2011-05-09, 18:52
Medlem
CYBERTECs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkadelika
Luffarprickar str fr en hel del utver det, finns frklaringarna: Malm gteborg stockholm till fots, att man har kt runt tre uddar eller sund (kommer inte ihg vilka), vandringen livet evigheten och slutligen att man har satt en hora som r ldre n sin egen mor, spillt en annan mans blod och att man har suttit i fngelse. Finns skert fler men det r dessa tre jag knner till

Tre prickar Sk luffarprickar r gammal seglarsymbol om att du varit p tre kontinenter med segelfartyg
Drefter s uppkom det ven fr kkfarare.
Sen har diverse avarter dykt upp
Citera
2011-05-15, 17:00
Medlem
AntiLeaders avatar
Vad betyder en klocka utan visare?

r det livstids fnge?
Citera
2011-05-19, 14:06
Medlem
CzeLiouss avatar
Spader Ess tatuerat betyder ju verlevnad.

Men vad betyder Joker? har fr mig att de va att man gillar utmaningar eller spelar med livet (det kanske r trningar)

Fr jag hade tnkt tatuera ett spader ess och en joker shr \/ som att man hller i dem
Citera
2011-05-24, 12:09
Medlem
loveak47s avatar
Vad betyder en skorpion p halsen? Eller skorpion verhuvudtaget?
Citera
2011-05-26, 13:52
Medlem
Betyder en tr att man har mrdat ngon eller frlorat ngon?
Tnkte tatuera in en tr p handleden, men only om det betyder att man frlorat ngon
Citera
2011-06-08, 23:35
Medlem
JoliQuZs avatar
Hade tnkt tatuera ngot som str fr yttrandefrihet, flashback katten r ju en sjlvklarhet.. Men vad finns det mer?
Citera
2011-06-10, 01:28
Medlem
SwingKidds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
Hade tnkt tatuera ngot som str fr yttrandefrihet, flashback katten r ju en sjlvklarhet.. Men vad finns det mer?

http://media.nola.com/opinions_impac...9793-large.jpg
Citera
2011-06-12, 14:36
Medlem
JoliQuZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwingKidd
http://media.nola.com/opinions_impac...9793-large.jpg

Den dr var fan riktigt bra, vad r det fr text?
Citera
2011-06-13, 02:26
Medlem
SwingKidds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoliQuZ
Den dr var fan riktigt bra, vad r det fr text?

Det r lag nr 1 ur USAs Konstitution, det frsta demokratiska dokumentet i mnniskans historia.

Texten lyder:

"Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press; or the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances."

Det r den frsta skrivna paragrafen som skrivits i vr historia som skyddar yttrandefrihet, religionsfrihet, och rtten till demokrati samt regulerar skyldigheter och rttigheter mellan stat och individ.
Citera
2011-06-13, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donnatelloo
Tnkte tatuera in en tr p handleden, men only om det betyder att man frlorat ngon

annars kan du ju dra en Mexican skull? riktigt frsha tatueringar!
har fr mig att dessa r fr att du har frlorat ngon nra
Citera
2011-06-13, 14:55
Medlem
ok.s avatar
Har skummat igenom trden ngorlunda men hittar inte om ngot frgat vad en trekant, fylld eller ej, betyder fr ngot?
Citera
2011-06-22, 21:42
Medlem
PureMadnezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnatelloo

Mig veterligen betyder en tr p kinden att man mrdat ngon och ngrar sig (rtta mig hr om jag har fel ngon), men p handleden finns det nog ingen traditionell betydelse, utan str vll fr vad man sjlv vljer. S kr p om du vill gra det som minne ver ngon. Ingen kommer tro att du har mrdat ngon iaf nr den sitter p handleden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in