2006-08-18, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
det gller det jag uppgav. pongen r ju att det inte r s lattjo att g omkring p stan och ta en mjuklass med sina barn och s stirrar folk och tror man r pedofil bara fr man har en pedofil-tatuering. (fast man struntar frsts att det r en pedofil-tatuering, fr man gillar sjlva mnstret och frresten s r detinte s knt som pedofil-tatuering nufrtiden som det var frr etc etc)
S det du menar r att om en grupp med mniskor "ervrar" en viss symbol frn ett annat folkslag och brja anvnda den s skall den frsta gruppen sluta att anvnda den och hitta p en ny istllet fr att upplysa folk om dess egentliga ursprung och/eller betydelse?
Vad hnder d ifall en tredje gruppering kopierar den frsta gruppens symbol frn grupp 2, ska grupp 2 d skla tillbaka "sin" symbol eller gra som den frsta gruppen mniskor?
Citera
2006-08-21, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porris

Approp nt p armbgen/halsen s har jag alltid hrt att det betyder att man r nynazist/rasist.

Sen har ni ju ACAB = All Cops Are Bastards.
Vilket jag tycker r lite fjantigt d poliser r bra till strre del.

@spindelvv p armbgen str fr att man har mrdat ngon. Och sjlv tycker jag att de ser fjolligt ut nr anabola tryckande, rakade killar gr runt med den tatueringen bara fr att verka tuffa och f sk. "respekt"

@ACAB: Instmer, tala inte illa om det svenska rttsvsendet
Citera
2006-08-21, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s0ber
@spindelvv p armbgen str fr att man har mrdat ngon. Och sjlv tycker jag att de ser fjolligt ut nr anabola tryckande, rakade killar gr runt med den tatueringen bara fr att verka tuffa och f sk. "respekt"
Nej det str inte fr ett jvla skit lngre, frutom vad personen med tatueringen tycker att den symboliserar d den har frvandlats till en mode gadd som bara fler och fler skaffar "fr att den r tuff".
Citera
2006-08-23, 03:48
Medlem
J_Js avatar
-Spyr ocks om jag har Luffarprickar en gng till.

-Sen betyder spindelvv p armbgen ingeting nu frtiden.
Citera
2006-09-06, 15:24
Medlem
puberts avatar
Jag har sett en del som tatuerat de fyra spelfrgerna ver fingararna, allts ett spader p pekfingret, ruter p ringfingret o.s.v.. Ngon som vet om det betyder ngot srskilt? Tycker det r grymt snyggt och skulle sjlv kunna tnka mej det...
Citera
2006-09-06, 15:49
Medlem
Washuwants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pubert
Jag har sett en del som tatuerat de fyra spelfrgerna ver fingararna, allts ett spader p pekfingret, ruter p ringfingret o.s.v.. Ngon som vet om det betyder ngot srskilt? Tycker det r grymt snyggt och skulle sjlv kunna tnka mej det...

inget speciellt... man ser det skert p nn som spelar mkt
Citera
2006-09-09, 22:45
Medlem
Har skt efter information p forumet och lst igenom denna trden och undrar vad en eller 2 svalor str fr? En vn till mig tatuerade en svala och pstod att det r en gammal sjmanstatuering, vilket innebr att man kommer tervnda helskinnad. Har ocks hrt samma info och undrar om detta stmmer, r mycket sugen p en sdan tatuering
Citera
2006-09-09, 23:07
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klättermusen
Har skt efter information p forumet och lst igenom denna trden och undrar vad en eller 2 svalor str fr? En vn till mig tatuerade en svala och pstod att det r en gammal sjmanstatuering, vilket innebr att man kommer tervnda helskinnad. Har ocks hrt samma info och undrar om detta stmmer, r mycket sugen p en sdan tatuering

Svalor och fglar brukar betyda frihet.
Citera
2006-09-10, 01:58
Medlem
Rallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klättermusen
Helt riktigt r en svala en lyckosymbol fr sjmn, svalor flyger aldrig lngt frn land s nr man sg en svala visste sjbusarna att de snart skulle n hamn. Enligt estnisk kultur betyder den ven evig lycka och frihet.

“What... is the air-speed velocity of an unladen swallow?”
Finns ocks grymma citat frn en oddlig klassiker. Svalor r bra!
Citera
2006-09-10, 02:21
Medlem
Tackar fr svaren
Citera
2006-10-06, 00:55
Medlem
Har sett ett flertal tatuering p senaste dr en dolk "hugger" igenom t.ex en dskalle,ros, orm, tiger etc.
t.ex. denna.
http://www.east-street.com/tattoo/ph...ille-uggla.jpg
alla verkar blda, ven om det r en ros eller dskalle.
ngon som vet vad som menas med detta?
ven lite nyfiken p om det finns ngot budskap av ett diamantmotiv med 2 pilar igenom s att diamanten blder.
Citera
2006-10-06, 07:09
Awaiting Email Confirmation
KoreanDannes avatar
Text r ju klockrent om man vill visa en speciell tillhrighet, symbol tatueringar med innebrd har vl nstan totalt utrotats iom att det blivit mode med tatueringar. De enda symboliska tatueringarna med en direkt innebrd r vl de som kan uppfattas som logotypiska tex ett hakkors, skld eller vapen som visar att man tillhr en viss grupp. Det dr med spindelnt, trar osv betyder inget idag. D tatueringar blivit ngot som gemene man ven gr och de vljer motiv som r "snygga" "tuffa" har symboltatueringar helt tappat sin innebrd.

Den tatuering jag sjlv r mest stolt ver r bokstverna VHG jag tatuerat med nl och blck p huden mellan tummen och pekfingret, detta stod fr "VsterHaninge Gangsters". Vi var vldigt influerade av filmen "blood in, blood out" i brjan p -90 talet. Knns kanske inte lika hftigt som 30-rig smbarns far... hahaha

Tack fr mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in