• 1
  • 2
2011-06-08, 23:31
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13143396.ab

Någon som vet vad han verkligen har gjort?

Är man en superhackare för att man tar sig in på websidor? Typ deface? Coolt då finns det riktigt många superhackare isf

Kan förstå om man kallar någon för superhackare om man tar sig in i deras datasystem men websidor?

Därför är jag nyfiken på vad han verkligen har gjort. Inte bara läsa aftonbladets vinkling av det hela.
Senast redigerad av Apskiten 2011-06-08 kl. 23:39.
Citera
2011-06-08, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apskiten
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13143396.ab

Någon som vet vad han verkligen har gjort?
Han var bara 15 år gammal när han misstänks ha hackat Interpols webbplats.

Sedan dess ska han ha brutit sig in i bland andra FBI:s och Pentagons webbplatser.

Verkar alltså endast handla om webbplatser :P Killen är ung så tror inte han gör det för profit.
Citera
2011-06-09, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leo135
Han var bara 15 år gammal när han misstänks ha hackat Interpols webbplats.

Sedan dess ska han ha brutit sig in i bland andra FBI:s och Pentagons webbplatser.

Verkar alltså endast handla om webbplatser :P Killen är ung så tror inte han gör det för profit.

Bryter man sig in på webbplatser så verkar det endast ha handlat om en kul grej.

Precis för profit så skulle han nog ha gjort mer avancerade saker som att radera hela aftonbladets databas och få tryckpressarna att skriva ut stora kukbilder i aftonblaskan istället för nyheter Aa motsvarande greklands tidningar då =)

Jag är nog bara trött godnatt
Citera
2011-06-09, 00:33
Bannlyst
Men tänk nu på att det var aftonbladet som skrev det. Du är en superhackare om du "facerape:ar" någon enligt dem. Eller det är en "NAKENCHOCK!" om man ser en milllimeter av en bröstvårta hos någon random människa som varit på tv en enda gång innan.
Citera
2011-06-09, 00:50
Medlem
Tydligen så är han misstänkt för intrång på Interpol, Pentagon, NSA och FBI.

Sen vet man ju inte hur mycket det är som stämmer.

Citera
2011-06-09, 13:24
Bannlyst
http://www.heraldsun.com.au/technolo...-1226072162715
http://nakedsecurity.sophos.com/2011...k-authorities/

Han kanske inte bara bröt sig in på webbsidor ändå....

Men att stjäla och förstöra för privatpersoner är jävligt lågt.,speciellt om han inte är ovänner med dom.. Då är det rätt åt honom tycker jag..Sen om det va en speciell grupp av personer han stal av som förtjänade det så är det en annan sak.
Citera
2011-06-09, 13:33
Medlem
Vilken kille!
Citera
2011-06-09, 13:41
Medlem
salxars avatar
Gud vad cool han är!
Citera
2011-06-09, 13:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Gud vad cool han är!

Han är väl inte särskilt cool men jag förstår om det är kul att bryta sig in på hemsidor osv och se vad andra har för sig men hans attacker på privatpersoner är inte särskilt imponerade.

Han körde väl en vanlig SQL injection på sidorna eller någon exploit .. Sen finns det mycket som folk gör som inte kommer ut.

Boken svenska hackare. snubben som stal netonnets hela kundregister och sålde till någon konkurrent för 25papp..enkla pengar: Sen hade han gjort en massa annat som inte har kommit ut, Det är sådana personer som ska ha credd så länge som inte förstör för oss privatpersoner.
Senast redigerad av Apskiten 2011-06-09 kl. 13:47.
Citera
2011-06-09, 13:53
Medlem
tutttis avatar
Känner honom lite sådär och ja, han stal inte saker och skit på interpool. Det var mer SQLI och sånt på lite random sidor som på något sätt var länkade till dom större sidorna.

Ja han stal en hel del kreditkort och det är antagligen det han kommer åka fast för.
Han var även admin på t.ex evilzone när den sidan var populär (ca 3 år sedan).

Hmm, det är vad jag kan komma på om ämnet just nu, har inte pratat med honom eftersom ja.. han går inte att få tag på
Citera
2011-06-09, 13:56
Medlem
kek123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apskiten
Han är väl inte särskilt cool men jag förstår om det är kul att bryta sig in på hemsidor osv och se vad andra har för sig men hans attacker på privatpersoner är inte särskilt imponerade.

Han körde väl en vanlig SQL injection på sidorna eller någon exploit .. Sen finns det mycket som folk gör som inte kommer ut.

Boken svenska hackare. snubben som stal netonnets hela kundregister och sålde till någon konkurrent för 25papp..enkla pengar: Sen hade han gjort en massa annat som inte har kommit ut, Det är sådana personer som ska ha credd så länge som inte förstör för oss privatpersoner.

Stjäl man ett helt kundregister är det ju privatpersoner som råkar ut för det, då deras info läcks till i detta fall en konkurrent.
Citera
2011-06-09, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kek123
Stjäl man ett helt kundregister är det ju privatpersoner som råkar ut för det, då deras info läcks till i detta fall en konkurrent.

När han sålde det till en konkurrent. vi säger tex komplett.se så skadar det nog inte den enskilda personen, då jag endast tror dom tänker skicka ut en massa reklam till personerna på kundregistret, reklam om saker dom har köpt på netonnet för att tex sänka priserna osv på dessa varor. Vet inte vad det kallas men om jag köpt en sak på onoff och sedan hittar en likadan vara på siba som är billigare där så går man till onoff med sibas reklamblad och får tillbaka mellanskillnaden. Det kanske är något sådant,jag vet inte. Klart man vill ha ett kundregister över vilka osm näthandlar för att skicka ut reklam till dessa peron i hopp om att dom ska handla på en egen sida.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in