2006-08-18, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
det gäller det jag uppgav. poängen är ju att det inte är så lattjo att gå omkring på stan och äta en mjuklass med sina barn och så stirrar folk och tror man är pedofil bara för man har en pedofil-tatuering. (fast man struntar förstås att det är en pedofil-tatuering, för man gillar själva mönstret och förresten så är detinte så känt som pedofil-tatuering nuförtiden som det var förr etc etc)
Så det du menar är att om en grupp med mäniskor "erövrar" en viss symbol från ett annat folkslag och börja använda den så skall den första gruppen sluta att använda den och hitta på en ny istället för att upplysa folk om dess egentliga ursprung och/eller betydelse?
Vad händer då ifall en tredje gruppering kopierar den första gruppens symbol från grupp 2, ska grupp 2 då skäla tillbaka "sin" symbol eller göra som den första gruppen mäniskor?
Citera
2006-08-21, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porris

Appropå nät på armbågen/halsen så har jag alltid hört att det betyder att man är nynazist/rasist.

Sen har ni ju ACAB = All Cops Are Bastards.
Vilket jag tycker är lite fjantigt då poliser är bra till större del.

@spindelväv på armbågen står för att man har mördat någon. Och själv tycker jag att de ser fjolligt ut när anabola tryckande, rakade killar går runt med den tatueringen bara för att verka tuffa och få sk. "respekt"

@ACAB: Instämer, tala inte illa om det svenska rättsväsendet
Citera
2006-08-21, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av s0ber
@spindelväv på armbågen står för att man har mördat någon. Och själv tycker jag att de ser fjolligt ut när anabola tryckande, rakade killar går runt med den tatueringen bara för att verka tuffa och få sk. "respekt"
Nej det står inte för ett jävla skit längre, förutom vad personen med tatueringen tycker att den symboliserar då den har förvandlats till en mode gadd som bara fler och fler skaffar "för att den är tuff".
Citera
2006-08-23, 03:48
Medlem
J_Js avatar
-Spyr också om jag har Luffarprickar en gång till.

-Sen betyder spindelväv på armbågen ingeting nu förtiden.
Citera
2006-09-06, 15:24
Medlem
puberts avatar
Jag har sett en del som tatuerat de fyra spelfärgerna över fingararna, alltså ett spader på pekfingret, ruter på ringfingret o.s.v.. Någon som vet om det betyder något särskilt? Tycker det är grymt snyggt och skulle själv kunna tänka mej det...
Citera
2006-09-06, 15:49
Medlem
Washuwants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pubert
Jag har sett en del som tatuerat de fyra spelfärgerna över fingararna, alltså ett spader på pekfingret, ruter på ringfingret o.s.v.. Någon som vet om det betyder något särskilt? Tycker det är grymt snyggt och skulle själv kunna tänka mej det...

inget speciellt... man ser det säkert på nån som spelar mkt
Citera
2006-09-09, 22:45
Medlem
Har sökt efter information på forumet och läst igenom denna tråden och undrar vad en eller 2 svalor står för? En vän till mig tatuerade en svala och påstod att det är en gammal sjömanstatuering, vilket innebär att man kommer återvända helskinnad. Har också hört samma info och undrar om detta stämmer, är mycket sugen på en sådan tatuering
Citera
2006-09-09, 23:07
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klättermusen
Har sökt efter information på forumet och läst igenom denna tråden och undrar vad en eller 2 svalor står för? En vän till mig tatuerade en svala och påstod att det är en gammal sjömanstatuering, vilket innebär att man kommer återvända helskinnad. Har också hört samma info och undrar om detta stämmer, är mycket sugen på en sådan tatuering

Svalor och fåglar brukar betyda frihet.
Citera
2006-09-10, 01:58
Medlem
Rallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klättermusen
Helt riktigt är en svala en lyckosymbol för sjömän, svalor flyger aldrig långt från land så när man såg en svala visste sjöbusarna att de snart skulle nå hamn. Enligt estnisk kultur betyder den även evig lycka och frihet.

“What... is the air-speed velocity of an unladen swallow?”
Finns också grymma citat från en odödlig klassiker. Svalor är bra!
Citera
2006-09-10, 02:21
Medlem
Tackar för svaren
Citera
2006-10-06, 00:55
Medlem
Har sett ett flertal tatuering på senaste där en dolk "hugger" igenom t.ex en döskalle,ros, orm, tiger etc.
t.ex. denna.
http://www.east-street.com/tattoo/ph...ille-uggla.jpg
alla verkar blöda, även om det är en ros eller döskalle.
någon som vet vad som menas med detta?
Även lite nyfiken på om det finns något budskap av ett diamantmotiv med 2 pilar igenom så att diamanten blöder.
Citera
2006-10-06, 07:09
Awaiting Email Confirmation
KoreanDannes avatar
Text är ju klockrent om man vill visa en speciell tillhörighet, symbol tatueringar med innebörd har väl nästan totalt utrotats iom att det blivit mode med tatueringar. De enda symboliska tatueringarna med en direkt innebörd är väl de som kan uppfattas som logotypiska tex ett hakkors, sköld eller vapen som visar att man tillhör en viss grupp. Det där med spindelnät, tårar osv betyder inget idag. Då tatueringar blivit något som gemene man även gör och de väljer motiv som är "snygga" "tuffa" har symboltatueringar helt tappat sin innebörd.

Den tatuering jag själv är mest stolt över är bokstäverna VHG jag tatuerat med nål och bläck på huden mellan tummen och pekfingret, detta stod för "VästerHaninge Gangsters". Vi var väldigt influerade av filmen "blood in, blood out" i början på -90 talet. Känns kanske inte lika häftigt som 30-årig småbarns far... hahaha

Tack för mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in