2011-06-08, 14:02
  #109
Medlem
expoexpos avatar
Hela nollrasismveckan är en form av onani. Där PKiterna själva internt kan konstatera hur förbannat goda de är fast de inte umgås med blattar på fritiden.

Ett reportagetips kan ju vara att konfrontera Jan Helin varför det enbart jobbar vita rasrena svenskar på hela Aftonbladet. Eller kan det vara så att de som bor i innerstan inte kan vara rasister överhuvudtaget?
Citera
2011-06-08, 14:33
  #110
Medlem
christopher82s avatar
"Alla människor har lika värde och alla betyder lika mycket för Sverige"

Nationalitet: Norsk
Kön: Kvinna
Ålder:29
Deklarerad skatt 2010: 7 991 254,21 kr
Utbildning: DI
Yrke: VD
Bolagsengagemang: 5
Barn: 0
Religion: ingen
IQ: 116

______________________________________________
Citera
2011-06-08, 14:50
  #111
Medlem
chainmails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christopher82
"Alla människor har lika värde och alla betyder lika mycket för Sverige"

Nationalitet: Norsk
Kön: Kvinna
Ålder:29
Deklarerad skatt 2010: 7 991 254,21 kr
Utbildning: DI
Yrke: VD
Bolagsengagemang: 5
Barn: 0
Religion: ingen
IQ: 116

______________________________________________

Nationalitet: Somalisk
Kön: Kvinna
Ålder:29
Deklarerad skatt 2010: 0 kr
Utbildning: Ingen
Yrke: Inget
Bolagsengagemang: 0
Barn: 5
Religion: Islam
IQ: 70

Med denna underbara jämförelse faller det debila påståendet "Alla människor har lika värde och alla betyder lika mycket för Sverige" som en sten, det tillintetgörs helt enkelt.
Citera
2011-06-08, 14:55
  #112
Medlem
expoexpos avatar
Ett av nollrasismveckans eviga budskap är att det inte är politikernas fel att allt går åt pipan. - Sådant tycker politiker om att höra. Det är inte heller invnadraras fel på något sätt, de är nämligen ofelbara. Nollrasismveckans kärleksfulla buskap går ut på att DU är rasist och det är DITT fel. - DU är ond. DU är dum. Du evige vite djävul utanför innerstan.

Att producera en sådan här vecka ger ett skönt utlopp för elitens masturbation och frossande i sin egen godhet. - Undan här kommer gudar... VI är så goda att vi inte behöver visa hur goda VI är (mao inte bo bland blattarna själva)
Citera
2011-06-08, 14:55
  #113
Medlem
christopher82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Med denna underbara jämförelse faller det debila påståendet "Alla människor har lika värde och alla betyder lika mycket för Sverige" som en sten, det tillintetgörs helt enkelt.


Det är en fruktansvärt vidrig jämförelse, men orka blunda för sanningen är fan värre enligt mig.
Citera
2011-06-08, 15:01
  #114
Medlem
chainmails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expoexpo
Ett av nollrasismveckans eviga budskap är att det inte är politikernas fel att allt går åt pipan. - Sådant tycker politiker om att höra. Det är inte heller invnadraras fel på något sätt, de är nämligen ofelbara. Nollrasismveckans kärleksfulla buskap går ut på att DU är rasist och det är DITT fel. - DU är ond. DU är dum. Du evige vite djävul utanför innerstan.

Att producera en sådan här vecka ger ett skönt utlopp för elitens masturbation och frossande i sin egen godhet. - Undan här kommer gudar... VI är så goda att vi inte behöver visa hur goda VI är (mao inte bo bland blattarna själva)
Mycket bra analys! Det är den vite medelålders mannen som är ondskan själv, han bromsar vägen mot fri invandring, normlöshet och allmän samhällsuppluckring. Han har dessutom all makt och äger det mesta i landet.
Citera
2011-06-08, 18:29
  #115
Medlem
MrEpics avatar
Veckans innehåll påverkar även kanalens övriga innehåll, ett omåttligt floskulöst inslag under nyhetsmorgon fick till slut min pappa att stänga av TV-apparaten. Och bittert säga att nu har det fan blivit för låg kvalité.
Citera
2011-06-08, 18:31
  #116
Medlem
Philofobi82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEpic
Veckans innehåll påverkar även kanalens övriga innehåll, ett omåttligt floskulöst inslag under nyhetsmorgon fick till slut min pappa att stänga av TV-apparaten. Och bittert säga att nu har det fan blivit för låg kvalité.

Nu blev jag faktiskt lite nyfiken! Vad handlade det om då?
Citera
2011-06-08, 18:39
  #117
Medlem
MrEpics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philofobi82
Nu blev jag faktiskt lite nyfiken! Vad handlade det om då?

Jag följde det bara med ena ögat, men saken verkade vara den att invandrare diskriminerades inom vården. Och när problemet presenterades fick man nästan intrycket att sjukhusen hade inför raslagar, för att neka alla med mörkt hår och bruna ögon inträde. Sedan, när saken började diskuteras närmare så verkade det snarare vara så att invandrare hade problem med att boka tider och sånt. Ett problem som verkade bero på att man inte talade adekvat svenska... det hela blev mycket fånigt.
Citera
2011-06-08, 18:41
  #118
Medlem
Philofobi82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEpic
Jag följde det bara med ena ögat, men saken verkade vara den att invandrare diskriminerades inom vården. Och när problemet presenterades fick man nästan intrycket att sjukhusen hade inför raslagar, för att neka alla med mörkt hår och bruna ögon inträde. Sedan, när saken började diskuteras närmare så verkade det snarare vara så att invandrare hade problem med att boka tider och sånt. Ett problem som verkade bero på att man inte talade adekvat svenska... det hela blev mycket fånigt.

Okej! Tack för svaret! Ska försöka leta upp programmet så jag kan se det! Det borde väl vara uppe nu?

Edit: Jag fann programmet! http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyhetsmorgon?title=utlandsfodda_diskriminerade_i_v arden&videoid=1670400
__________________
Senast redigerad av Philofobi82 2011-06-08 kl. 18:43.
Citera
2011-06-08, 18:42
  #119
Medlem
Parallellt med "Nollrasismveckan" har TV4 nyhetsmorgon ihop med sina nyhetssändningar en fullständigt skev nyhetsbevakning.
Man toppar dag 1 med nyheten att invandrare diskrimineras på arbetsmarknaden. Man har egentligen inget nytt som stödjer vad man vill föra fram, utan som "bevis" låter man en invandrarkvinna tala om problemet:
Citat:
Zhala Delshad sökte över 200 jobb men fick inte ens svar från arbetsgivarna. Nyhetsmorgon diskuterade den ökande arbetslösheten bland unga invandrare, och tar upp exemplet Kanada, där man lyckats hantera problemet bättre
Kanadas ambassadör får så tala. Inte med ett ord berörs att Kanada, med sina immigrationsregler, inte skulle ta emot den hopplösa majoritet av invandrare som saknar förutsättningar att någonsin få ett jobb som vi massimporterar till Sverige. Kanada har arbetskraftsinvandring, men i studion drar man slutsatsen att vi i Sverige har fel inställning till invandrare som gör att de misslyckas.
Inte heller nämner man att Timbro i veckan kom med en rapport som slår fast:
Citat:
Utlandsfödda utestängs inte heller från arbetsmarknaden genom en omfattande diskriminering. Diskrimineringen av utlandsfödda är inte mer omfattande än att en person med ett utländskt klingande namn får söka något fler arbeten än en person med ett svenskklingande namn
http://www.timbro.se/bokhandel/pdf/9175668192.pdf


Dag två under nollrasismveckan toppar man så åter nyhetssändningarna med en fejkad nyhet. Nu påstår man att invandrare diskrimineras i vården. 20 % av Sveriges befolkning får sämre vård, påstår TV4. Som belägg för denna sensationella uppgift, intervjuvar man en mörkhyad kvinna som klagar på att hon inte fått de undersökningar som hon begärt. Inga andra undersökningar refereras till.
På TV4 textnyheter lanseras samma nyhet. Här stödjer man sig på att DO fått ett trettiotal anmälningar om diskriminering inom vården, men bara valt att gå vidare med ett fall. Hur man ska tolka detta är oklart, är det nu även DO som diskriminerar invandrare som gör anmälan, eller hur tänker man?

Idag, på nollrasismens tredje dag, refererar man till att Nyheterna igår rapporterade om diskriminering inom vården. Man försöker slå fast att det föreligger sämre vård för invandrare, utan att presentera något annat än en mörkhyad kvinna som klagar, samt en anmälan som DO gått vidare med.
Citera
2011-06-08, 18:46
  #120
Medlem
MrEpics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philofobi82
Okej! Tack för svaret! Ska försöka leta upp programmet så jag kan se det! Det borde väl vara uppe nu?

Edit: Jag fann programmet! http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyhetsmorgon?title=utlandsfodda_diskriminerade_i_v arden&videoid=1670400

Mycket nöje!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in