2013-06-22, 16:53
Medlem
yxxels avatar
Skulle vara jätteglad ifall någon kan svara på vad den här killens tatuering betyder/står för ?

Tack!

LÄNKTEXT
Citera
2013-06-22, 20:10
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yxxel
Skulle vara jätteglad ifall någon kan svara på vad den här killens tatuering betyder/står för ?

Tack!

LÄNKTEXT
Han gillar Tyskland mycket?
Citera
2013-07-20, 14:34
Medlem
Thubbes avatar
Detta kan troligtvis vara intressant för tråden, en bildlänk med mycket text om vad olika fängelserelaterade motiv betyder:
http://imgur.com/a/ADUur

Jag hittade den på reddit, man får väl vara lite källkritisk när man läser den men det mesta som står är i alla fall logiskt och stämmer överens med mycket annat jag hört/läst.

Mycket nöje!
Citera
2013-07-22, 20:41
Medlem
AndersM79s avatar
Såg en tjej med två enorma pistoler tatuerade på skuldrorna. Tänkte genast att detta kanske inte var det första motiv man hade i tankarna om man som tjej skulle tatuera sig. Har detta motiv en specifik innebörd, tro?
Citera
2013-08-04, 01:54
Medlem
Fooulzs avatar
Vad betyder den här pilen?
http://4.bp.blogspot.com/-8jJ8nR15Je...tattoos-24.jpg
Citera
2013-08-13, 18:01
Medlem
MrHippies avatar
Vilken innebörd har Ankare?

Kommer tatuera in ett eller flera inom snar framtid och undrar mest.. Bryr mig egentligen inte om de har någon betydelse
Citera
2013-08-13, 18:19
Medlem
RatsGetFats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrHippie

Kommer tatuera in ett eller flera inom snar framtid och undrar mest.. Bryr mig egentligen inte om de har någon betydelse

Vad tror du?
Det innebär att man är sjöman. I vissa meningar även att man korsat atlanten. Om du inte är det så kommer du nog ångra dig, efter att gång på gång få höra frågor om varför du har ett ankare tatuerat.
Senast redigerad av RatsGetFat 2013-08-13 kl. 18:24.
Citera
2013-08-13, 18:30
Medlem
MrHippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RatsGetFat
Vad tror du?
Det innebär att man är sjöman. I vissa meningar även att man korsat atlanten. Om du inte är det så kommer du nog ångra dig, efter att gång på gång få höra frågor om varför du har ett ankare tatuerat.

Måste du svara så aggressivt? Tvekar att du vet om att de är ganska populärt just nu att tatuera in ett ankare..

Så någon annan mening måste det ha
Citera
2013-08-13, 19:25
Medlem
Citat:
Måste du svara så aggressivt? Tvekar att du vet om att de är ganska populärt just nu att tatuera in ett ankare..

Så någon annan mening måste det ha

Att man har dålig fantasi?
Citera
2013-08-14, 13:52
Medlem
lagomsmarts avatar
Citat:

Står det inte för hopp också?
I tro hopp och kärlek symboliserar i alla fall ankaret hopp och det är en gammal symbol man inte måste vara sjöman för att ha. Men läs på om det om du känner det är viktigt med betydelsen. Vill du göra ett ankare för att det är snyggt så gör det också, det viktigaste är att du själv vet varför du vill tatuera in det anser jag.

Det måste inte ligga någon symbolik eller historia a la L.A ink bakom varje gaddning man gör.
Citera
2013-08-16, 10:24
Medlem
The-rat-beefs avatar
Tänkte ge mig in lite i denna diskussion om stjärnor. Om detta redan postats så ber jag om ursäkt, orkade ej läsa igenom drygt 100 sidor ^^ två stjärnor på axlarnas framsida (en stjärna/axel) är tydligen en symbol/ett bevis för att man är medlem i ryska maffian! True story, fick detta bekräftat i Turkiet på vårt hotell (fullt av ryssar ofc).
Citera
2013-08-18, 16:05
Medlem
errikos avatar
har letat och sökt men inte hittat..

vad skulle det betyda om man tatuerade ett öga på varje knä?
har länge funderat på motivet men vill vara säker på att det inte betyder något skumt

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in