2006-03-16, 11:52
Medlem
Affelindos avatar
Symbolen kallas ouroboros (olika stavningar kan frekomma)

Citat:
Ursprungligen postat av dickhouse
Orm som ter sig sjlv r en symbol fr kannibalism har jag lst ngonstans. Trevlig liten trd det hr Btw
Det har jag faktiskt aldrig hrt. Dremot s rymmer denna anrika symbol mnga betydelser. Hr kommer en utmrkt lnk (trots att det r wiki) om symbolen.
Citera
2006-03-19, 17:39
Medlem
Roppishs avatar
dom dr luffar prickarna har ju typ hlften av alla ldre men ven yngre som sitter p kken nu och enligt dom s str det fr att dom r kkfarare
Citera
2006-03-22, 21:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roppish
dom dr luffar prickarna har ju typ hlften av alla ldre men ven yngre som sitter p kken nu och enligt dom s str det fr att dom r kkfarare

Man har hrt en del om vad det betyder...vad r rtt egentligen?
Det r stor risk att det betydde ngot, sen brjade ngon annan "rrelse" (kom ej p ordet jag skte istllet fr rrelse ) anvnda det och p den vgen r det.

Frresten... jag r sugen p att tatuera in siffran 3 p armen... rd med svarta kantlinjer. Kanske lter sjukt men 3an har alltid betytt ngot speciellt fr mig...vet inte varfr/vad. Men jag undrar iallafall om siffran 3 betyder ngot speciellt/str fr ngot? Vill ju inte grna tatuera in en sak och ngra mig pga att det str fr ngot jag inte str fr
Citera
2006-03-22, 23:23
Medlem
Musfarbrorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgstigen

Frresten... jag r sugen p att tatuera in siffran 3 p armen... rd med svarta kantlinjer. Kanske lter sjukt men 3an har alltid betytt ngot speciellt fr mig...vet inte varfr/vad. Men jag undrar iallafall om siffran 3 betyder ngot speciellt/str fr ngot? Vill ju inte grna tatuera in en sak och ngra mig pga att det str fr ngot jag inte str fr

Many human cultures have given the concept of three-ness symbolic meanings.

* The Holy Trinity in Christian doctrine (or trinity in general), is God both a single entity and three entities, the Father, the Son and the Spirit. This can also be known as in Tripartite division.
* The three Doshas (weaknesses) and their antidotes are the basis of Ayurvedic medicine in India.
* The three Gunas underlie action, in the Vedic system of knowledge. There is also the concept of Trimurti in Hindu tradition.

The process of synthesis in Hegelian dialectic creates three-ness from two-ness.

Three (三, formal writing: 叁, pinyin san1) is considered a good number in Chinese culture because it sounds like the word "alive" (生 pinyin sheng1), compared to four that sounds like the word "death".

Counting to three is common in situations where a group of people wish to perform an action in synchrony: Now, on the count of three, everybody pull! Assuming the counter is proceeding at a uniform rate, the first two counts are necessary to establish the rate, but then everyone can predict when "three" will come based on "one" and "two"; this is likely why three is used instead of some other number.

Some computer users may use "3" as an alternate to the letter "E", often in jest or to prevent search engines from reading their messages. This form of code is an example of basic Leetspeak.

Luck, especially bad luck, is often said to "come in threes".

Tack Wiki
Citera
2006-03-23, 19:03
Bannlyst
Taturingar i anskitet betyder att personen i frga r en jvla idiot!
Citera
2006-03-24, 08:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ironikern
Taturingar i anskitet betyder att personen i frga r en jvla idiot!
Jag fattar inte heller varfr man gr det... men om folk vill det s, bara dom gillar det
Citera
2006-03-24, 10:42
Medlem
Klngs avatar
Tv svarta korpar?
Citera
2006-03-24, 13:37
Medlem
Roppishs avatar
har tatueringar i ansiktet s jag mste vl vara en jvla idot... fan vilken otur
Citera
2006-03-27, 14:51
Medlem
Kadeks avatar
Klng: Hugin och munin?

Sg en kille som hade en ros p handen, samma tatuering som Alvarez har i Oz. Ngon som vet mer?
Citera
2006-03-29, 00:17
Medlem
Blckfisk d? Ngon srkild betydelse?
Tiger i japanska tatueringar?
Citera
2006-04-02, 16:25
Medlem
Pirxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thug
Nope du r ute och cyklar, om det hade varit en politisk gaddning s hade inte serisa artister tex dom som r med i spf gaddat den p folk.
det r en oldschoolgrej frn brjan, men efter att adl stod i tv fr en 6-7 r sedan och sade att det betydde att man misshandlat en frgad osv s r det tyvrr mnga som tror att det r s.

Spindelnt har vl alltid varit en av dom vanligaste tatueringarna p just armbgen, men efter just detta program, dr ngon som uppenbarligen inte visste vad han talade om, s tror en massa folk annat.
Citera
2006-05-20, 14:58
Medlem
Snnys avatar
Jag har en Tatueringsbok dr frfattaren tar upp lite vad vissa tatueringar betyder. Han skriver " One of the most famous symbols consists of three dots on the hand between the thumb and index finger, and means "Mort aux vaches" roughly translated "Kill the pigs" or "Fuck the world".
Jag rekomenderar att ni kper boken "1000 tattoos", kul lsning.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in