2011-06-12, 01:18
Citat:
Ursprungligen postat av prylf
Det där med dålig självkänsla är ju för det mesta bara rent bull. Själv så var jag någonstans på de lägre delarna av "mobbingstegen". Att som grupp trycka ner någon annan ger en samhörighet i gruppen och är ett sätt att ha roligt(för jävligt men sant).
Jag kan säga att om jag skulle råka på någon av de mobbare som jag fortfarande minns idag och de sagt eller gjort någonting som jag sett som opassande... Jag hade antagligen gett mig fan på att trycka ner dem i asfalten och sparka livet ur dem. Adrenalinkick så fort jag funderar på den tiden kan jag berätta(detta handlar då om folk jag inte sett på typ 10 år).
Alla hanterar den här typen av upplevelser olika, men jag rekommenderar TS att vara ganska försiktig i sina närmanden. Framför allt var ärlig och försök inte att släta över allt som om inget allvarligt hänt.
Sen 38 vänner på facebook... err... som icke invigd facebook hora så måste jag bara fråga. Hur många borde hon haft?
Jag kan säga att om jag skulle råka på någon av de mobbare som jag fortfarande minns idag och de sagt eller gjort någonting som jag sett som opassande... Jag hade antagligen gett mig fan på att trycka ner dem i asfalten och sparka livet ur dem. Adrenalinkick så fort jag funderar på den tiden kan jag berätta(detta handlar då om folk jag inte sett på typ 10 år).
Alla hanterar den här typen av upplevelser olika, men jag rekommenderar TS att vara ganska försiktig i sina närmanden. Framför allt var ärlig och försök inte att släta över allt som om inget allvarligt hänt.
Sen 38 vänner på facebook... err... som icke invigd facebook hora så måste jag bara fråga. Hur många borde hon haft?
En del säger att "många facebookvänner inte betyder något" och jag förstår er, det kan rent ut sagt vara löjligt när man ser en med 1000-4000 vänner som man vet inte ens känner 10% av dessa. Men när alla från skoltiden utom en (den som mobbades) har under 100 vänner så ger det en bild av att något inte riktigt gick som det skulle. Är vi bättre än hon, eller är HON den bättre av oss med sina 38 vänner? Det vet ingen. Det kan självklart vara så att hon valt att ha bara ett fåtal vänner, men jag är ganska säker på att det handlar om att hennes sociala nätverk inte är speciellt stort... och DET mina vänner, det är vårt fel.