2012-02-19, 23:48
Medlem
Yatsys avatar
Om man skulle utgå ifrån att gm vid tillfället år 2004 var mellan 13-17 år, och i efter hand förmodar att samtliga som inte infann sig i tid i skolor i området och de som hade soviss är avförda från misstanke den dagen.

Om gm går som att komma tillbaka till någon bostad efter morden,men inte finns i någon av skolorna i området.Kan det vara ett barnbarn som inte bor där,till någon i området
Citera
2012-02-20, 13:48
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Här är en liten sammanfattning från programmet efterlyst om dubbelmordet:http://www.youtube.com/watch?v=Al_dtfeZEZk
Verkar vara mer gissningar än något vettigt i det där. Kanske inte är så vanligt att 13 åriga datanördar står och vaktar på 8 åringar för att hugga ner dem före han skall till skolan eller iväg och spela fotboll.
Citera
2012-02-20, 15:12
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Verkar vara mer gissningar än något vettigt i det där. Kanske inte är så vanligt att 13 åriga datanördar står och vaktar på 8 åringar för att hugga ner dem före han skall till skolan eller iväg och spela fotboll.
Jag tror inte att man ska fästa allt för stor vikt vid olika vittnesbeskrivningar av gm i detta klipp.
Citera
2012-02-20, 15:53
Medlem
kan nog garantera att det inte handlar om nån 13 åring ? 100 %

nån av dygnsfolket kanske kan göra en ny tråd med endast olika uppgifter mm blir 3 sidor då ...
Citera
2012-02-20, 16:04
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Jag tror inte att man ska fästa allt för stor vikt vid olika vittnesbeskrivningar av gm i detta klipp.
Citat:
Ursprungligen postat av nylaserman
kan nog garantera att det inte handlar om nån 13 åring ? 100 %

nån av dygnsfolket kanske kan göra en ny tråd med endast olika uppgifter mm blir 3 sidor då ...
Jag tror nog att det kan vara någon österifrån. En kille som har ihjäl två andra med kniv och sedan knallar hem lugnt och dricker o'boy och knallar till skolan som vanligt är knappast troligt. Är det någon som finns i Sverige har man en dubbelmördare som inte blivit gripen för ett annat brott på närmare 10 års tid, helt orealistiskt som jag ser det!

Om det är en skandinav vad är det då vi pratar om? Kan det vara en finne eller balt som hälsat på? När man lyssnar på GW låter det som om han beskriver en kall och rationell mördare som använder ett dåligt vapen. Varför kastar killen sin mössa helt plötsligt, har någon fått klarhet i varför någon skulle kasta den istället för att ta av den och hålla den i handen eller stoppa ner den i fickan?

fö tycker jag att någon som har läst hela tråden och har koll på detta skall skriva ihop en sammanfattning för oss som inte orkar läsa allt
Citera
2012-02-21, 22:47
Medlem
Det kan inte finnas så många ungdomar som har en sådan kniv som gm använde utan att några fler vet om det. Säkerligen har han visat den för sina kompisar.

Alternativet är att han stulit kniven av en förälder som väljer att tiga för att skydda sig själv från skammen och ungen från rättvisan.

Det jag vill säga är att det finns minst en person förutom gm som sitter inne med sanningen. Polisen borde kolla upp vilka barnfamiljer som flyttade från länet inom det ärmsta året efter mordet. Det kan nog vara ett hundratal, men av dessa kan man säkert filtrera bort minst hälften.
Citera
2012-02-22, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Det kan inte finnas så många ungdomar som har en sådan kniv som gm använde utan att några fler vet om det. Säkerligen har han visat den för sina kompisar.

Alternativet är att han stulit kniven av en förälder som väljer att tiga för att skydda sig själv från skammen och ungen från rättvisan.

Det jag vill säga är att det finns minst en person förutom gm som sitter inne med sanningen. Polisen borde kolla upp vilka barnfamiljer som flyttade från länet inom det ärmsta året efter mordet. Det kan nog vara ett hundratal, men av dessa kan man säkert filtrera bort minst hälften.

Många ungdomar i åldern 13-17år hade sådana knivar i de kvarteren på den tiden. Jag kan garantera att de inte fått dem eller stulit den från sina föräldrar!
Citera
2012-02-23, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RolfOsterman
Många ungdomar i åldern 13-17år hade sådana knivar i de kvarteren på den tiden. Jag kan garantera att de inte fått dem eller stulit den från sina föräldrar!

va ju många 20-30 åringar me för den delen...
Citera
2012-02-27, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nylaserman
va ju många 20-30 åringar me för den delen...
tvivlar jag inte en sekund på, dock är jag mer inne på det yngre spåret! Känns som 14-17åring be mig inte förklara men bara känns så.
Citera
2012-02-28, 18:00
Medlem
Yatsys avatar
En Butterfly är väl en barn och tonårs kniv så vida man inte har den i yrket.
Citera
2012-02-28, 18:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
En Butterfly är väl en barn och tonårs kniv så vida man inte har den i yrket.
I vilket yrke använder man en butterflykniv?
Citera
2012-02-28, 18:16
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
I vilket yrke använder man en butterflykniv?
Yrkesmördare kanske kan ha nytta av den, eller utpressare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in