2006-05-20, 20:31
Medlem
Washuwants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekblad
Blckfisk d? Ngon srkild betydelse?
Tiger i japanska tatueringar?

blckfisk har jag ingen aning om vad det betyder.. men tiger i japanska str fr manlighet, mod och styrka kanske glmde ngra nn grej men men
Citera
2006-05-20, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Washuwant
blckfisk har jag ingen aning om vad det betyder.. men tiger i japanska str fr manlighet, mod och styrka kanske glmde ngra nn grej men men
Nice... Fr skaffa mig en sdan d...

Hell Yeah
Citera
2006-05-21, 10:43
Medlem
johnny_viciouss avatar
OT raderat.

//Mod
Citera
2006-05-21, 14:25
Medlem
Affelindos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sånny
Jag har en Tatueringsbok dr frfattaren tar upp lite vad vissa tatueringar betyder. Han skriver " One of the most famous symbols consists of three dots on the hand between the thumb and index finger, and means "Mort aux vaches" roughly translated "Kill the pigs" or "Fuck the world".
Jag rekomenderar att ni kper boken "1000 tattoos", kul lsning.....
De r i Sverige knda bland annat som luffarprickar. De finns vad jag vet i de flesta europeiska kulturer och symboliserar ngon form av (sjlvvalt?) utanfrskap.

Lite OT: Jag tvivlar lite p kvaliteten hos denna bok nr de inte ens verstter uttrycken rtt. "Mort aux vaches" betyder dd t kossor inte grisar. Jag skulle frst versttningen om vache var ett nedsttande ord fr polis (det r det vl inte?).
Citera
2006-05-31, 22:36
Medlem
Frgan har tydligen varit uppe frut men jag hittar inte nr jag sker. Vad betyder denna?
http://files.upl.silentwhisper.net/u...onelaw_huv.jpg
Citera
2006-06-01, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L0rd3n
Frgan har tydligen varit uppe frut men jag hittar inte nr jag sker. Vad betyder denna?
http://files.upl.silentwhisper.net/u...onelaw_huv.jpg

Det r en crucified skinhead. Mnga skinheads br den. (Ls, SKINHEADS, ej naziherrar.)
Citera
2006-06-01, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Affelindo
De r i Sverige knda bland annat som luffarprickar. De finns vad jag vet i de flesta europeiska kulturer och symboliserar ngon form av (sjlvvalt?) utanfrskap.

Lite OT: Jag tvivlar lite p kvaliteten hos denna bok nr de inte ens verstter uttrycken rtt. "Mort aux vaches" betyder dd t kossor inte grisar. Jag skulle frst versttningen om vache var ett nedsttande ord fr polis (det r det vl inte?).

Mest resande som br Luffarprickarna, omman rknar idag. Sen har ju varenda gammalgubbe dom, men, som polarns farsa sa, "det var en cool grej som ung, eftersom ALLA hade dom."

Tro, Hopp, Krlek. Och Jag Vill Vandra. Korrekta besrkivningen av prickarna.
Citera
2006-06-01, 00:19
Medlem
FNGs avatar
Edit: r ett klantarschle...
Citera
2006-06-02, 23:59
Medlem
Doffwards avatar
Nu r det shr att jag har funderat p att tatuera 1 stjrna i varins ljumska, betyder det ngot? En stjrna liknande denna: http://files.upl.silentwhisper.net/upload7/dubbel.JPG

/Doffward
Citera
2006-06-03, 00:00
Medlem
Doffwards avatar
Dubbelpost >.<

/Doffward
Citera
2006-06-04, 16:10
Medlem
newganons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THEIDF
Nej, de betyder Mi Vida Loca. Bland de riktigt hrda pojkarna.

Nej! Luffarprickkkarna str fr tro hopp och krlek!!! och grs p kken jag vet.

"luffar prickarna" har dock en annan betydelse i USA speciellt kalifornien, dr str det fr mitt galna liv (MI VIDA LOCA) och r vanligt bland mexikanska gngmedlemmar
Citera
2006-06-08, 13:49
Medlem
En triangel eller en trekant, vad har det fr symbolik eller betydelse? tnkte gadda en p handleden, tokigt snyggt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in