2011-06-07, 00:14
Medlem
adagios avatar
Det annonserades nyss ut vid Ubisofts E3-presentation och ser riktigt bra ut, det ska komma ut 2012 men på vilka plattformar är okänt än så länge.

Gameplay: http://www.youtube.com/watch?v=dXEUXEuKSDs

Lite annan intressant information;
Citat:
Far Cry 3 is being built at Canadian mega-studio Ubisoft Montreal, as well as Ubisoft Shanghai and Swedish subsidiary Ubisoft Massive.

Like its predecessor, Far Cry 3 will be built with the Dunia engine, the Ubisoft-owned tech based on CryEngine 2.

Källa
Citera
2011-06-07, 00:25
Medlem
vis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adagio
Det annonserades nyss ut vid Ubisofts E3-presentation och ser riktigt bra ut, det ska komma ut 2012 men på vilka plattformar är okänt än så länge.

Gameplay: http://www.youtube.com/watch?v=dXEUXEuKSDs

Lite annan intressant information;

Källa
Kul. Men det var ju inte speciellt imponerande grafik i den här trailern.
Får man veta var det utspelar sig?
Citera
2011-06-07, 02:03
Medlem
WalterSullivans avatar
Mycket bra att dem återvänt till den tropiska ö världen som kännetecknar hela serien, 2an var en katastrofal flopp på grund av miljön
Citera
2011-06-07, 02:04
Bannlyst
Såg grymt ut på E3 Live ! Verkar bli jävligt rått och med många snygga "In-game-cinematics" så att säga.. Men på en gång i slutet av videon när man började skjuta så kändes det lite som ett vanligt ett i mängden FPS. Men jag väntar på fler videos Såg jävligt lovande ut annars!
Citera
2011-06-07, 07:11
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterSullivan
Mycket bra att dem återvänt till den tropiska ö världen som kännetecknar hela serien, 2an var en katastrofal flopp på grund av miljön

Tycker inte det var något fel på miljön i FC2, däremot tycker jag också det var katastrofalt dåligt. Det enda som vad bra med det spelet var grafiken, den var verkligen bra. Undrar om det är samma motor till FC3? Tyckte inte grafiken såg så mycket bättre ut, fast det är ju rätt kass kvalitet på klippet som länkades.

Denna trailer var precis lika lovande som den till FC2, men vi vet alla hur illa det slutade, så jag ska inte säga för mycket än. Ser dock fram emot mer info.
Citera
2011-06-07, 10:29
Medlem
adagios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vi
Kul. Men det var ju inte speciellt imponerande grafik i den här trailern.
Får man veta var det utspelar sig?
En ripp på en web-rip förklarar varför kvalitén inte är så bra.

Här ser det bättre ut: http://www.youtube.com/watch?v=ctSO3U_0vCg
Citera
2011-06-07, 14:17
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Tycker inte det var något fel på miljön i FC2, däremot tycker jag också det var katastrofalt dåligt. Det enda som vad bra med det spelet var grafiken, den var verkligen bra. Undrar om det är samma motor till FC3? Tyckte inte grafiken såg så mycket bättre ut, fast det är ju rätt kass kvalitet på klippet som länkades.

Denna trailer var precis lika lovande som den till FC2, men vi vet alla hur illa det slutade, så jag ska inte säga för mycket än. Ser dock fram emot mer info.

Om dem återvänder till 1an med skön fps action i härlig djungelmiljö kan det bli ett jävligt roligt spel, Crysis spårade ur lite då det vart för mycket av allt.

Jag ser gärna en återgång till 1ans stil fast med förbättringar.

Free roamingen i 2an vart skitdåligt istället för roligt då det kändes så jävla repetivt o bara åka runt o attackera rebeller här o där. Skulle inte ha nåt emot att 3an blir linjär faktiskt
Citera
2011-06-07, 14:47
Medlem
Ghost-Divisions avatar
såg bra ut. Bara det inte blir som 2an där man bara åker och attackerar rebeller. 2an var för repetetivt. För mycket av samma + att fiende baserna kom tillbaka på en gång.
Citera
2011-06-07, 15:05
Medlem
Benkkes avatar
Nja inte imponerad, grafiken var ju fin men gameplayet lär bli tråkigt snabbt
Citera
2011-06-07, 15:10
Medlem
Orjisols avatar
Fan byt namn på spelet, har ju fan inget med originalet att göra.
Citera
2011-06-08, 03:44
Medlem
Far cry 1. (bara spelar Xbox versionen) var heeelt galet. Utan tvekan bland det bästa jag har spelat. Fyfan vad perfekt det var

Far cry 2. Ren besvikelse. Jobbigt när man förlorar sitt fordon, storyn sög balle och uppdragen var skit. Sen var det skit jobbigt med Afrikaner som jagar en genom hela banan. Man kan aldrig rymma ifrån dem

Men Far cry 3 ser ut och vara sjukt likt ettan. Samma koncept liksom. Man är i en ö. Alla, i princip, i den ön är fiender. Man måste vara lite stealthig, undvika kontakt så mkt som möjligt och överleva. Till skillnad från Far cry 2 då det fanns typ en "stad" och allierade och dem flesta som skjöt en utanför staden sköt en utan någon som helst anledning. FC3 är ett lätt köp för mig
Citera
2011-06-08, 09:54
Bannlyst
gameplay
http://www.gametrailers.com/video/e3...r-cry-3/715156
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in