Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Jag skrev det inom citationstecken. Jag tror du är tillräckligt smart för att förstå vad jag menade. Men låt mig omformulera. Det är din vilda gissning. Nu är du välkommen att faktiskt svara på det jag skrev, om du vill.
Svara på vad då? Det vore ju bättre om du försökte förstå det jag skriver.
Du kan ju sluta kommentera mig om du kallar allt "gissningar". VAd är det som är gissningar?
Har jag inte förklarat att religionen bygger på insikter från tex meditation och att de stämmer bra med senare vetenskapliga perspektiv? Om du kallar det gissningar så är det helt enkelt inget för dig. Det finns inga empiriska bevis. Om det är det du vill ha så går det inte.
Jag förstår att DU verkligen inte vill att det ska vara så, och att du på alla sätt försöker vifta bort det.
Men jag undrar vad din egna agenda egentligen är. Om det nu är så att du är en så tänkande och öppen individ borde du ju vara nyfiken på det, men det är du inte. Det gör att du indirekt mer eller mindre bekräftar vad jag alltid misstänkt, att du/ni inte är så intresserade av att utveckla er utan bara letar efter bekräftande information för era redan förutbestämda åsikt. Du har ärligt inte visat något som helst förståelse för något.