2011-07-08, 15:27
Medlem
ja jag jnuter utav att lyckas

Lyckas= ett perfekt skott eller avfångning som ger så lite lidande som möjligt, man njuter definitivt inte om man skadeskjuter ett djur

om du tror jakt är till för att plåga djur så tänker du lite ologiskt. folk med husdjur har bra bättre möjligheter att att plåga djur, och gör det

bönder oxå
Citera
2012-06-25, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jayman142
det finns inte nån anledningen att döda fåglar, fiskar med mera varför dödar ni oskyldiga djur? gillar ni att dom plågas?

man måste æta levande ting før att øverleva
hur har du sjælv klarat dig?

væxter lever dom med.
Det finns filmer ær det i life eller planet earth serien
dær man ser hur de stackars væxterna trevar och kænner sig fram efter trædstammarna.
Citera
2012-06-25, 17:01
Medlem
Oskyldiga djur???

Tänk hur många liv gäddor, mörtar etc har på sitt samvete.....dom har ätit andra djur hela sina liv och då kommer jag och hämnas.....känns jättebra att göra det för offrens familjer så dom får ro. Speciellt roligt är det att binda fast fiskar i träd och gå omkring och hota dom med kniv ett tag innan tortyren med cigaretter börjar, de stackar mörtarna brukar desperat be om nåd och gråta tills ögonen är röda.

Seriöst?? nej, jag är inte glad om jag måste döda en fisk pga att den skadats av mitt nöjesfiske.
Citera
2012-06-26, 03:12
Medlem
Pankreatits avatar
Mycket trevligt att klubba en fin matgös i huvudet och föreställa sig den på min tallrik. Även fästingar är kul att pressa till döds eller varför inte att smälla en iriterand mygga.
Citera
2012-06-26, 04:01
Medlem
Schmuckophistiques avatar
Jag vet inte hur det är med dig, men jag relaterar till mig själv som ett full fletched rovdjur, ungefär som med katter titta på hur mycket möss och smådjur dom kastar sig på, eller lejon, tigrar etc - Jag är ungefär likadan.. Men jag tackar åtminstånde moder jord för alla gåvor jag får ta, problemet är ifall man inte längre är tacksam för vad moder jord ger och slutar ge nånting tillbaka, vilket människan har slutat gjort helt..
Citera
2012-06-26, 19:04
Medlem
Zeunerts avatar
Citat:
det finns inte nån anledningen att döda fåglar, fiskar med mera varför dödar ni oskyldiga djur? gillar ni att dom plågas?

Det beror sig på, en del insekter och så mus o råtta dem har jag ihjäl utan något tvivel och så har vi då orm o ödlor, jag hotade att att ha ihjäl en snubbes leguanödla (vilken han hade med på en kurs) om han inte började att hålla pli på den och jag hade gjort det utan tvivel om inte ödlans husse tillslut hade hörsammat men så har jag också gett en påkörd hare nåd med en domkraft och det var inte kul men i andra hand så har jag skjutit ihjäl en enträgen skata ur en flock som norpade fika bröd och propsade oblygt på att komma in i huset vilke de gjorde några gånger och sket på diskbänk o kökbord så det fick till slut vara nog så jag sköt en av dem för att visa dem vem det är som bestämmer vilket hörsammades, flocken den flyttade sitt revir, ja det var lite kul faktiskt.

Så oskyldiga vet jag ej om djuren är utan det är att äta eller ätas som gäller och det fanns en tid då vi stod på menyn för flertalet djur så jag tycker nog inte att ditt resonemang håller, res till Alaska vet ja och lev sida vid sida med grizzly o isbjörn, det finns i alla fall tre personer som har levt med din tro och genomförde detta med att leva som kompis med vild björn och vad jag vet så är ingen av dem kvar i livet.
Citera
2012-06-27, 00:21
Medlem
Schmuckophistiques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeunert
..det finns i alla fall tre personer som har levt med din tro och genomförde detta med att leva som kompis med vild björn och vad jag vet så är ingen av dem kvar i livet.

Ja men dom där.. Förstår inte äns hur någon kan ha en uppfattning av björnar som nått att vara vän med, att respektera dom jovisst och kanske jaga dom lite, ja - Men att på nått sätt bestämma sig för att det finns ett samband eller harmoni tillsammanskan jag inte förstå, känns nästan som ett vaneföreställnings-tillstånd, det är ju inte äns nått att se som ett dugg ofarligt.. Den där grizzly-man hade ju inte alla indianer i lådan, defenitivt.. Jaga eller jagas.. Vad är inte konspirationen isf, om inte det största rovdjuret av dom alla, som t.o.m dödar sina egna och lever som svin..
Citera
2012-07-30, 03:51
Medlem
Citat:

Finns det skyldiga djur..? Var dömer man djur och för vad..?

Jag jagar och har inga problem med att ta djur av daga vid dessa tillfällen. Jag tar köttet tillvara dvs jag och andra äter av det.

Ibland kan det infinna sig en lite otrevlig känsla om en gris exempelvis sprattlar efter skottet men det beror mest på oro för att djuret ska springa iväg skadat. En annan sida i mig tycker om det.
Citera
2012-07-30, 03:57
Medlem
Fromlandss avatar
Jag jagar inte, har inte fiskat sen tonåren och slår ihjäl en mygga ibland.
Eftersom jag är en hycklande jävel så påstår jag stolt att jag skulle aldrig själv döda ett stackars oskyldigt djur såsom en fisk, gris, älg eller oxe.
Det betalar jag andra för att göra åt mig. Oxfile = mums, men jag skulle aldrig döda ett djur.
Citera
2012-07-31, 15:30
Medlem
P04s avatar
Jag fällde mitt livs första jaktbyte idag. En skata. Den var jävligt skyldig.
Citera
2012-07-31, 17:40
Medlem
Fogelbergs avatar
Jag dödar inga oskyldiga djur... De djur som djur av min hand gör det som ett straff för alla mindre djur de har ätit eller förnedrat, jag lovar de förtjänade det.

När det gäller djur som är större och tuffare än vad jag själv vågar ge mig på så har jag folk som tar hand om dem... dessa jobbar på ställen som SCAN, på så sätt slipper jag själv dåligt samvete och blod på mina händer och kan hålla mig till att njuta av en stek som är så blodig att den skriker MUUUU när jag sätter gaffeln i den...

Frågor på det?

ps. om alla var tvungna att själv döda och förbereda sin mat så hade många fler varit vegetarianer.
Citera
2012-07-31, 22:06
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Kanske lite OT, men tycker det låter roligt med termen "oskyldigt djur"....skulle de annars vara skyldiga och isf till vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in