• 1
  • 2
2011-06-09, 17:35
Medlem
MasterShakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuttti
Känner honom lite sådär

Vad spännande med en initierad källa. Hur gjorde denne person för att skydda sig och hur kom det sig att han ändå blev spårad?
Citera
2011-06-09, 20:29
Medlem
tutttis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterShake
Vad spännande med en initierad källa. Hur gjorde denne person för att skydda sig och hur kom det sig att han ändå blev spårad?

Har för mig att han körde med socks från sitt botnet, och jag antar att han blev tagen pga allt skrytande.
Citera
2011-06-10, 00:05
Medlem
Nytt-kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuttti
Har för mig att han körde med socks från sitt botnet, och jag antar att han blev tagen pga allt skrytande.
Du tror inte att cardingen kan vara anledningen? Vet annat folk som fått problem med polis efter carding...
Citera
2011-06-10, 18:53
Medlem
kek123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apskiten
När han sålde det till en konkurrent. vi säger tex komplett.se så skadar det nog inte den enskilda personen, då jag endast tror dom tänker skicka ut en massa reklam till personerna på kundregistret, reklam om saker dom har köpt på netonnet för att tex sänka priserna osv på dessa varor. Vet inte vad det kallas men om jag köpt en sak på onoff och sedan hittar en likadan vara på siba som är billigare där så går man till onoff med sibas reklamblad och får tillbaka mellanskillnaden. Det kanske är något sådant,jag vet inte. Klart man vill ha ett kundregister över vilka osm näthandlar för att skicka ut reklam till dessa peron i hopp om att dom ska handla på en egen sida.

Ja precis, man får hem massa skit i brevlådan. Går inte det ut över privatpersoner då? Det skadar dom säkert inte men man blir fortfarande drabbad.
Citera
2011-06-10, 18:58
Medlem
goolies avatar
Jag är duktigt fascinerad över hur dom har råd med datorer i Grekland...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in