Citat:
Ursprungligen postat av Transform
Intressant. Hade du kontakt med honom? Vad hade han isåfall att säga om gaskammaranklagelserna?
Hon har berättat om han lite varstans. Nej han är död enligt henne. Nej! det existerade inte några massmord med GAS där enligt han, utan det var för göra skit för "nazisterna".
Hon och jag har haft våra diskussioner, för jag har min morfar. Som var fångvakt i någon av de lägren i öst. Vet ej vilken, han blide transporterad till Danmark till ett läger där, där träffade han en dansk tjej osv...
Han mådde skit att vara i "öst", därav han blide förflyttad. Han hade mardrömar varje natt verka det som.... därför dränkte han sig i sprit, han var alkoholist. Vet ej om han var SS, har aldrig fått det bekräftat. Men troligen var hand det... Som SS, skulle de vara en renlevnadsmänniska, vilket man nog får ta nypa med salt tydligen. Men något fick han dränka sig i sprit.
Jag var ung på den tiden, så jag visste inte så mycket om förintelsen då, ville bara höra heroisk krigsinsatser. Som fångvakt var han tråkig, höra på...
Men via min morfar har jag mitt stora intresse för Tyskland... den består än idag, även om det har lugnat sig.
Som man har sagt innan, jag hade svårt förstå det, men efter hand som har läst på så tyder ändå allt på det har hänt. Då förstår jag också varför hans alla mardrömmar tog i honom.
Därför hade vi våra(molly o jag) diskutioner förr..