Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-11-15, 01:10
Medlem
Befriarens avatar
Det har kommit fram en extremt tråkig trend på senare tid på flashback, nämligen att trollförklara trådar utan några som helst belägg. Tycker nästan detta är värre än de alltmer bisarra trådar som ofta anklagas för att vara trolltrådar. En tråd som är trollmisstänkt är bara att ignorera, det är inga problem. Däremot tycker jag det är förjävligt när trådar som är "sanna" eller åtminstone väldigt trovärdiga anklagas för att vara trolltrådar. En trolltråd drabbar ju egentligen ingen om den ignoreras, kommentarerna är ju oändligt mycket värre på det sättet.

Så moderatorer, vad tar ni för åtgärder mot dessa typer av posts? Enligt mig är de mycket värre en tvivelaktig trådar, av skälen listade ovan.

För lite diskussionsunderlag: Hur tänker ni som gör dessa kommentarer, vart är logiken?
Citera
2010-11-15, 01:17
Medlem
Drumsticks avatar
Jag har inget svar direkt på din fråga men en väldigt relaterad sak jag tänker på är hur fan tänker dom som gör trolltrådar?

Jag personligen hade aldrig klarat av att göra en tråd om något, få massor av folk som vill veta mer eller ha bevis etc och sedan idiotförklarar man sig själv genom att skita i tråden sen? Vad fan tänker folk med när dom förstör?
Citera
2010-11-15, 01:19
Medlem
Befriarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drumstick
Jag har inget svar direkt på din fråga men en väldigt relaterad sak jag tänker på är hur fan tänker dom som gör trolltrådar?

Jag personligen hade aldrig klarat av att göra en tråd om något, få massor av folk som vill veta mer eller ha bevis etc och sedan idiotförklarar man sig själv genom att skita i tråden sen? Vad fan tänker folk med när dom förstör?

Har antagligen med något slags bekräftelsebehov att göra. Den enda logiska orsaken jag kan komma att tänka på.
Citera
2010-11-15, 01:32
Medlem
NicJays avatar
finns ( som vanligt ) en stor tråd om det här:
https://www.flashback.org/t855833

sen kan man ju titta här om man känner för det:
https://www.flashback.org/t1262329
Citera
2010-11-15, 01:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Befriaren
Har antagligen med något slags bekräftelsebehov att göra. Den enda logiska orsaken jag kan komma att tänka på.

Eller så vill dom driva med folk, göra dom arga och upprörda, få dom att skratta osv.

Varför stör du dig så mycket? Läs det och gå sedan vidare, svårt?
Citera
2010-11-15, 01:35
Medlem
Dalailamas avatar
Själv så stör jag mig helt galet mycket på folk reggade 2010 som startar trådar utan att söka först.
Dessa är i mina ögon de verkliga trollen.
Citera
2010-11-15, 01:39
Medlem
Befriarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Själv så stör jag mig helt galet mycket på folk reggade 2010 som startar trådar utan att söka först.
Dessa är i mina ögon de verkliga trollen.

sökte, men hittade inget. Den ena av trådarna ovan hade jag inte tillgång till, laidback kanske? Och den andra tyckte jag verkade handla om trådstartarna själva, eller?
Citera
2010-11-15, 02:11
Medlem
Dalailamas avatar
Citat:
sökte, men hittade inget. Den ena av trådarna ovan hade jag inte tillgång till, laidback kanske? Och den andra tyckte jag verkade handla om trådstartarna själva, eller?

Snabbguide till Flashbacks sökfunktion
Citera
2010-11-15, 02:29
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Det är OT att bara skriva en oneliner om att ts trollar och om en moderator ser det så raderar han det. Därför ska man rapportera sådana inlägg.
Citera
2010-11-15, 02:40
Bannlyst
Citat:
Det har kommit fram en extremt tråkig trend på senare tid på flashback, nämligen att trollförklara trådar utan några som helst belägg.

Vad menar du? Det har alltid varit såhär.

Sen som alla andra har nämnt så finns det massvis med trådar som berör ämnet!
Citera
2010-11-15, 03:04
Medlem
NotAGirlCalledBrians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ponni
Vad menar du? Det har alltid varit såhär.
Nu har jag iofs bara vart här regelbundet sedan förra året men i den här klassiska tråden: https://www.flashback.org/t4166 så är det ju ingen som trollanklagar ts vad jag kan minnas (var ett tag sedan jag läste den). Så det har nog inte vart såhär alltid, men länge.
Citera
2010-11-15, 05:26
Medlem
moderatswings avatar
Att bara skriva "troll" är inte tillåtet och kan ge tillsägelse.
Däremot är trollanklagelser eller ifrågasättande tillåtet om man underbygger anklagelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in