2006-06-22, 11:41
Medlem
MisterGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuggarn
Vad betyder den hr?

Den betyder att braren av tatueringen r sjukt osker p sin sexualitet, och mste lura sig sjlv till att tro att han r bg (eller ett perverterat ckel r vl rtt benmning kanske?)

Jag r straight, men skulle aldrig f fr mig att tatuera en tjej och en kille som hller om varandra tillsammans med massa kvinnliga knsorgan.. Den dr personen r bara sjuk i huvudet!
Citera
2006-06-24, 18:39
Medlem
Parkours avatar
Vad str egentligen stjrnan fr som folk brukar tatuera in tex 3 stjrnor p handleden eller brstet
Citera
2006-06-24, 23:26
Medlem
Washuwants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thos
Sg en man fr ett tag sedan som hade en ganska ldrat tatuering p vnster underarm. Det var ett kors med fyra prickar eller fyra siffror under. Det frsta jag kom o tnka p var nn form av mrkning frn nazisternas koncentrationslger, men mannen i frga var mellan 40-50 r. Nn som vet vad det kan vara?

kan det inte ha varit 4 bokstver? man kan se p mnga bilder att det finns en planka lr dyl dr det str INRI
Citera
2006-06-27, 00:41
Bannlyst
Tjena !!

Jag sg en kille frra veckan som hade ngra personnummer tatuerade p armarna. 3 nummer p insidan av vnster underarm/handled och 3 nummer p insidan av hger underarm/handled. Fast det var bara dom 6 frsta siffrorna i personnummerna. Ngot brjade p 58 och ett annat p 85 osv. r det kanske hela hans familjens personnummer??

Sg en annan kille fr ngra veckor sedan som hade samma sak, han hade 5 personnummer p insidan av sin hgra underarm/handled, ocks bara dom 6 frsta bokstverna.

Bgge killarna hade i typen 85-01-01 osv, dvs med bindestek. r det en ny trend att tatuera in ett flertal personnummer p underarmarna/handlederna ??
Citera
2006-06-27, 10:39
Medlem
Jag har lnge tnkt p att gadda den hr : http://files.upl.silentwhisper.net/u...ne_kopiera.jpg Mellan skulderbladen.

Men jag har undrat om det ligger nge symbolik bakom den symbolen eller re bara o kra p? Tacksam fr snabba svar. Har hrt att det r en gaysymbol? Och d frsvinner ganska snabbt chanserna att gadda.
Citera
2006-06-27, 11:04
Medlem
zixls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av j0lt
Jag har lnge tnkt p att gadda den hr : http://files.upl.silentwhisper.net/u...ne_kopiera.jpg Mellan skulderbladen.

Men jag har undrat om det ligger nge symbolik bakom den symbolen eller re bara o kra p? Tacksam fr snabba svar. Har hrt att det r en gaysymbol? Och d frsvinner ganska snabbt chanserna att gadda.

Om gay vet jag inte, men ifall man vill kan man koppla den till typ da vinci och kalken, d.v.s en symbol fr det kvinnliga knet.
Citera
2006-06-27, 13:08
Medlem
Liten_smurfs avatar
Citat:

Hur kan du vilja tatuera in en symbol som du inte ens vet om det betyder ngot?
Snygg? Det finns andra enkla snygga motiv utan symbolik isf.
Citera
2006-06-27, 20:48
Medlem
QUE_XNO_WUFCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THEIDF
Roligt! Jag som har en hel bok om vad tatueringar betyder. De som sitter p kriminella ska jag tillgga.

Kan sga att en geting nra kuken betyder aktiv homosexuell hos ryska invandrare i USA. Det str "often applied forcibly".. .
vad heter boken?
Citera
2006-06-28, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liten_smurf
Hur kan du vilja tatuera in en symbol som du inte ens vet om det betyder ngot?
Snygg? Det finns andra enkla snygga motiv utan symbolik isf.

Fr att symbolik r inte allt,eller hur? Varfr finns detta forumet om de finns versittare som dig? Jag la inte upp frfrgan i forumet fr att du skulle ha sikter OM att jag skulle gra den. Antagligen eftersom det r en tatuering har jag tnkt igenom allt jvligt noga och planerat lnge?
Citera
2006-06-28, 11:52
Medlem
MisterGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QUE_XNO_WUFC
vad heter boken?

"Russian criminal tattoos" eller nt liknande. Scandinavian tattoo magazine har den till frsljning.
Citera
2006-07-01, 23:41
Medlem
Liten_smurfs avatar
Citat:
Fr att symbolik r inte allt,eller hur? Varfr finns detta forumet om de finns versittare som dig? Jag la inte upp frfrgan i forumet fr att du skulle ha sikter OM att jag skulle gra den. Antagligen eftersom det r en tatuering har jag tnkt igenom allt jvligt noga och planerat lnge?
Men det r ju jvligt osmart att tatuera en symbol som man inte vet vad det betyder och som sedan kan visa sig vara helt opassande om man gr den bara fr den va snygg. Tnk om du inte visste vad hakkors betydde men ville gra den fr du tyckte den va snygg! Symboliken har visst betydelse.
Citera
2006-07-02, 08:00
Medlem
zixls avatar
Japp och bara fr att frtydliga vad hakkorset betyder s ger jag er en lnk, bedm sjlva.

http://en.wikipedia.org/wiki/Swastika#Origin_hypotheses

Som sagt symboler kan vara det ena eller det andra, beror nog p hur man tolkar det sjlv ocks. OBS jag vill inte dra igng ngon nazzedebatt eller sga att det r snyggt,bra whatever, bara frtydliga tolkningar av just symboler eftersom det verkar vara vanligt med symboler i tatueringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in