2011-02-01, 21:21
Medlem
Folkskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Är detta den misstänkte slaktmaskmannens adress? Det finns ingen 25-årig man skriven på adressen. Eller har du hittat dubbelmördarens adress? Ring polisen isf.

Finns visst en person i 25-årsåldern, notera inte exakt ålder. Nämligen en man född 1987, vilket är 24 år i år.

Men vart har Stentomten fått adressen ifrån? Chansning?
Citera
2011-02-01, 22:47
Medlem
Stentomtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkskygg
Finns visst en person i 25-årsåldern, notera inte exakt ålder. Nämligen en man född 1987, vilket är 24 år i år.

Men vart har Stentomten fått adressen ifrån? Chansning?

Stentomten har ingen aning om någon adress och har inte heller uppgett någon adress i denna tråd.
Citera
2011-02-01, 22:59
Medlem
Folkskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stentomten
Stentomten har ingen aning om någon adress och har inte heller uppgett någon adress i denna tråd.

Menar självklart inlägget under, från constant.
Citera
2011-02-02, 07:37
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkskygg
Menar självklart inlägget under, från constant.
Polis med blåljus utanför den andressen och polis samt civila som gick ut och in i huset en timme under dagtid samma dag som husrannsakan skedde. Jag kunde inte hitta något annat som skett den dagen.
Men visst, jag drog nog en förhastad slutsats.
Citera
2011-02-02, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkaret
Se mitt inlägg #498.
Jag har även tipsat polisen om en person som hade ett färskt övertejpat skärsår på ena handen dagen efter det inträffade. En person som jag vet haft kontakt med pappan.
Detta tips har polisen, mig veterligen, inte ens kollat upp. Personen är inte hörd och än mindre topsad.

Vad dåligt av polisen...

Har han du tipsat om ljust hår/nordisk bakgrund?
Citera
2011-02-04, 12:17
Medlem
Saltkarets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkerside
Vad dåligt av polisen...

Han har nordisk bakgrund. Vad gäller håret så är det sandréfärgat. Inte helt blond, men definitivt ljus.
Ibland har han färgat delar av håret eller någon gång till och med hela, svart.

Han tränade dessutom i det gym man tidigt var intresserade av, i Tannefors. Han bodde vid tillfället i Linköping, i området Skäggetorp, men bor idag på okänd ort.
Jag vet också att han haft kontakt med MAs far som sagt.
Citera
2011-02-05, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkerside
Vad dåligt av polisen...

Då tycker jag att du ska höra av dig till polisen igen och tjata lite. Tyvärr så är det ofta som att söka jobb, man får ligga i lite själv. Om det är som du säger så måste polisen ha begått tjänstefel. Prova en gång till!
Citera
2011-02-05, 19:05
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkaret
Se mitt inlägg #498.
Jag är garanterad att svaret finns däri.

Sen en liten kommentar till alla er som inte tror det kan vara ett "beställningsjobb";
Det behöver inte vara så avancerat som i de gangsterfilmer ni sett.

Exempel; En balt-palt på kanske runt 18 år får några tusen för att hota familjen, via sonen. Tanken är kanske från början att bara rispa honom lätt, men för att orka med knaprar han i sig ett par tabletter, och situationen urartar, genom ökad adrenalintillströmning. Det blir ett våldsamt mord - än mer våldsamt när han upptäcker att han själv är upptäckt. Han hugger ett par gånger till i MA för att vara säker på att inte bli känd, och hoppar sedan på E-L.

Bara ett tänkbart scenario. Exakt hur det gick till kanske kan säga en del om motivet, möjligen, men bakgrunden till det direkta motivet... det är jag rätt övertygad om att det finns i inlägg #498.

Jag har även tipsat polisen om en person som hade ett färskt övertejpat skärsår på ena handen dagen efter det inträffade. En person som jag vet haft kontakt med pappan.
Detta tips har polisen, mig veterligen, inte ens kollat upp. Personen är inte hörd och än mindre topsad.

Detta blir också det sista jag skriver i det här ärendet då jag är så less på att man inte lyckats lösa det än. Det måste vara ren slöhet. Eller nån form av högfärdighet hos de konstaplar som tidigt låste sig vid en "ensam ung galning". Ung är han säkert, men inte så ung som de tycks tro.

En sista mening till polisen som kanske läser detta: Ta kontakt med fruarna till bröderna. Speciellt de i Stockholm. Jag tror de med rätt övertalningsförmåga och ev. avlyssning kan berätta mer än bröderna någonsin kommer göra.

Och hur vet du att den personen varken är hörd eller topsad? Polisen avslöjar knappast för allmänheten vilka de hört eller topsat. Och har du frågat personen ifråga själv så är det ju inte säkert att han svarat sanningsenligt, hur det nu kommer sig att du vågat fråga en potentiell dubbelmördare om han är en dubbelmördare?
Citera
2011-02-06, 23:56
Medlem
Jag har en bra ide.

Kan inte polisen hänga ut mössan i Linköpings lokaltidning och uppmana ALLA som någon gång ägt en sådan mössa att höra av sig. Oavsett om det handlar om en gammal tant eller en unge i småbarnsålder. I min familj snor vi varandras mössor och vantar lite ur som helst. Om det handlar om en ung grabb så kan han lika gärna ha snott morsans mössa eller en polares mössa. Speciellt om han är i sådant skick att han klarar av att ha ihjäl en unge. Varför skulle han då inte kunnat sno en mössa av någon han känner?
Citera
2011-02-07, 05:43
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azia
Jag har en bra ide.

Kan inte polisen hänga ut mössan i Linköpings lokaltidning och uppmana ALLA som någon gång ägt en sådan mössa att höra av sig. Oavsett om det handlar om en gammal tant eller en unge i småbarnsålder. I min familj snor vi varandras mössor och vantar lite ur som helst. Om det handlar om en ung grabb så kan han lika gärna ha snott morsans mössa eller en polares mössa. Speciellt om han är i sådant skick att han klarar av att ha ihjäl en unge. Varför skulle han då inte kunnat sno en mössa av någon han känner?

Förstår inte vad det ska ge egentligen då det är hopplöst inaktuellt just nu, märket finns knappt kvar på marknaden och när det fanns så var det ett som såldes massvis över hela sveriges ica-kedjor. De hårstrån i den matchades till en del av blodet på kniven. Mössan (och kniven för den delen) har cirkulerat i media tidigare utan något napp.
Snäppet efter att be alla som haft en sådan mössa höra av sig är väl att fråga efter gossar födda på 80/tidigt 90tal. Problemet för polisen ligger nog i att begränsa sökningen
Citera
2011-02-07, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Förstår inte vad det ska ge egentligen då det är hopplöst inaktuellt just nu, märket finns knappt kvar på marknaden och när det fanns så var det ett som såldes massvis över hela sveriges ica-kedjor. De hårstrån i den matchades till en del av blodet på kniven. Mössan (och kniven för den delen) har cirkulerat i media tidigare utan något napp.
Snäppet efter att be alla som haft en sådan mössa höra av sig är väl att fråga efter gossar födda på 80/tidigt 90tal. Problemet för polisen ligger nog i att begränsa sökningen

NU får du ju det att låta som att var eller varannan människa köper mössa på ICA, är nog inte lika vanligt som att köpa mjölk. Mössan ser även ut att vara använd ofta eftersom den är nopprig på bild. En familjemössa som vandrat från skalle till skalle och som funnits där i flera år.

Är du säker på att den såldes på ICA? Vart har du fått den informationen från?

Detta är min tanke:

Man hänger ut mössan i media med rubriken "Alla som någon gång ägt denna mössa i Linköpings området ska höra av sig till polisen i syfte att utesluta mössor från utredningen", samtidigt som folk hör av sig kollar man upp deras närmaste för att se om det finns någon i ägarens närhet som stämmer in på GM.
Citera
2011-02-15, 14:15
Medlem
spoilers avatar
Snabba ryck:

"Riksmordkommissionen ska träda in och hjälpa Linköpingspolisen med utredningen av dubbelmordet 2004.

- Det är bra med nya ögon och andra grepp, säger Jan Staaf, som leder förundersökningen."

http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=248094
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in