2006-06-22, 11:41
Medlem
MisterGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Vad betyder den här?

Den betyder att bäraren av tatueringen är sjukt osäker på sin sexualitet, och måste lura sig själv till att tro att han är bög (eller ett perverterat äckel är väl rätt benämning kanske?)

Jag är straight, men skulle aldrig få för mig att tatuera en tjej och en kille som håller om varandra tillsammans med massa kvinnliga könsorgan.. Den där personen är bara sjuk i huvudet!
Citera
2006-06-24, 18:39
Medlem
Parkours avatar
Vad står egentligen stjärnan för som folk brukar tatuera in tex 3 stjärnor på handleden eller bröstet
Citera
2006-06-24, 23:26
Medlem
Washuwants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thos
Såg en man för ett tag sedan som hade en ganska åldrat tatuering på vänster underarm. Det var ett kors med fyra prickar eller fyra siffror under. Det första jag kom o tänka på var nån form av märkning från nazisternas koncentrationsläger, men mannen i fråga var mellan 40-50 år. Nån som vet vad det kan vara?

kan det inte ha varit 4 bokstäver? man kan se på många bilder att det finns en planka lr dyl där det står INRI
Citera
2006-06-27, 00:41
Bannlyst
Tjena !!

Jag såg en kille förra veckan som hade några personnummer tatuerade på armarna. 3 nummer på insidan av vänster underarm/handled och 3 nummer på insidan av höger underarm/handled. Fast det var bara dom 6 första siffrorna i personnummerna. Något började på 58 och ett annat på 85 osv. Är det kanske hela hans familjens personnummer??

Såg en annan kille för några veckor sedan som hade samma sak, han hade 5 personnummer på insidan av sin högra underarm/handled, också bara dom 6 första bokstäverna.

Bägge killarna hade i typen 85-01-01 osv, dvs med bindestek. Är det en ny trend att tatuera in ett flertal personnummer på underarmarna/handlederna ??
Citera
2006-06-27, 10:39
Medlem
Jag har länge tänkt på att gadda den här : http://files.upl.silentwhisper.net/u...ne_kopiera.jpg Mellan skulderbladen.

Men jag har undrat om det ligger någe symbolik bakom den symbolen eller äre bara o köra på? Tacksam för snabba svar. Har hört att det är en gaysymbol? Och då försvinner ganska snabbt chanserna att gadda.
Citera
2006-06-27, 11:04
Medlem
zixls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j0lt
Jag har länge tänkt på att gadda den här : http://files.upl.silentwhisper.net/u...ne_kopiera.jpg Mellan skulderbladen.

Men jag har undrat om det ligger någe symbolik bakom den symbolen eller äre bara o köra på? Tacksam för snabba svar. Har hört att det är en gaysymbol? Och då försvinner ganska snabbt chanserna att gadda.

Om gay vet jag inte, men ifall man vill kan man koppla den till typ da vinci och kalken, d.v.s en symbol för det kvinnliga könet.
Citera
2006-06-27, 13:08
Medlem
Liten_smurfs avatar
Citat:

Hur kan du vilja tatuera in en symbol som du inte ens vet om det betyder något?
Snygg? Det finns andra enkla snygga motiv utan symbolik isf.
Citera
2006-06-27, 20:48
Medlem
QUE_XNO_WUFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THEIDF
Roligt! Jag som har en hel bok om vad tatueringar betyder. De som sitter på kriminella ska jag tillägga.

Kan säga att en geting nära kuken betyder aktiv homosexuell hos ryska invandrare i USA. Det står "often applied forcibly".. .
vad heter boken?
Citera
2006-06-28, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liten_smurf
Hur kan du vilja tatuera in en symbol som du inte ens vet om det betyder något?
Snygg? Det finns andra enkla snygga motiv utan symbolik isf.

För att symbolik är inte allt,eller hur? Varför finns detta forumet om de finns översittare som dig? Jag la inte upp förfrågan i forumet för att du skulle ha åsikter OM att jag skulle göra den. Antagligen eftersom det är en tatuering har jag tänkt igenom allt jävligt noga och planerat länge?
Citera
2006-06-28, 11:52
Medlem
MisterGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QUE_XNO_WUFC
vad heter boken?

"Russian criminal tattoos" eller nåt liknande. Scandinavian tattoo magazine har den till försäljning.
Citera
2006-07-01, 23:41
Medlem
Liten_smurfs avatar
Citat:
För att symbolik är inte allt,eller hur? Varför finns detta forumet om de finns översittare som dig? Jag la inte upp förfrågan i forumet för att du skulle ha åsikter OM att jag skulle göra den. Antagligen eftersom det är en tatuering har jag tänkt igenom allt jävligt noga och planerat länge?
Men det är ju jävligt osmart att tatuera en symbol som man inte vet vad det betyder och som sedan kan visa sig vara helt opassande om man gör den bara för den va snygg. Tänk om du inte visste vad hakkors betydde men ville göra den för du tyckte den va snygg! Symboliken har visst betydelse.
Citera
2006-07-02, 08:00
Medlem
zixls avatar
Japp och bara för att förtydliga vad hakkorset betyder så ger jag er en länk, bedöm själva.

http://en.wikipedia.org/wiki/Swastika#Origin_hypotheses

Som sagt symboler kan vara det ena eller det andra, beror nog på hur man tolkar det själv också. OBS jag vill inte dra igång någon nazzedebatt eller säga att det är snyggt,bra whatever, bara förtydliga tolkningar av just symboler eftersom det verkar vara vanligt med symboler i tatueringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in