2011-06-08, 15:30
Bannlyst
det finns inte nån anledningen att döda fåglar, fiskar med mera varför dödar ni oskyldiga djur? gillar ni att dom plågas?
Citera
2011-06-08, 15:33
Medlem
Fettopappas avatar
Nej?
Citera
2011-06-08, 15:35
Bannlyst
Mår utmärkt av det.
Citera
2011-06-08, 15:35
Bannlyst
Det finns ingen anledning till att döda flugor heller, ändå gör man det.
Anledningen är att man kanske behöver mat? Det är definitivt inte för att de ska plågas, eller att man ska se dem plågas för de är nog rätt döda om de först får ett skott i kroppen/huvudet och sen faller från 20 meters höjd ner i marken.
Citera
2011-06-08, 15:36
Medlem
Fiskat har vi gjort så länge människan har funnits så varför sluta?
Sen har i princip alla arter någon fara som lurar o vill käka upp en för att själv överleva,
det är en del av naturen.
Citera
2011-06-08, 15:40
Bannlyst
Jag står inte själv för dödandet men jag supportrar genom att köpa kadavren.
Citera
2011-06-08, 15:43
Avslutad
Jag jagar inte själv (fiskar dock ibland), men äter kött. Och om jag hade haft mer pengar och rätt kontakter skulle jag troligtvis köpa kött direkt från någon jägare. Är det inte bättre att djuren sprungit i det fria än att de fått vänta in döden bland fyra väggar på något skabbigt slakteri? Om du inte är vegetarian eller vegan TS, förstår jag inte riktigt hur du tänker.
Citera
2011-06-08, 15:46
Medlem
asdasdasd111s avatar
mår jag bra av att döda djur? ja jag mår bra av att fixa min egna mat
Citera
2011-06-08, 15:46
Medlem
Solid.Alvedons avatar
Hellre döda djuren än att de ska dö av sjukdomar när de blir för många.

vi har alltid dödat, så varför sluta?
Citera
2011-06-08, 15:47
Medlem
Mr Hectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jayman142
det finns inte nån anledningen att döda fåglar, fiskar med mera varför dödar ni oskyldiga djur? gillar ni att dom plågas?

Jo det gör det. Det jag tar av daga gör jag med stor vördnad och utan djurplågeri, är inte vegan och äter således protein m.m från djurriket mest i form av skelettmuskulatur, allt annat jag tar av daga gör jag för att djuren inte skall behöva lida mer än nödvändigt.

Men nej, jag gillar verkligen INTE att djur plågas!

Gör du?
Citera
2011-06-08, 17:15
Medlem
RightInTwos avatar
Ja, det är faktiskt en riktig fin känsla man får när man har en fisk på kroken, och sen när man klubbar den för att ta hem och käka känns det ännu bättre!
Citera
2011-06-08, 18:26
Medlem
Grodaifickans avatar
Ja. Finns inget som gör mig så varm i själen som att se livet slockna i en stackars oskyldig mörts ögon.

Fast i verkligheten så äter jag inte fisk, så jag återsätter all fisk som fångas om möjlighet finns.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in