Citat:
Ursprungligen postat av
Cognitive Dissident
Det skrevs definitivt färre trolltrådar/trollinlägg för 10-12 år sen. I alla fall om man räknar i faktiska siffror, hur det blir om man ser det procentuellt är en annan sak.
Jag är inte så säker på att man kan jämföra procenten då jag ser tydliga tecken på att det finns betydligt fler användare med fler än ett konto än det var innan.
Jag antar att det är tillåtet med multipla konton för att det ska se ut som att det är fler medlemmar och därmed ge mer inkomster genom reklam.
Citat:
För 10-12 år sen var det typ några tusen aktiva användare på forumet.. idag är det typ tio gånger så många som besöker forumet just nu (lunchtid på en sommarvardag). Klart som fan det var färre trolltrådar.
Det är lätt att misstänka att en del användare skaffar flera trollkonton enbart för att provocera, något jag märkt en stor ökning på bl.a relationsdelen, konspirationsdelen och t.o.m husdjursdelen där många troll skriver vad dom gjort med djur enbart för att provocera fanatiska djurälskare.
Citat:
Sen tror jag (högst ovetenskapligt) att ett större antal trollinlägg påverkar/syns mer även om andelen trollinlägg är lika stort som när forumet var mindre.
Det tror jag tyvärr inte då dom eventuella trollen för ett decennium skrev välskrivna och ganska litterära inlägg i motsats till dagens trollande som ofta är så uppenbart fejkade så att dom är lätta att upptäcka och jag förstår inte varför man lägger ner tid på att skriva rent trams.
Men många med mig har uppmärksammat Flashbacks försämring både när det gäller trollinlägg och att Flashbacks inlägg innehåller mindre substans och så gott som alla delforum innehåller fler och fler inlägg om "babbar" och "skäggbarn" trots att trådens ämne är ett helt annat.