Citat:
Ursprungligen postat av 997
Jag har kommit till insikt med att jag förstört vissa människors kanske viktigaste och roligaste år. Jag hade inget samvete alls och som om inte det räckte var jag otroligt intellektuell. Jag visste precis hur jag skulle föra mig, röra mig, prata och tycka för ETT enda syfte: att trycka ned personen i fråga.
Det gör allvarligt ont i mig när jag idag tänker på dessa personer... när jag sen letar upp dom på facebook och ser att en av dom bara har 38 vänner gör det ännu lite ondare. Det är JAG (om än inte ensam) som sett till att dessa personer fått den status de hade och har. Varför? Varför? Varför?
Om man ändå tänkte då som man gör idag... Hade jag haft en miljon hade jag utan tvekan köpt mig tillbaka i tiden för den och rätat till allt.

ta kontakt och berätta det du just skrivit här.
så länge du inte förväntar dig att ett himmelrike ska öppnas eller att någon stor omvälvning ska ske så tror jag att det bara kan vara av godo. faran är ju om man sätter för stor förhoppning vid en sådan gest. Reaktionen från de mobbade kan ju vara att de blir förbannade för att man först nu vågar ha ryggrad osv.
det där kan man aldrig styra över.
Men små gester av uppriktighet och vänlighet faktiskt är vad som gör oss bättre tror jag.
att ta steget och ta kontakt kan vara något som kan hjälpa dig att definiera dig inombords. det kan göra att du blir mer övertygad om din förmåga att verkligen "ha ett nobelt hjärta".
eller hur man nu ska uttrycka det.
men men. ha inte för höga förhoppningar. låt bara saker bli vad de blir.