2012-01-20, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CYBERTEC
Tre prickar Sk luffarprickar r gammal seglarsymbol om att du varit p tre kontinenter med segelfartyg
Drefter s uppkom det ven fr kkfarare.
Sen har diverse avarter dykt upp

Varit p tre kontinenter..?
Aldrig hrt talas om, dremot ska du ha rundat Godahoppsudden, kap Verde och Kap Hon...
Citera
2012-02-09, 18:55
Medlem
JeanRaphaels avatar
Vad r grejen med Mister Cartoon och clowner? Hrde talas om honom nyligen, googlade nu och sg att det var sjukt mnga clownmotiv.

Finns det ngon speciell symbolik med clowner inom tatueringskulturen eller r det typ bara ett signum/"varumrke" han skapat?

Fr vrigt tyckte jag det var konstigt att det inte finns en enda trd om honom d han tycks vara lite av en pionjr.
Citera
2012-02-16, 21:44
Medlem
Canisamanss avatar
Funderar p en pittbull eller annan hundras p armen. Betyder det ngot speciellt med en pittbull?
Citera
2012-03-01, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CYBERTEC
Tre prickar Sk luffarprickar r gammal seglarsymbol om att du varit p tre kontinenter med segelfartyg
Drefter s uppkom det ven fr kkfarare.
Sen har diverse avarter dykt upp
min farfar kte till sjs och fixade luffarprickar nr han var 15, nr han sen kom hem s fick han en liten utkllning frn hans far som hade varit luffare och och han sade"du frtjnar inte de dr"
fr kkfararna och luffarna stod de tre prickarna symboliserar att man har skt jobb i de tre strsta stderna i landet och man ska ha gtt hela vgen till fot eller mjligtvis liftat till och frn.
Citera
2012-03-10, 15:12
Awaiting Email Confirmation
Hejsan!

Jag har en frga till alla er hr p FB, skulle vilja veta litet citat om familjen p latin. S om det r ngon hr p FB som kan lite citat eller vet ngon schysst sida med citat om familjen, s r jag vldigt tacksam fr svar! Tack p frhand

// Forsviik
Citera
2012-03-10, 17:06
Medlem
Bossibula10s avatar
shit, fick reda p en del negativt om mina tattoos Tur att man knappt ser mina tydligt eftersom hela kroppen r tck!
Citera
2012-03-12, 08:41
Medlem
jaghar10fingrars avatar
Jag sg en tatuering fr ngra veckor sedan d jag var p weekendvistelse i Gteborg som jag undrar lite ver. Det stod (tror jag) "NEU", dr E:et var en halv rad nedanfr N och U. Den var i "Sverigefrger", ungefr som att man lagt en mall med bokstverna "NEU" ver en sverigeflagga och plockat frgerna som lg bakom.

Vad tror ni denna innebr?
Citera
2012-03-12, 11:17
Medlem
breeze420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaghar10fingrar
Jag sg en tatuering fr ngra veckor sedan d jag var p weekendvistelse i Gteborg som jag undrar lite ver. Det stod (tror jag) "NEU", dr E:et var en halv rad nedanfr N och U. Den var i "Sverigefrger", ungefr som att man lagt en mall med bokstverna "NEU" ver en sverigeflagga och plockat frgerna som lg bakom.

Vad tror ni denna innebr?

Antagligen en ny-nazistisk tatuering. Neu Nazistisk. NEU. Sveriges flagga och rasism gr ju tydligen hand i hand nu fr tiden ocks. S ja, jag gissar p att det antagligen r en nazistisk tatuering.
Citera
2012-03-12, 13:13
Medlem
jaghar10fingrars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breeze420
Antagligen en ny-nazistisk tatuering. Neu Nazistisk. NEU. Sveriges flagga och rasism gr ju tydligen hand i hand nu fr tiden ocks. S ja, jag gissar p att det antagligen r en nazistisk tatuering.

Hm, kanske r s. Mannen som bar den skulle absolut kunna vara nynazist, men han hade sllskap av ett par andra personer dr minst en utav dem pminde om mitt eget ursprung. Folk frn mellanstern knns inte srskilt frenliga med nynazister, men vad vet jag.
Citera
2012-03-28, 02:29
Medlem
Storstadscowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av net-dr
Eftersom lnken handlar om betydelsen av tatueringar br jag kanske lgga till att, svalorna e en ganska gammalt motiv fr sjfolk. Men drmed inte sagt att dom skulle ha ngot monopol p dom. Fr vissa betyder dom kanske inget srskillt. I dom kretsar jag rrt mig s var dom lngre tillbaka ett bevis p att du hade seglat minst femtusen nautiska mil. (enligt farfar) Men nu nr vi rr oss som vi gr ver vrlden fyller det ju ingen strre funktion. Visa njer sig med en, jag flera med mig har en per r till sjss. Mina r en samling p fjorton. Helt i svart den strsta ca tre cm den minsta kanske bara en...
Hejsan net-dr! Jag har hrt frn min morfar som i sina yngre r levt p sjn lite om svalor.
Enligt honom s ska svalan vara ett skydd mot vattnets ondska/skeppsbrott och liknande.
Att om bten av ngon anledning skulle sjunka skulle svalan hjlpa dig, och placeringen av svalan/svalorna var ocks noga, fr dr svalan var placerad dit skulle vattennivn strcka sig.

Morfar var vldigt bestmd nr han berttade om sina historier till sjss, dock fick jag bara hra historien om svalorna innan han gick vidare.. Men han hade ven ett ankare p ena brstet och ett uppochner vnt ankare p det andra brstet. Vet du vad dessa kan ha haft fr betydelse?

MVH
Citera
2012-04-05, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storstadscowboy
Hejsan net-dr! Jag har hrt frn min morfar som i sina yngre r levt p sjn lite om svalor.
Enligt honom s ska svalan vara ett skydd mot vattnets ondska/skeppsbrott och liknande.
Att om bten av ngon anledning skulle sjunka skulle svalan hjlpa dig, och placeringen av svalan/svalorna var ocks noga, fr dr svalan var placerad dit skulle vattennivn strcka sig.

Morfar var vldigt bestmd nr han berttade om sina historier till sjss, dock fick jag bara hra historien om svalorna innan han gick vidare.. Men han hade ven ett ankare p ena brstet och ett uppochner vnt ankare p det andra brstet. Vet du vad dessa kan ha haft fr betydelse?

MVH

Intressant, har inte hrt detta om svalorna frut.
Skulle kunna tnka mig att ha hjlp av en svala fr att ska sig mot land kanske. Annars va ju ofta tuppar grisar symboler fr skerhet till sjss. (men det e en lng historia)
Ankarna e lite intressant, jobba med en dansk matros som hade samma ankare som din morfar fast p skuldrorna, ett vanligt ankare knner vi ju till betydelsen av men ett som r upp ner str fr, misstag, lagvertrdelse eller besvikelse eller misstro. S jag skulle nog beskriva det som det riktiga ankaret str fr tro det felvnda fr misstro. (om jag nu fritt fr tolka all skit man hrt)
Citera
2012-04-05, 21:10
Medlem
Allvaters avatar
Du har det ryska fngelse tattueringarna, vory y zakone, som frklarar allt i princip om en person.
google det s kan du hitta sidor som frklarar allt i frn vad du ska bra fr blck om du vill ha knark till hur du berttar om vad du gr tid fr.
det r dock ganska limiterat till just kriminalitet och fngelse straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in