2011-06-22, 21:59
Medlem
PureMadnezzs avatar
Hittade ett gammalt nummer av Slitz där det finns med en artikel om ryska fängelsetatueringar, tänkte att jag kunde skriva vad några av tatueringarna där betyder:

*Droppande dolk; Fången är en mördare, ju fler droppar desto farligare.

*Segelbåt; Fången vill rymma från fängelset.

*Svastika; Fången är motståndare till det ryska maktväsendet.

*"Väck ej" på ögonlocken; Mycket farlig fånge som bör lämnas ifred.

*Krucifix på bröstet; Fängelseledare.

*Ögon i ljumskarna; Sexslav.

*Svart hand; Ogiltigförklarar alla andra tatueringar.

*Stjärnor på knäna; Fången underkastar sig inte någon auktoritet.

*Kyrkkupoler; En kupol för varje år i fängelse.

Ganska intressant imo. I ryska fängelser är tatueringskulturen stenhård, försök stå över den och du blir avrättad.
Citera
2011-06-28, 02:12
Medlem
temp0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ringbarn
Svalan står för säkerhet till sjöss, om man hade en svala tatuerat på bröstet så betydde det att du aldrig skulle sjunka längre än dit svalan var. Alltså att man skulle överleva. Förstår därför inte hottentotter som gaddar dom på huvet
Vad jag vet så symboliserar svalan 3 saker i allmänhetens ögon, iaf från motivets ursprung.
1. Sjömänn skaffade 1 svala för var 5000:e sjömil de hade seglat.
2. När man såg svalor visste man att man var nära land och de ansågs då som en tursymbol.
3. Nån gammal historia om en båt som hette "The Swallow" som hade ett myteri och de 7 sjömän som mytinerade gjorde alla en svala på bröstet för att kunna identifiera varandra.

Min fråga är dock vad betyder en död svala?
Citera
2011-07-11, 01:55
Bannlyst
detta motiv betyder tillfällig brist på självrespekt.
Citera
2011-07-12, 14:54
Medlem
Svart triangel sattes på s k asociala fångar som zigenare i koncentrationslägren. Hur stora symbolerna var och var de satt vet jag inte. Innan jag fick reda på detta så funderade jag lite på en sådan. Snygg enkel symbol helt enkelt. Gillar inte texter. Blir för mycket.
Jag menar: fånga dagen eller Veni vidi vici..Heellooo.
Citera
2011-07-17, 20:27
Medlem
Såg en kille på stranden idag som hade Tengil märket på bröstet. Betyder det något speciellt?
Citera
2011-07-17, 21:28
Medlem
Ballzfritzls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I22
Såg en kille på stranden idag som hade Tengil märket på bröstet. Betyder det något speciellt?

Stort fan av Bröderna Lejonhjärta?
Citera
2011-07-19, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cardinalen
http://static.zoovy.com/img/depclar/...122007_061.jpg

Ot:
Dum fråga kanske men vad beyder "love thy neighbour" ?

OnT:
två händer som håller ett radband eller vad det nu kallas, har den nån betydelse?
Citera
2011-07-20, 22:43
Medlem
Såg någon "thug life liknande" snubbe, lite äldre med en, vad som såg ut att likna en ödla, den satt uppe på underarmen??? wtf?
Citera
2011-07-21, 23:36
Medlem
TheBoots avatar
Betyder en elakt grinande döskalle med cigarett, getskägg och en amerikanska flaggan-bandana på bröstkorgen något?
Citera
2011-08-05, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banhxeo
någon som vet om det har någon betydelse om en koi fish "simmar" ner eller simmar upp, att fisken då ser ut som på 1 eller 2?

1.
http://2.bp.blogspot.com/_tLsyi8nme4...ish+Tattoo.jpg

2.
http://fc01.deviantart.net/fs33/f/20...y_UVSoaked.png

Det sägs att när en koifish kommer upp för vattenfallet de "klättrar"/"simmar" upp för så förvandlas de till en drake. Jag själv tänkte tatuera en koifish/drake mitt i den förvandligen. Mestadels för att det snyggt men också för att det, såklart, står för förvandling. Den andra bilden du länkade ser inte ut som att fisken simmer neråt utan snarare att den är i "plant" vatten, alltså att den Varken simmar ner för något eller upp för något.
Citera
2011-08-17, 10:07
Medlem
ADEBiSi1s avatar
http://catzy.com/Sandra/Old_School_T...calico1225.jpg

Jag är lite nyfiken på vad tatueringen med katten + talet 13 betyder? Jag antar att det har med skrock/otur och göra, men någon som vet exakt vad det betyder med en kombination av en svart, kutryggad katt och talet 13?
Citera
2011-08-17, 11:32
Medlem
baraSMOFFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollockks
Ot:
Dum fråga kanske men vad beyder "love thy neighbour" ?

OnT:
två händer som håller ett radband eller vad det nu kallas, har den nån betydelse?

Direktöversatt - 'Älska din granne'.

Men betyder ungefär -'älska din nästfödda'.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in