sova hos henne pga andra anledningar.
Men vi träffades och hade skoj och trivdes bra med varandra..Jag har känslor för henne och hon för mig men hon känner inte lika starkt och det gör att det känns jobbigt för henne då hon gärna vill känna som jag gör.
Vi tar nu en "pause" ifrån varandra för att hon ska få tänka på vad hon egentligen vill..
Är det något mer jag borde göra nu?
Det är inte ofta jag känner så starkt för någon men jag antar att vi kanske gått för snabbt framåt och hon blir "skrämd" av detta?
Jag uppskattar seriösa svar då jag gärna vill satsa på denna bruden.


Om jag var du skulle jag ringa till henne och säga exakt vad jag ville och att det känns så jävla bra med henne. Det är liksom inte fult eller dumt att gilla nån, det är strongt att berätta hur du vill ha det. Var inte rädd för det, då ångrar du dig sen.
Citera
2011-06-11, 10:18
  #8
Medlem
fjungen33s avatar
"Men hon känner inte lika starkt och det gör att det känns jobbigt för henne då hon gärna vill känna som jag gör" Tycker hon sakt kanska tydligt vad hon vill med dessa ord, tycker om dig med men bara som vän

"Vi tar nu en "pause" ifrån varandra för att hon ska få tänka på vad hon egentligen vill"
ja du. Lika bra att lägga ner när dessa ord sakts .
__________________
Senast redigerad av fjungen33 2011-06-11 kl. 10:22.
Citera
2011-06-11, 11:14
  #9
Medlem
TheBITs avatar
Behöver hon lite space så ge henne lite space.

Däremot så är en "paus" ett jävligt laddat ord att använda när man inte är tillsammans och inte ens bor på samma ställe.
Citera
2011-06-11, 11:53
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EiervonSatan
Om jag var du skulle jag ringa till henne och säga exakt vad jag ville och att det känns så jävla bra med henne. Det är liksom inte fult eller dumt att gilla nån, det är strongt att berätta hur du vill ha det. Var inte rädd för det, då ångrar du dig sen.


Hon vet redan vad jag vill och hur jag känner
Citera
2011-06-11, 12:02
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBIT
Behöver hon lite space så ge henne lite space.

Däremot så är en "paus" ett jävligt laddat ord att använda när man inte är tillsammans och inte ens bor på samma ställe.


Jo jag kanske valde fel ord..Men med paus menar jag att vi inte har någon kontakt över huvudtaget..
Citera
2011-06-11, 14:18
  #12
Medlem
okok1s avatar
Antingen vill man vara med någon eller så vill man det inte, så jävla svårt är det inte. Om någon gillade mig sådär "lite" (om man nu kan göra det?) så skulle jag vara jävligt tveksam till något seriöst.

Men det kanske är bara jag..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback