Citat:
Ursprungligen postat av sego
Fick nyss reda på av en väldigt säker källa att tjejen jag träffar har pojkvän. Har misstänkt det själv under en tid, men inte varit helt säker. Personen som berättade det för mig var på en fest där h*n träffade tjejen jag dejtar. Hon introducerade sin pojkvän för personen... Frågan är nu hur fan ska jag konfrontera henne med detta. Jag gillar tjejen skarpt men vill fan inte vara någon jävla vänstrare som hon kan gå till när hon tröttnat på sin pojkväns kuk! Hade varit schysst som fan om någon hade kunnat ge lite tips på hur jag ska hantera henne
Du har redan fått en massa svar från det monogama perspektivet, jag ser ingen större vits i att jag skulle stämma in från det hållet jag med.
Det finns dock en annan tolkning, och det är att hon och hennes pojkvännen har en annan form av förhållande än den klassiskt monogama. Öppet förhållande? Polyamorös? Relationsanarki?
Man kan tycka att hon isåfall borde ha informerat dig... men lite kan det bero på hur långt ni har gått i dejtandet, vilken nivå ni har på relationen. Jag vet att det finns de som inte pratar relationsformer det första de gör, utan väntar tills det nått en tillräckligt nära nivå för dem... och det finns de som faktiskt inte riktigt vet när de bör ta upp sånt.
I det här hägrar ju ett par tre frågor: hur länge har ni dejtat? hur djup skulle du säga att relationen är? har ni hunnit med relationsprat ännu?
Sen har vi ju en huvudfråga: om det nu är så att hon och pojkvännen har en annan relationsform än den klassiskt monogama, är det något du kan tänka dig vara med i? Det är något att fundera på.