I sann TS anda så ser jag till att kick starta denna tråd.
Det kommer inte vara så mycket citat i den här texten, utan mer saker som jag känner mig snuvad på och hade gjort annorlunda om jag hade fått börja om ifrån början.
"Du är vad du äter"
Är så mycket mer än något man bara säger inom diet branschen.
Mat är viktigt för att du ska må bra och ha energi till att göra saker. Så om du äter saker som snabbpasta eller snabbmat för att "det blir enklare så" så ger du inte kroppen sånt den behöver. Därmed "nedgraderar" du dig själv. Ät bra och du kommer må bra.
Börja inte röka!
Inte utav den anledningen att det ska vara beroende framkallande och är svårt att sluta. Utan av den anledningen att det inte finns något positivt med att röka. Rökning stimulerar dig på samma sätt som en god måltid eller riktigt bra sex. Dessa är två utav människornas naturliga drivkrafter. Vilket betyder att du dämpar 2 saker som gör att du pushar dig själv framåt.
http://www.youtube.com/watch?v=0TL2Vh7goJc Ifrån BBC's avsnitt "We love cigarrettes". Är du rökare så tanka och se!
Ge inte upp!
Tanken på att ha gett upp för tidigt eller inte kämpat tillräckligt hårt är så mycket värre än att ha försökt och misslyckats.
"Stay in school"
Ge inte upp för tidigt här heller, du kan om du väljer rätt bygga dig en framtid inom något du tycker om att göra. Vet du inte vad du vill göra så se till att göra något bara, då har du alltid något att falla tillbaks på.
Failar du här så kommer du få nöja dig med att vara väldigt nära jordens "bottenskrap" och få kämpa för att hitta anställning eller kämpa för att hålla dig kvar på ett jobb som du inte tycker om. Det är ingen framtid att se fram emot. Om du inte hittar något som du finner roligt att göra såklart, men väldigt få känner sig hemma i denna kategori.
Läs så mycket Matematik du kan och orkar!
Något som jag har förstått om matte är att du får ett helt annat synsätt på världen. Du lär dig hur du ska lösa problem så snabbt och effektivt som möjligt, igenom att dela upp ett problem i små bitar och lösa den biten som är den största faktorn i helheten utav problemet. Vilket är en bra egenskap att ha i dagens läge. Matematik kan tillämpas överallt och är du inte påläst så kommer det här vara en djungel att ge sig in i vid ett senare tillfälle när du äntligen förstått att det här är något man bör satsa på.