2011-06-08, 18:46
  #121
Medlem
Denna "nollrasismvecka" är inte bra för integrationen. Det ger inte större verkan eftersom majoriteten av folket som bor i Sverige vet att detta bara är maskerad propaganda för att underlätta för invandringspolitiken. Tyck-synd-om-de-stackars-invandrarna-och fy-skäms-ni-svenskar-som-är-emot-massinvandringen-metoden fungerar inte lika bra längre då man inte köper konceptet lika lätt längre. Sedan finns det såklart ekonomiska intressen i att ju fler människor som kommer till Sverige desto mer vinner TV4 och dess ägare på det. Dessutom är detta judemedia vi snackar om..
Citera
2011-06-08, 18:53
  #122
Medlem
Jag är tveksam till TV4s definition av nollrasism.

TV4s definition är:
Allt etniskt svenskt = dåligt.
Allt nysvenskt = bra.

Eftersom TV4 enbart gör denna bedömning på hudfärg, så är hela deras kampanj bevis för ÄKTA rasism.

Det är så sjukt enkelt att lösa nästan alla problem med integrationen.
Hej. Detta är Sverige. Svea Rike.
Bor man här så talar man svenska, följer svensk lag och respekterar svensk kultur och traditioner.
Citera
2011-06-08, 18:53
  #123
Bannlyst
Hade lyckligtvis missat detta, fram tills nu.
Fan vad matt man blir, etnomasochismen och självhatet vet sannerligen inga gränser.
http://www.nationell.nu/2011/06/07/regina-lund-gjorde-nationalsangen-internationell-och-mangkulturell/
Citera
2011-06-08, 19:02
  #124
Medlem
Ettan^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Hade lyckligtvis missat detta, fram tills nu.
Fan vad matt man blir, etnomasochismen och självhatet vet sannerligen inga gränser.
http://www.nationell.nu/2011/06/07/regina-lund-gjorde-nationalsangen-internationell-och-mangkulturell/

Jag ogillar allt som oftast alla "remakes" på nationalsången - men det här tar priset. Det borde vara straffbart att ändra nationalsången, och att TV4 tillåter att det sänds på nationaldagen.. eller, just ja, det är ju TV4
Citera
2011-06-08, 19:11
  #125
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christopher82
Det är en fruktansvärt vidrig jämförelse, men orka blunda för sanningen är fan värre enligt mig.

Problemet är väl att den där biten om "...lika mycket värda för Sverige" egentligen inte spelar någon roll. Det handlar inte om att vara värd någonting för någonting (ex: vara en produktiv samhällsmedlem, vara bra på matematik, vara duktig på att köra traktor, eller besitta förmågan att skapa arkitektiska ritningar), utan snarare om att ha ett objektivt "värde" som bara flyter omkring där i tomrummet och som man kan hävda sig med så fort man misslyckas, är fulare, eller dummare, eller dåligare än någon annan människa. "Jag är minsann lika mycket värd som dig!" vrålar mångkulturalisten, "På vilket sätt?" frågar rasisten...
Citera
2011-06-08, 19:17
  #126
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Hade lyckligtvis missat detta, fram tills nu.
Fan vad matt man blir, etnomasochismen och självhatet vet sannerligen inga gränser.
http://www.nationell.nu/2011/06/07/regina-lund-gjorde-nationalsangen-internationell-och-mangkulturell/

Det var då själva fan att den uppblåsta multikultifittan Lund skall kuppa hela svenska folket i direktsänd TV. Givetvis passar man på att zooma in på en jävla arabfamilj som sitter och gottar sig i gräset. "Allah, vad svenska de är!" tänker Svensson i skinnfåtöljen. Jävla dårskap.
Citera
2011-06-08, 19:21
  #127
Medlem
Problemet är att man endast utforskar en sida av myntet. Så kallad rasism mot alla som inte är vita.

Rasismen i förorterna mot etniska Svenskar uppmärksammas inte alls. Den som tiger den samtycker.

Så länge rasism mot etniska svenskar existerar kommer även rasism mot icke-vita existera. Hade TV 4 istället tagit upp båda sidorna kanske det hade utvecklats till något positivt.
Citera
2011-06-08, 19:26
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Hade lyckligtvis missat detta, fram tills nu.
Fan vad matt man blir, etnomasochismen och självhatet vet sannerligen inga gränser.
http://www.nationell.nu/2011/06/07/regina-lund-gjorde-nationalsangen-internationell-och-mangkulturell/

Bara i Sverige, bara i Sverige sånt kan hända. Säg mig ett annat land i världen som man ens hade kommit på tanken att bjuda in en artist som gör om landets nationalsång till någon slags internationell och mångkulturell sång och sjunger den live i TV? Denna smädelse av sångerskan och TV4 tar nog priset, alla kategorier. Vad blir nästa steg? Vågar inte tänka på det..
Citera
2011-06-08, 19:33
  #129
Medlem
Philofobi82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Bara i Sverige, bara i Sverige sånt kan hända. Säg mig ett annat land i världen som man ens hade kommit på tanken att bjuda in en artist som gör om landets nationalsång till någon slags internationell och mångkulturell sång och sjunger den live i TV? Denna smädelse av sångerskan och TV4 tar nog priset, alla kategorier. Vad blir nästa steg? Vågar inte tänka på det..

En annan flagga kanske? För två år sedan var det ju tal på det! De kanske slår slag i saken till nästa nationaldag? http://www.pastan.nu/konst-museer/de-ger-forslag-till-ny-svensk-flagga-infor-sveriges-nationaldag-1.884169
Citera
2011-06-08, 20:21
  #130
Medlem
Philofobi82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Northling
Problemet är att man endast utforskar en sida av myntet. Så kallad rasism mot alla som inte är vita.

Rasismen i förorterna mot etniska Svenskar uppmärksammas inte alls. Den som tiger den samtycker.

Så länge rasism mot etniska svenskar existerar kommer även rasism mot icke-vita existera. Hade TV 4 istället tagit upp båda sidorna kanske det hade utvecklats till något positivt.

Jag funderade faktiskt på att göra en tråd om detta nyligen, men så tänkte jag då jag läste ditt inlägg nu - jag skriver det här istället!

Det känns lite som att vissa av dem som är antirasister i grunden är rasister själva. Nu talar jag om de antirasister som väljer att ignorera den svenskfientliga rasism från invandrare mot oss etniska svenskar. Skulle en invandrare kalla en etniskt svensk för nedlåtande saker så skulle många inte ens bry sig. Men om svensken sade nedlåtande saker mot invandrare så skulle det bli världens pådrag.

Föreställ dig att barnet Adam säger dumma saker till ett annat barn som vi kan kalla för Lasse. Lasses föräldrar tar då kontakt med Adams föräldrar. Adams föräldrar säger då: "Men de förstår inte bättre, de är ju bara barn."

Liknande bild tror jag många har mot invandrare. Det är precis som de tänker: Svenskar skall veta bättre. När de säger något nedlåtande mot andra etniska grupper - så är det mycket fel. Men om en invandrare säger något till en svensk, så skall han eller hon försvaras. Det är inte deras fel - det beror på politikerna och utanförskapet, osv. Det ger en bild av att de som försvarar rasister inom invandrargrupperna anser att invandrarna inte förstår bättre. Det är aldrig deras eget fel! Det är endast alla andra fel!

Jag tror att invandrare är individer som kan ta ansvar för sig själva och det de säger och det de gör. På samma sätt som svenskarna också är individer som kan ta ansvar för sig själva och det de säger och det de gör. Jag tror inte att invandrare är mentalt handikappade, som vissa verkar tro! och just denna synen hos dem som förnekar svenskfientligheten är enligt mig rasistisk!
Citera
2011-06-08, 20:28
  #131
Medlem
Hittade underlaget som TV4 Nyheternas byggde sin gigantiskt uppblåsta toppnyhet på, att 20% av befolkningen dvs alla invandrare, diskrimineras inom vården. Dvs en intervju med den mörkhyade Eden Abraha Pihl, vars upplevelser av vården ska representera samtliga invandrare.
DO tog f ö inte upp hennes fall. Att hon skulle ha blivit utsatt för någon annan felbehandling verkar heller inte ha kommit fram. Det finns egentligen inget som tyder på att Eden Abraha Pihl blivit diskriminerad.

Det här körde man hela dagen som huvudnyhet. Dagen efter refererar man till att man avslöjat diskrimineringen i vården - när det man har gjort, är att träffa en mörkhyad kvinna som har ont i axlar, rygg och knän. Ganska klassiskt exempel på typisk usel TV4 journalistik.



Rasismproblem inom vården

Citat:
- När jag gör rörelserna blir smärtan värre men när jag har duschat och kommit hem blir det några timmars avslappning, då känns det bättre. Men det kommer alltid tillbaka. Jag kan aldrig bli av med det, säger Eden Abraha Pihl.

För snart två år sedan ramlade Eden nerför en trappa på jobbet. Hennes knän, axlar och rygg värker fortfarande. Men läkaren hon skickades till nekade henne vid två olika besök de röntgenundersökningar hon behövde.

- Det kan bara bero på min hudfärg. Jag har ingen annan förklaring till att jag blev diskriminerad, säger hon.

Utan arbetsskadeersättning

Att hennes skador inte dokumenterades när de var nya kan ha bidragit till att hon inte fått någon arbetsskadeersättning och till att hon har förlorat jobbet för att hon inte längre kan lyfta tungt. Som undersköterska såg hon också etnisk diskriminering - hon har blivit trakasserad av kolleger och tycker att vården planeras olika för infödda svenskar och de med utländsk bakgrund.

- Man riskerar att hamna utanför om man kommenterar, så det är bara att vara med. Det är ett jättestort problem. Många jag känner blir dåligt bemötta av sjukvården, berättar Abraha Pihl.

Hur stort problemet är vet ingen riktigt. Diskrimineringsombudsmannen får varje år ett trettiotal anmälningar mot vårdpersonal för etnisk diskriminering. Bara i snitt i ett av dem går DO vidare.

- Det ser ut så hos oss, eftersom handlar det ofta om något som sker i ett slutet rum, och det är svårt att bevisa det i domstol, säger Christine Gilljam, Diskrimineringsombudsmannen.

Inget förtroende för DO

Eden Abraha Pihl är en av de få som faktiskt anmälde ett dåligt bemötande till DO men hennes ärende las ner. Något återskapat förtroende för svenska myndigheter har det inte blivit.
http://www.nyheterna.se/1.2166534/2011/06/07/rasismproblem_inom_varden
Citera
2011-06-08, 21:51
  #132
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SuperGnu
Så kul att judarna vill bekämpa judehatet och gör det genom att alliera sig med dom som hatar dom allra mest och är orsaken till att judar har det svårt i Sverige idag :P Men självklart vill dom ju inte ge sig på Muslimerna utan dom kastar skit på Svenskar istället.

Som jude ser jag inget problem med Islam, men däremot ett problem med extremister.

Just SD är ju extremister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in