2016-06-08, 00:47
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Admiral.Byrd
Det är helt ok för troll att kalla andra för troll så länge ursprungliga trollet är kompis med mod. För oss andra ger det varning så du bör vara försiktig på flashback så länge som du är ny och inte är ett etablerat troll/smurfkonto till en mod.
Det här är ren och skär lögn. Det är förutom i synnerliga extremfall OnT att bara kalla någon för troll.

Det är okej om man kan motivera det så att det hänger ihop med trådens topic men att bara skriva typ "LOL, du är ju ett jävla troll" är mer eller mindre aldrig OnT.

Du får så klart tro att vi sysslar med nån form av svåger/kompispolitik här men det är inte sant bara för att du tror det.
Citera
2016-06-17, 19:03
Medlem
Shalashaskas avatar
Det som slår mig med när det gäller troll-epitetet är att det verkar råda en begreppsförvirring rörande vad det egentligen betecknar.
Citera
2016-06-21, 02:52
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Såvitt jag vet skrevs det betydligt färre trolltrådar för 10-12 år sedan och på den tiden höll Flashback en betydligt högre kvalitet på inläggen.
Dom gamla inläggen var roliga, ironiska och sarkastiska på ett helt annat sätt än dom som skrivs nu.

Dagens inlägg i relationsdelen består till stor del av uppenbara och tråkiga trolltrådar och svordomar och könsord.

Det var bättre förr när skribenterna verkligen ansträngde sig för att skriva vettiga inlägg.
Citera
2016-06-21, 12:25
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timothy.McVeigh
Såvitt jag vet skrevs det betydligt färre trolltrådar för 10-12 år sedan och på den tiden höll Flashback en betydligt högre kvalitet på inläggen.
Dom gamla inläggen var roliga, ironiska och sarkastiska på ett helt annat sätt än dom som skrivs nu.

Dagens inlägg i relationsdelen består till stor del av uppenbara och tråkiga trolltrådar och svordomar och könsord.

Det var bättre förr när skribenterna verkligen ansträngde sig för att skriva vettiga inlägg.

Det skrevs definitivt färre trolltrådar/trollinlägg för 10-12 år sen. I alla fall om man räknar i faktiska siffror, hur det blir om man ser det procentuellt är en annan sak.
För 10-12 år sen var det typ några tusen aktiva användare på forumet.. idag är det typ tio gånger så många som besöker forumet just nu (lunchtid på en sommarvardag). Klart som fan det var färre trolltrådar.

Sen tror jag (högst ovetenskapligt) att ett större antal trollinlägg påverkar/syns mer även om andelen trollinlägg är lika stort som när forumet var mindre.
Citera
2016-06-21, 15:49
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Att bara skriva "troll" är inte tillåtet och kan ge tillsägelse.
Däremot är trollanklagelser eller ifrågasättande tillåtet om man underbygger anklagelsen.

Den sammanfattningen bör räcka långt.
Citera
2016-06-22, 00:15
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Det skrevs definitivt färre trolltrådar/trollinlägg för 10-12 år sen. I alla fall om man räknar i faktiska siffror, hur det blir om man ser det procentuellt är en annan sak.
Jag är inte så säker på att man kan jämföra procenten då jag ser tydliga tecken på att det finns betydligt fler användare med fler än ett konto än det var innan.
Jag antar att det är tillåtet med multipla konton för att det ska se ut som att det är fler medlemmar och därmed ge mer inkomster genom reklam.
Citat:
För 10-12 år sen var det typ några tusen aktiva användare på forumet.. idag är det typ tio gånger så många som besöker forumet just nu (lunchtid på en sommarvardag). Klart som fan det var färre trolltrådar.
Det är lätt att misstänka att en del användare skaffar flera trollkonton enbart för att provocera, något jag märkt en stor ökning på bl.a relationsdelen, konspirationsdelen och t.o.m husdjursdelen där många troll skriver vad dom gjort med djur enbart för att provocera fanatiska djurälskare.

Citat:
Sen tror jag (högst ovetenskapligt) att ett större antal trollinlägg påverkar/syns mer även om andelen trollinlägg är lika stort som när forumet var mindre.
Det tror jag tyvärr inte då dom eventuella trollen för ett decennium skrev välskrivna och ganska litterära inlägg i motsats till dagens trollande som ofta är så uppenbart fejkade så att dom är lätta att upptäcka och jag förstår inte varför man lägger ner tid på att skriva rent trams.

Men många med mig har uppmärksammat Flashbacks försämring både när det gäller trollinlägg och att Flashbacks inlägg innehåller mindre substans och så gott som alla delforum innehåller fler och fler inlägg om "babbar" och "skäggbarn" trots att trådens ämne är ett helt annat.
Citera
2019-01-23, 15:05
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Befriaren
Det har kommit fram en extremt tråkig trend på senare tid på flashback, nämligen att trollförklara trådar....Däremot tycker jag det är förjävligt när trådar som är "sanna" eller åtminstone väldigt trovärdiga anklagas för att vara trolltrådar.

...text..Vart är logiken?

Vi som är mediatränade och behärskar en skrivteknink som platsar i ex.vis kvällstidningar, blir väldigt ofta anklagade för att vara troll här på Flashback. Det är den svenska avundsjukan som slår till som vanligt. Vi som blir anklagade för trolleri sticker ut från mängden med våra intressanta och ironiska betraktelser. Vi har gåvan som krävs för att behålla läsaren koncentrerad och informerad.

Det är ytterst sällan jag svarar medelmåttiga och kvalitetslösa idioter som anklagar mig för att trolla. Dom är inte värda skiten under mina skor, ens en gång !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in