Citat:
Ursprungligen postat av jayman142
det finns inte nån anledningen att döda fåglar, fiskar med mera varför dödar ni oskyldiga djur? gillar ni att dom plågas?
Det beror sig på, en del insekter och så mus o råtta dem har jag ihjäl utan något tvivel och så har vi då orm o ödlor, jag hotade att att ha ihjäl en snubbes leguanödla (vilken han hade med på en kurs) om han inte började att hålla pli på den och jag hade gjort det utan tvivel om inte ödlans husse tillslut hade hörsammat men så har jag också gett en påkörd hare nåd med en domkraft och det var inte kul men i andra hand så har jag skjutit ihjäl en enträgen skata ur en flock som norpade fika bröd och propsade oblygt på att komma in i huset vilke de gjorde några gånger och sket på diskbänk o kökbord så det fick till slut vara nog så jag sköt en av dem för att visa dem vem det är som bestämmer vilket hörsammades, flocken den flyttade sitt revir, ja det var lite kul faktiskt.
Så oskyldiga vet jag ej om djuren är utan det är att äta eller ätas som gäller och det fanns en tid då vi stod på menyn för flertalet djur så jag tycker nog inte att ditt resonemang håller, res till Alaska vet ja och lev sida vid sida med grizzly o isbjörn, det finns i alla fall tre personer som har levt med din tro och genomförde detta med att leva som kompis med vild björn och vad jag vet så är ingen av dem kvar i livet.